Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Mi az a konverzió?
Mi a konverzió optimalizálás?
Konverziós arány
Hol lehet mérni a konverziós arányt?
Értékesítési tölcsér
A konverzió optimalizálás folyamata
A leggyakoribb hibák, amik leronthatják a konverziót

 

A weboldala teljesítményének egyik legfontosabb mérőszáma a konverzió. De mi is pontosan a konverzió és a konverzió optimalizálás? A sikeres online marketinghez tisztában kell lennünk ezekkel a fogalmakkal. Cikkünkből megtudhatja pontosan mit érdemes erről tudni és hogyan történik a konverzió optimalizálás.

 

Mi az a konverzió?

Amikor reklámozásba kezd, akkor kitűz maga elé egy célt, egy eredményt. Például egy felugró pop up-al felajánl egy ingyenes tananyagot, amivel hírlevél feliratkozókat gyűjt. Itt az a cél, hogy minél nagyobb értékes hírlevél adatbázist építsen. Minden feliratkozás egy konverziót jelent.

Tehát a konverzió akkor következik be, amikor a megcélzott eredményt egy felhasználó végrehajtja.
A konverzió leggyakoribb fajtái: átkattintás a céloldalra, regisztráció vagy maga a vásárlás.

konverzió

Az egyik legjobb példa a konverzióra a Google Adwords hirdetés vagy a Facebook hirdetés. Ezeken a felületeken egy kampány elindításának első lépése, hogy kiválasszuk milyen célt szeretnénk elérni. Sokszor már egyenesen zavarba ejtő, hogy a sok konverzió közül melyiket válasszuk és mi a különbség egyes célok között. Fontos, hogy elérhető célokat tűzzünk ki magunk elé. Inkább haladjunk a könnyebb céltól a nehezen elérhető felé. Egy-egy kampány célját később módosítani tudjuk.

 

Mi a konverzió optimalizálás?

A kitűzött eredményeket mérnünk kell ahhoz, hogy sikeres és költséghatékony marketing tevékenységet folytassunk. Ha a konverziók száma alul teljesít, akkor valamilyen módon javítanunk kell az eredményeket, vagyis optimalizálnunk kell a konverziókat. Tehát a konverzió optimalizálásban arra törekszünk, hogy minél többen hajtsák végre azt a cselekvést, amit szeretnénk. A legfőbb célja pedig az, hogy a látogatók ügyfelekké váljanak.
A konverzió optimalizáláshoz tisztában kell lennünk néhány fogalommal ahhoz, hogy átlássuk a teljes folyamatot.

 

Konverziós arány

Ahhoz, hogy mérni tudjuk a konverziónkat az egyik legfontosabb mérőszám lesz a konverziós arány. Ez azt mutatja meg, hogy adott látogatóból hányan hajtották végre a kívánt cselekvést. Ennek az eredményét százalékban látjuk.
A konverziós aránynál figyelembe kell vennünk, hogy mekkora látogatói közönség mellett kaptuk meg az eredményeket. És itt már találkozunk is az első konverzió optimalizálási területtel. Ez pedig a látogatók számának növelése. Ha azt látjuk, hogy igen kevés felhasználó érkezett az adott oldalra, akkor azzal a konverziós esélyeinket rontjuk.

Egy webshop esetében átlagosan minden 100. látogatóból lesz 1 vásárlónk. Ebből látszik, hogy igen nagy látogatói közönségből kell merítenünk ahhoz, hogy a várt eredményeket hozhassuk.
A konverziós arányból viszont az is kiderül, ha a másik oldallal van gond. Látjuk, hogy igen nagy közönség számot vonzottunk be, de abból nagyon kevesen konvertáltak. Akkor bizony a látogatók minőségével lesz a gond. Nem a megfelelő célcsoportot irányítjuk az oldalunkra. Vagy az is lehet, hogy nem elég vonzó az ajánlatunk.

 

Hol lehet mérni a konverziós arányt?

Az egyik legfontosabb eszköz amivel mérhetjük a konverziónkat és annak arányát az a Google Analytics. Általánosságban itt több mindent mérhetünk, de beállíthatunk egyes konvertáló oldalainkra követő kódot, hogy aztán azok eredményeit is lássuk.

konverzió követő kód

Ha hirdetünk a Google-ben, akkor az Adwords fiókunkban szükséges mérni a hirdetésből eredő konverziókat. Ehhez szükséges konverziós eseményeket felvenni a hirdetési fiókunkban, majd a megfelelő követő kódokat elhelyezni a weboldalunkon.

A Search Console szintén egy nagyon hasznos mérési eszköz lehet. Itt láthatjuk az alul teljesítő oldalainkat. Mérhetjük a keresőoptimalizálásból érkező konverziókat. Fontos adatokat nyerhetünk ki ahhoz, hogy megfelelően optimalizáljuk a konverziókat.

Hírlevél esetén a hírlevélküdő szoftverünk statisztikai funkciói adnak segítséget abban hol találjuk a munkánk gyenge pontját. De a legtöbb integráció esetén már az egyes eszközök rendelkeznek saját statisztikai oldallal. Például, ha felugró pop up-ot alkalmazunk.

 

Értékesítési tölcsér

Az értékesítési tölcsér a vásárlási folyamat, amin a legtöbb látogató keresztül megy mielőtt vásárol. Miért fontos ez a konverzió optimalizálás szempontjából? Mert nem mindegy, hogy a látogató éppen milyen vásárlási szakaszban tart mikor az oldalunkra érkezik. Ezért az sem mindegy milyen konverziót várunk el tőle.

