Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Tartalomjegyzék:
Mi az inbound marketing?
Hogyan használja az inbound marketinget?
Inbound marketing stratégia menete
Miért éri meg az inbound marketinget követni?
Facebook marketing stratégia tipp
Létezik inbound marketing ügynökség?


Mi az az inbound marketing? Olyan marketing stratégia, amelynek célja, hogy a felhasználók saját akaratukból látogassanak el egy webhelyre. Ezeken a webhelyeken pedig gyakran kerül publikálásra minőségi tartalom. Az inbound marketing stratégia része általában a SEO, a blogírás, a közösségi médiában való jelenlét és az email marketing. Ez a stratégia arra törekszik, hogy kevésbé erőszakos hirdetési módszereket használjon. Nevéből is adódik, hogy a felhasználók számára is egy sokkal jobban bejövő és könnyen befogadható reklámozást követ.

inbound marketing stratégia

Mi az az inbound marketing?

Biztosan volt már Önnek is olyan érzése, hogy egy reklám túl tolakodó és már csak azért sem vásárolja meg azt a terméket, amit ajánl. Vagy vegyük csak a Google hirdetéseket. Mennyien vannak, akik nem kattintanak rá tudatosan azokra a tartalmakra a Google keresőben, ami fölé az van írva, hogy hirdetés. Egyszerűen csak saját maguk szeretnék eldönteni, hogy mit választanak, kikerülve a tolakodónak minősülő ajánlásokat.
Míg a legtöbb hirdetésben mi próbáljuk megkeresni a vásárlót, addig az inbound marketingben megvárjuk, hogy a vásárló találjon ránk. Ezt persze hasznos tartalmakkal segítjük elő.

 

Hogyan használja az inbound marketinget?


A tartalom gyártásban arra törekedjünk, hogy pontosan azokat a kérdéseket válaszoljuk meg, amire éppen akkor kíváncsi az olvasó. Ne szakítsuk meg az érdeklődő böngészését, mint például a Facebook reklámok is teszik. Vagy ki szereti a YouTube-on sokadszorra végighallgatott reklámokat, amik megszakítják a videózás élményét? Egy idő után azt fogja érezni az olvasó, hogy elvesszük az értékes idejét.

Fontos azonban, hogy az új stratégia használatával ne szűnjön meg az eddig bevált marketing tevékenységünk. Az inbound marketing úgymond kiegészítése az eddig megszokott online marketingünknek. Ezzel bővítjük a célpiacunk elérését. Már csak azért is érdemes a meglévő fizetett hirdetéseink mellett használni ezt az új módszert, mert ez hosszabb távon fog eredményeket hozni.

 

Inbound marketing stratégia menete

1. Az ideális célcsoport meghatározása

A legtöbb marketing tevékenységben fontos a personákat kijelölni, itt pedig még hatásosabb lesz, ha ezt a folyamatot elvégzi. Egyrészt könnyebbséget ad majd a cikk megfogalmazásában, ha tudjuk kinek szól. Az olvasó pedig tényleg azt fogja érezni, hogy ez egy neki való tartalom.

2. A célcsoport problémáinak felkutatása

Itt biztos alapokon kell állni, nem lesz elég a saját tapasztalat egy-egy termékre vagy szolgáltatásra. A vásárlói problémák, igények folyamatosan változnak. Ezért végezzünk kutatást a korábbi Adwords hirdetéseink keresési kifejezéseiből, a kulcsszótervező segítségével és a Search Console fiókunkat használva. Térképezzük fel mik azok a vásárlói problémák, amire több keresés is indul a Google-ben. A cikkben pedig ne a termék legyen fókuszban, hanem a vevői probléma.

3. Az aktív csatornák kijelölése

Jelöljük ki a célcsoportnak megfelelő csatornákat, ahol rendszeresen tudunk majd publikálni. A Facebook például még mindig az élen jár, de választhatunk mellé más platformokat is.

4. A tartalom mellé készítsünk egy ingyenes csalit

Itt fontos, hogy az adott témához kapcsolódóan legyen elkészítve egy ingyenes csali. Ezt adhatjuk mondjuk e-book, pdf vagy e-mail sorozat formájában. A csali célja az e-mail adatbázis építés, hogy aki elolvassa a blogbejegyzést azt később el tudjuk érni. Ez a módszer nagyon hatásos és az olvasó is úgy érzi értéket kap.

5. E-mail sorozat létrehozása

A korábbi csalira feliratkozókat érjük el egy e-mail sorozattal, ami még szintén nem direktben értékesít. Az e-mailek célja a kapcsolat építés. Oldjunk meg benne további vevői problémákat, adjunk tippeket, taglaljunk érdekes témákat. Még várjunk a konkrét eladással, mélyítsük el a vásárlóban az érzést, hogy a termékünkre tényleg szükséget érezzen.

