Az e-mail címek legális építése területén régi motoros vagyok. Tudom, ez egy igazán kemény vonal a marketingen belül, mert hatalmas büntetések vannak és sok a link fráter – a „link fráter” nem valamilyen seo vagy keresőoptimalizálás eljárás, hanem a klasszikus értelemben vett link… – itthon. A szektorban sokan ügyeskednek illegális címlistákkal, amelyek használata után garantált a büntetés és másokat is bajba kevernek ezek a szándékos ingerlése. Azonban a hírlevél marketing, EDM kampány tapasztalat nagyon sok cégvezetőben nincs meg, mert itt is rengeteg tapasztalat szükséges a hatékonyság eléréséhez.
A válasz igazán egyszerű! Ki akar manapság hírlevelet kapni? És ki akar napjainkban több személytől, cégtől is hírlevelet kapni? Nagyjából senki! Emiatt manapság a hatékony e-mail adatbázis építés igazi kaland, mert nagyon kreatívnak kell lenni az e-mail címek legalizált megszerzéséhez.
Hogyan lehetséges ez egyáltalán? Elég letölteni az internetről az e-mail címek listáját? Alkalmas egy a netről egyesével kimásolgatott e-mail bázis a hírlevelezésre? Rejtenek ezek önmagukban valamilyen veszélyforrást? Igen! Megbüntethetik, mert nem lehet ilyen bázisokra hírlevelet kiküldeni.
E-mail adatbázis építés nem történhet valamilyen online marketing kampány nélkül. Minden marketing adatbázis kampányhoz egy komplett online marketing kampány kerül felépítésre. Hiszen nem vagyok varázsló, a semmiből még én sem tudok e-mail adatbázist létrehozni. Az online marketing kampány hatására realizálódó tömeget egy érkezési oldalra irányítjuk, ahol megtörténik a csoda. Ott motiváljuk, regisztráltatjuk az embereket. Ott derül ki, hogy milyen hatékonysággal dolgoztunk, mert az online marketing kampány díja fix összeg, ezért nem mindegy, hogy hányan regisztrálnak! Nagyon nem!
Az e-mail címek építése történhet nyereményjátékkal vagy valamilyen más motivációval. A nyereményjátékkal épített adatbázis nagyobb tömeget fog megmozgatni. Egészen nagy volumeneket lehet elérni ilyen technikával, de a bázis minősége és vásárlóereje alacsonyabb lesz. Egy más motivációval épített e-mail cím adatbázis tagjainak a regisztrálásával jobban meg kell küzdeni, de azok vásárlóereje hatalmas lesz. Még egy pár ezres e-mail adatbázis is nagyon sok millió forintot tud behozni.
Létezik még két út – bár ez egyikhez mégiscsak kell keret -, amelyeken keresztül el lehet érni a célközönséget. Az egyik az EDM levél kiküldés. Az elektronikus direkt marketing levél során több ezer főt lehet elérni, és őket át lehet vinni a weboldalára. Ahogy mondani szoktam egy edm kiküldés az nem reklám, éppen ezért ebből többet szoktunk vásárolni az ügyfeleinknek, hogy a kellő hatást elérjük.
A küldetésem, hogy konkrét ügyfeleket szerezzek az ügyfeleimnek, csökkentsem a kiadásaikat, optimalizáljam a marketingjüket. Az előzőek mellett csökkentsem a kéretlen levelek számát! Nagyon sok cégvezető szeretne kiküldeni hírlevelet az összes hazai cégvezetőnek. Sokan meg is teszik közülük, mert az e-mail adatbázis építés projektre nincs elég pénzük, de szeretnének növekedni a vállalkozásukkal. Nem vagyok álszent, mert őszintén leírom, hogy az épített e-mail adatbázis sokkal hatékonyabb, mint egy b2b kapcsolati címes bázis. De ha valaki nagyon ezt a vonalat szeretné erősíteni, akkor inkább adok neki útbaigazítást, mintsem hagyjam, hogy 600.000 cégvezetőt spammeljen kéretlenül.
A legtöbb cégvezető hallani sem akar az adatbázis építésről, nem tudja, nem érti a szakmánk rejtelmeit. Na meg az árakat meglátva nem sokat gondolkodik az irányokon. Pedig egy épített adatbázis bár magasabb befektetést jelent, a megtérülés is arányosan nagyobb! Sokan csak addig néznek előre, hogy nekik egy címlista kell, amit gyorsan megvásárolhatnak, és már küldhetik is rá a reklámokat. Az eredményeket, esetleges büntetéseket csak később realizálják…
Őket szoktam – már ha lehet egyáltalán – eltéríteni a b2b kapcsolati címes lista kiküldéstől, de van akit nem tudok. Ők így is úgy is kiküldik a 600.000 cégvezetőnek az esernyőiket, a sátraikat, hátvakaróikat, a potencianövelő szereiket és minden kínai szemetet.
Mivel nagyon sok e-mail adatbázis építés projekten vagyok már túl, ezért nem áltatom magam egy olyan utópisztikus világgal, ahol reggel csak a nekem szóló hírlevelek futnak be az e-mail fiókjaimba. Azt mondtam, hogy küzdök, ahogy tudok a spammerek ellen, de ha el tudom érni azt, hogy valaki ne mindenkinek, hanem csak a termékei célcsoportjának küldje ki a hírleveleket B2B vonalon, akkor azt már fél sikernek könyvelem el. Ugyanis, ha nem beszélem rá erre, akkor valaki másnál kiküldi mindenkinek. Vagy egyszerűen megveszi és kiküldi, mert úgy érezheti, hogy gátlom a céljai elérésben. Pedig pont segíteni szeretném benne! Kinek lehet célja, hogy félmilliónál is több cégvezetőt stresszeljen, bosszantson?
Egy új ügyfelem ipari sütőgépekkel foglalkozik és kifejezetten kapcsolati címekkel keresett meg. Attilát nem kellett győzködnöm, mert pontos elképzelése volt. Csak pékségeknek akarta kiküldeni a portékáját, így segítettem neki a b2b kapcsolati címes lekutatásban. Azt vallom ezzel kapcsolatban, hogy ha valaki tud valami kimagaslót nyújtani, az elküldheti a saját területének a portékáját. Úgy gondolom, hogy Attila vállalkozásában ez a kitételem messze teljesül. Ha nem így lett volna, akkor elutasítom a kooperációt.
Úgy vélem, hogy ha nagyon pontosan körülírható a célpiac, akkor nekik kimehet a kapcsolati címes hírlevél. Ugyanis ez a jobbik rossz, mintha egy komplett ország vállalkozóit halmozza el valaki kéretlen levelekkel. Azt gondolom, hogy kéretlenül küldeni hírlevelet nem a legszebb dolog a világon, mert az e-mail címek a tulajdonaink és erre csak úgy küldeni szemtelenség is lehet, de vegyük figyelembe, hogy a két rossz közül ez a jobbik megoldás.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.