Ha éppen a látogató egy érdeklődési szakaszban van, akkor nagyon nehéz egyből vásárlásra bírni. Ilyen esetben jobb konverziót érhetünk el egy hírlevélre feliratkoztatással vagy egy tananyag letöltésével.
Az értékesítési tölcsér így nagy szerepet játszik abban, hogy a megfelelő célcsoportot célozzuk meg és az optimális konverziós célt válasszuk ki hozzá.

 

A konverzió optimalizálás folyamata

 

  1. Állítsa be a megfelelő mérési eszközöket.
    Hozzon létre saját Analytics, Search Console és Adwords fiókot, majd kösse össze a webáruházával. A korábban említett Adwords esetében szükség lesz a konverziós események létrehozására is.
  2. Mérje a látogatók számát, a konverziók számát és a konverziós arányt. Ahol rossz eredményeket kap, ott ki kell deríteni mi rontja a teljesítményt.
  3. Vegye végig az esetleges problémákat és javítsa a gyenge láncszemeket.
  4. 1 hónap elteltével mérje újra az eredményeket.

konverzió optimalizálás lépései

A leggyakoribb hibák, amik leronthatják a konverziót

Az útvonal hossza és bonyolultsága.

A látogatót tereljük a legrövidebb útvonalon a konverziós célig. Ne gondoljuk, hogy ami számunkra egyértelmű, az a vevő számára is. Tegyük a legegyszerűbbé a regisztrációt és a vásárlást. Figyeljük meg az Analyticsben, hogy a konverziós útvonal melyik pontján hagyják el legtöbben az oldalt. Javítsuk ezt az oldalt.
Egy webshop esetében például nagyon sok múlik egy pénztár folyamaton. Ha túl bonyolult, akkor elhagyott kosárhoz vezet.
A landing pages egy nagyon hasznos eszköz, ha egyetlen célra szeretnénk összpontosítani. Itt nem hagyunk esélyt arra, hogy a látogató bármilyen más aloldalunkra elkattintson és teljesen egyértelművé tesszük mit mi után tegyen.

 

A weboldal sebessége

Nem is gondolnánk, hogy ez is milyen lényeges a megfelelő konverzió eléréséhez. A felgyorsult világban azonban egyre fontosabb és fontosabb, hogy az oldalunk azonnal betöltsön. Mérjük az Analyticsben vagy egyéb SEO elemző oldalakon, hogy milyen gyors az oldalunk betöltődése. Itt ne csak a főoldalt nézzük, hanem a konverziós útvonal összes oldalát.

 

A megfelelő kulcsszó és a releváns tartalom

Fontos, hogy az érdeklődő az oldalra érkezve azt kapja, amire számított. Tehát kommunikáljon úgy a Google hirdetésben, meta leírásban, hírlevelben, Facebook posztban vagy bármilyen csatornán, hogy abból kiderüljön miről szól a landoló oldal. Használjon megfelelő kulcsszavakat, hogy a Google is értse miről szeretne kommunikálni.
Ha azt látjuk, hogy sokan látták a Google hirdetésünket, de nem kattintottak rá, akkor nem megfelelőek a keresési kulcsszavak és a hirdetési szövegben is gond lehet. Ha viszont sokan kattintottak az oldalunkra, de gyorsan elhagyták azt, akkor nem releváns vagy értékes a tartalmunk.

 

Az alacsony konverziós aránynak igen sok oka lehet. Ezért fontos, hogy folyamatos elemzés alatt tartsuk a vásárlói csatornáinkat. A konverzió optimalizálás folyamatos munkát igényel, de csak így érhetjük el a kívánt eredményeket.

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Csaba Mile
Csaba Mile
12:34 17 Jun 20
bő 2 éves együttműködés után a szakmaiság és a rugalmasság egy igen jó mutatókat produkáló Google Ads... tevékenységet eredményezett. Csak ajánlani tudom :)read more
Andrea Kovács
Andrea Kovács
12:40 20 Apr 20
Norbi, Nagyon hálásak vagyunk a válságos helyzetben kapott talpraesett hozzáállásodért, a velünk szemben... tanúsított lojális magatartásodért. Köszönet a "Térítésmentes Webináriumokért", amelyekből rengeteg jó ötletet kaptunk mi is. És köszönjük a plusz idődet, amelyet arra szántál, hogy kihúzz minket is a csávából. Kovács Andrearead more
István Szabó
István Szabó
17:40 23 Nov 19
A megrendelés során megbeszéltek szerint zajlanak a Google Ads hirdetések kezelése, a SEO építése, valamint a... Facebook hirdetések menedzselése. Semmilyen problémát nem tapasztaltam. A Pallas Communication csapata ugyan nem villámgyors, de kifejezetten precíz munkát tesz le az asztalra és kiemelt eredményeket köszönhetek nekik. Egy profi csapat, kimagasló munkát végeznek az online marketingünkben. Bökönyi Norbert a számomra a legjobb Adwords és internetes marketing szakember. Lassan bővítenünk kell a beszállítóinktól rendelt mennyiségeket, annyi megrendelést kapunk, amióta ő kezeli a Google Adwords fiókunkat és a marketingünket. Hálásan köszönöm az eredményeket.read more
László Németh
László Németh
09:48 19 Nov 19
Lassan Két éve dolgozunk együtt az ügynökséggel, a kapott szolgáltatással, ötletekkel felül múlták... várakozásaimat. Google Ads, AdWords és SEO szolgáltatást is igénybe vettünk és mindhárom területen szép eredményeket értünk el.read more
Ádám Kiss
Ádám Kiss
07:29 25 Oct 19
Nagyon szépen köszönjük a munkátokat a Facebook és az Instagramm oldalunkon, illetve a sok jó ötletet, a... baráti hozzáállást!read more
See All Reviews

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?

MOST TÉRÍTÉSMENTES! KORONA VÍRUS WEBINAR VEZETŐKNEK, CÉGTULAJDONOSOKNAK