Ezzel a folyamattal hagyunk időt a vásárlónak, de amint elérkezik a fizetés pillanata már bizalommal teszi azt. A vevő úgy érzi elegendő hozzáadott értéket kapott a márkától a termék mellé és nagyobb eséllyel lesz hűséges vásárlónk. Az elégedett vevő pedig jó hírnöke lehet a márkánknak.
Egy jól felépített inbound stratégia folyamatosan hozza majd számunkra a feliratkozókat és végül a vevőket teljesen ingyen.

 

Miért éri meg az inbound marketinget követni?


Az internetes felhasználók egyre több tolakodó reklámot kapnak. Gondoljunk csak a Facebook szigorítására, amikor hátrasorolta a céges posztokat. Vagy a GDPR szigorításra a felhasználók adatainak biztonságos védelme érdekében. Hogy bármikor egy szempillantás alatt törölhetik mondjuk egy webshopból az összes adatukat a vásárlók és a cégnél nyoma sem marad, sem sehol máshol. Minden afelé halad, hogy az internetezők döntsék el mit is akarnak, minél kevesebb befolyással.

marketing stratégia 2020

Túl nagy a reklám zaj! A felhasználók egyre jobban elzárkóznak a tolakodó reklámoktól.

A szöveges tartalmak egyre népszerűbbek, de naponta akár több millió blogbejegyzés is felkerül a világhálóra. A felhasználók viszont nem képesek arra, hogy egyre több és több tartalmat olvassanak el. Ráadásul egy olyan káoszt okoz a fejükben a sok információ, hogy pont az nem marad meg, amiért gyártottuk az adott tartalmat. Egyszerűen túlkínálat van és az emberek úgy reagálnak erre, hogy mindent csak felületesen olvasnak el. Szigorúan szelektálni fognak a tartalmak között. Amit az arcukba tolnak azt nem fogják elolvasni, amire viszont önszántukból keresnek azt figyelmesen végig olvassák, ha értékes információkat tartalmaz.

Ezért fog működni igazán az inbound értékesítés. Ez a jövő marketingje, de az innovatív vállalkozások már most beleszövik a marketing stratégiájukba. Igen sok munkát igényel a tartalomgyártás, de a marketing automatizmusokkal ez is egyszerűbb feladat lesz.
A magyar piacon egyenlőre kevés a versenytársunk az inbound marketingben, ezért akár gyors eredményeket is elérhetünk vele. Élvezze minél hamarabb ennek az új marketing irányzatnak az előnyeit!

 

Facebook marketing stratégia tipp


Az inbound értékesítést úgy tudjuk a legjobban beépíteni a Facebook stratégiánkba, ha posztoljuk a legújabb blogbejegyzéseinket, ezt pedig fizetett hirdetésben is kiemeljük. Szűrjön rá arra a célcsoportra, akit éppen foglalkoztathat a téma, probléma, amire a cikk megoldást kínál. Meglátja, hogy egy ilyen blogbejegyzés sokkal hamarabb ér célba, mintha folyamatosan direktben terméket reklámozna.

 

Létezik inbound marketing ügynökség?


A profi marketing ügynökségek már gyakorolják ezt a stratégiát, így érdemes megbízni egy olyan ügynökséget, akinek van már tapasztalata ebben. Azért is érdemes kifejezett inbound marketing ügynökség segítségét kérni, mert ez folyamatos munkát igényel, amit nem lehet összecsapni 1-2 óra alatt.

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Csaba Mile
Csaba Mile
12:34 17 Jun 20
after 2 years of collaboration, professionalism and flexibility resulted in a Google Ads business that produced very... good metrics. I can only recommend :)read more
Andrea Kovács
Andrea Kovács
12:40 20 Apr 20
Norbert, We are very grateful for your resilient attitude in a crisis situation, for your loyal behavior towards us.... Thanks for the "Free Webinars" from which we got a lot of good ideas too. And thank you for the extra time you took to get us out of the chase as well. Andrea Kovácsread more
István Szabó
István Szabó
17:40 23 Nov 19
During the ordering process, Google Ads ads management, SEO building and Facebook ad management were discussed. I... didn't have any problems. While the Pallas Communication team is not lightning fast, it puts on the table extremely precise work and I thank them for their outstanding results. A professional team, they do an outstanding job in our online marketing. Norbert Bökönyi is the best Adwords and Internet marketing expert for me. We need to slowly increase the quantities we order from our suppliers, and we have received as many orders as he has managed our Google Adwords account and marketing. Thank you for the results.read more
László Németh
László Németh
09:48 19 Nov 19
Slowly For two years we have been working with the agency, the service I received and the ideas have exceeded my... expectations. We use Google Ads, AdWords and SEO services and we achieved good results in all three areas.read more
Ádám Kiss
Ádám Kiss
07:29 25 Oct 19
Thank you very much for your work on our Facebook and Instagramm pages and for all the great ideas and friendly... attitude!read more
See All Reviews

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?

MOST TÉRÍTÉSMENTES! KORONA VÍRUS WEBINAR VEZETŐKNEK, CÉGTULAJDONOSOKNAK