Tartalomjegyzék:
EDM
Szabályos kiküldés
Kézbesítés
Szempontok
Mindannyiunk postaládájába érkeznek hírlevelek, ebben manapság nincsen semmi meglepő. Vagyis az egyik oldalról mindenki találkozott már elektronikus direkt marketinggel.
Így, el is érkeztünk a definicióig: az eDM, vagy elektronikus direkt marketing nem más, mint a köznyelvben email marketingként is ismert fogalom.
Sajnos, az emberek jó részének a spam szó ugrik be először erre gondolván.
A legfontosabb dolog, amit az edm-ekkel kapcsolatban először meg kell jegyezni az az, hogy: CSAK abban az esetben küldhetünk elektronikus promóció tartalmú levelet, ajánlatot bárkinek, ha az korábban önként beleegyezett az ilyen típusú levelek fogadásába! Amennyiben önként beleegyezett, ez esetben feliratkozóról beszélünk, vagyis hírlevelet küldünk ki.
Ez alól kivételt képez amikor egy megadott e-mail cím alapján nem tudunk beazonosítani természetes személyt – mivel ebben az esetben nincs szükség korábbi beleegyezésre, nyugodtan küldhetünk reklámtartalmú anyagokat. Amennyiben nem lehet beazonosítani természetes személyt, úgy EDM-ről, vagyis elektronikus direkt marketingről beszélünk.
A szabályos kiküldéshez a levélnek mindenkor tartalmaznia kell egy adatvédelmi nyilatkozatot, amelyben mindenre kitérve ismertetjük a felhasználó adatainak kezelését. Valamint, jól látható helyen leiratkozási lehetőséget kell biztosítanunk feliratkozóink számára.
További fontos kitétel: ha valamilyen játékot szervezünk, vagy bármilyen letölthető anyagot kínálunk annak nem lehet a feltétele a feliratkozás.
Direkt marketing minden olyan megkeresés, amely személyre szól, ahol közvetlenül megkeressük az ügyfelet. Direkt marketing például a postai megkeresés, telefonos megkeresés, vagy a fax. Elektronikus direkt marketingnek pedig a digitális megkeresést nevezzük, leginkább az e-mail marketinget.
Minden kiküldött elektronikus direkt marketing levélnél számolnunk kell az úgynevezett „lepattanó” levelekkel, amik valamilyen ok folytán nem érkeznek meg a címzett postaládájába.
Több ok létezik, amiért nem kerültek kézbesítésre ezek a lepattanó levelek, ilyenek például:
– A helytelen/elgépelt/nem létező e-mail címek.
-A nem kívánt tartalom, vagyis amikor a fogadó levelező kliense úgy ítéli meg, hogy az általunk küldeni kívánt elektronikus direkt marketing levél levélszemét.
-A felhasználó leiratkozása.
-A küldő letiltott e-mail címe.
Ezek a leggyakoribb okok, de ezeken kívül számos más körülmény okozhatja, hogy nem tudjuk kézbesíteni a címnek szánt levelet.
Egy jól összerakott hírlevél általános megnyitási aránya 18-27% között mozog.
Ezzel az open rate aránnyal már elégedettek lehetünk, a hírlevelünket szép számmal megnyitották!
A hírlevél írásnál figyeljünk arra, hogy a levelünk a küldött nevére szóljon és legyen személyre szabott – ezzel a technikával már jócskán növelhetjük a megnyitási arányt. Gondoljunk csak bele, ha a megnyitási arány nem éri el a 10%-ot, akkor az átkattintási arány nagy valószínűség szerint 1% alatt fog maradni!
A hírlevelek általában tartalmaznak egy linket is, amely egy landoló oldalra vezet. A landoló oldal egy következő állomás az értékesítési tölcséren belül. Feltétlenül célul kell kitűzni azt, hogy a feliratkozó elérjen erre a landoló oldalra, így növelhetjük meg az átkattintási arányt és innen már csupán egy lépésre vagyunk az értékesítés aktusától. Ez persze elképzelhető, hogy pofonegyszerűnek tűnik innen nézve, de higgyük el, hogy nem az. Minden hírlevél kiküldésénél van egy lemorzsolódási ráta, ami kikerülhetetlen velejárója a műfajnak. Minél szélesebb körnek küldjük az elektronikus direkt marketinget, annál biztosabb, hogy mindenki preferenciájával nem fogunk tudni egy keresztmetszetet alkotni.
Ráadásul ez egy felhasználót vizsgálva is változhat –sőt egész biztosan változik is- az idő során, vagyis ami ma még érdekes volt egy feliratkozónk érdeklődési körén belül, az lehet, hogy fél év múlva teljesen érdektelenné válhat.
Ahogy feljebb is említettük a Call to Action-hoz tartozik egy landoló oldal is, amit szintén legalább ennyire figyelmesen fel kell építenünk (ennek a részletezése önmagában megérne egy külön bejegyzést.) De a legalapvetőbb követelményeknél maradva nagyon fontos, hogy reszponzív oldal legyen a landoló oldalunk, hiszen a felhasználók legalább 50%-a mobilról figyeli az e-mail fiókját.
Az e-mail megfogalmazása legyen egyértelmű, hívja fel a figyelmet az általunk promótálni kívánt termékre/szolgáltatásra.
Az e-mail szövegezése legyen a lehető legrövidebb, inkább a landoló oldalon jelenjenek meg a részletes információk.
Ne rakjunk bele túl sok képet, hiszen ez akár ronthatja is megjelenést.
Ne használjunk bevezető részt, a lényeg legyen olvasható a levél megnyitásakor.
Törekedjünk az áttekinthetőségre és ne használjunk sok színt!
A Call to Action gombot lehetőleg a levél első felében helyezzük el. Az sem baj, ha két alkalommal szerepel benne cta, az első bekezdés végén és a levél zárásaként.
Használjunk nagy gombokat, ez is számíthat.
A nagyobb átkattintási arány növeléséhez csináljunk két tesztcsoportot és vizsgáljuk meg mely képekkel volt sikeresebb a kiküldött anyag.
A kiküldendő anyagot nyugodtan megoszthatjuk a közösségi média oldalainkon is, ezzel is biztosan szerzünk pár plusz elérést.
Amire gyakran nem kerül sor: újraküldés! A felépített adatbázisunk csak egy minimális százalékát érjük el, vagyis a hírlevelet küldjük ki újra, legalább egy második alkalommal. Ha a szoftver, amit használunk lehetővé teszi, újraküldéskor szűrjünk rá, hogy csak az a bázis kapja meg a második körben, akik eddig még nem nyitották meg.
A tartalmat igyekezzünk változatosan összeállítani. Lehet: új termék / információ közlése, bejelentés / kupon / leárazás / új bejegyzés vagy tartalom a céges honlapon.
A kiküldés legyen rendszeres, de ne legyen túl gyakori.
Sajnos, általánosságban elmondható, hogy a promóciót tartalmazó elektronikus direkt marketing levelek rosszabbul teljesítenek, mint azok, amelyek célja az informálás, vagy az edukáció. Érdemes lehet megfontolni a lassú víz partot mos stratégiát, hiszen, az edm nem csak a közvetlen értékesítés csatornája, hanem arra is való, hogy aktívan benne maradjunk a közönségünk fejében és vásárlási célukkal akkor fordulhassanak hozzánk, amikor egyéni helyzetükben megszületett az erre irányuló szükség is.
Arra, hogy mikor küldjünk hírlevelet sok statisztika létezik, de úgy gondolom nincsen erre vonatkozóan bevált recept. Függ a termék jellegétől, a szolgáltatás profiljától és számtalan más befolyásoló tényezőtől is. Azonban arra, hogy mikor NE küldjünk, azt hiszem a hétfő reggel a jó válasz. Ebben az időszakban a legtöbb ember valóban elolvassa a felgyülemlett e-mailjeit, de minimális az esély arra, hogy a hét kezdetén akciós ajánlatokat fog olvasgatni. A kiküldés megfelelő időpontjának meghatározásában figyelembe vehetjük azt is, hogy a konkurencia melyik időszakban küldi az övét és választahtunk azzal teljesen ellentétes időpontot a sajátunk kiküldésére. Ez is egy stratégia a sok közül, de meg kell ismerni az adatbázisunk, vagyis vásárlóink szokásait, ami egyáltalán nem lehetetlen egy jól szűkített, valódi lista esetében és ennek megfelelően eljárni.
Ha segítségre lenne szüksége elektronikus direkt marketing terén, írjon nekünk itt! Vagy tájékozódjon bővebben szolgáltatásunkról ITT!
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy landoló oldal készítésével is foglalkoztok?
Kedves Klaudia,
Köszönöm a hozzászólását az elektronikus direkt marketing cikkünkhöz.
Igen, komplexen foglalkozunk EDM kampányok kivitelezésével, a helyes célcsoport és közönség feltérképezésével és a pontos célzással.
Az EDM levelek megírását és grafikai szerkesztését is tudjuk vállalni.
Valamint a landoló oldalak felépítésével is foglalkozunk, hiszen ezek erőteljes szimbiózisban vannak a direkt marketing kampányokkal.
Sőt az ajánlat megfogalmazásában is képesek vagyunk segítséget nyújtani.
A megadott e-mail címén felvesszük Önnel a kapcsolatot.
Üdvözlettel:
Bököny Norbert
Pallas Communication