Mi az a konverzió?
Mi a konverzió optimalizálás?
Konverziós arány
Hol lehet mérni a konverziós arányt?
Értékesítési tölcsér
A konverzió optimalizálás folyamata
A leggyakoribb hibák, amik leronthatják a konverziót
A weboldala teljesítményének egyik legfontosabb mérőszáma a konverzió. De mi is pontosan a konverzió és a konverzió optimalizálás? A sikeres online marketinghez tisztában kell lennünk ezekkel a fogalmakkal. Cikkünkből megtudhatja pontosan mit érdemes erről tudni és hogyan történik a konverzió optimalizálás.
Amikor reklámozásba kezd, akkor kitűz maga elé egy célt, egy eredményt. Például egy felugró pop up-al felajánl egy ingyenes tananyagot, amivel hírlevél feliratkozókat gyűjt. Itt az a cél, hogy minél nagyobb értékes hírlevél adatbázist építsen. Minden feliratkozás egy konverziót jelent.
Tehát a konverzió akkor következik be, amikor a megcélzott eredményt egy felhasználó végrehajtja.
A konverzió leggyakoribb fajtái: átkattintás a céloldalra, regisztráció vagy maga a vásárlás.
Az egyik legjobb példa a konverzióra a Google Adwords hirdetés vagy a Facebook hirdetés. Ezeken a felületeken egy kampány elindításának első lépése, hogy kiválasszuk milyen célt szeretnénk elérni. Sokszor már egyenesen zavarba ejtő, hogy a sok konverzió közül melyiket válasszuk és mi a különbség egyes célok között. Fontos, hogy elérhető célokat tűzzünk ki magunk elé. Inkább haladjunk a könnyebb céltól a nehezen elérhető felé. Egy-egy kampány célját később módosítani tudjuk.
A kitűzött eredményeket mérnünk kell ahhoz, hogy sikeres és költséghatékony marketing tevékenységet folytassunk. Ha a konverziók száma alul teljesít, akkor valamilyen módon javítanunk kell az eredményeket, vagyis optimalizálnunk kell a konverziókat. Tehát a konverzió optimalizálásban arra törekszünk, hogy minél többen hajtsák végre azt a cselekvést, amit szeretnénk. A legfőbb célja pedig az, hogy a látogatók ügyfelekké váljanak.
A konverzió optimalizáláshoz tisztában kell lennünk néhány fogalommal ahhoz, hogy átlássuk a teljes folyamatot.
Ahhoz, hogy mérni tudjuk a konverziónkat az egyik legfontosabb mérőszám lesz a konverziós arány. Ez azt mutatja meg, hogy adott látogatóból hányan hajtották végre a kívánt cselekvést. Ennek az eredményét százalékban látjuk.
A konverziós aránynál figyelembe kell vennünk, hogy mekkora látogatói közönség mellett kaptuk meg az eredményeket. És itt már találkozunk is az első konverzió optimalizálási területtel. Ez pedig a látogatók számának növelése. Ha azt látjuk, hogy igen kevés felhasználó érkezett az adott oldalra, akkor azzal a konverziós esélyeinket rontjuk.
Egy webshop esetében átlagosan minden 100. látogatóból lesz 1 vásárlónk. Ebből látszik, hogy igen nagy látogatói közönségből kell merítenünk ahhoz, hogy a várt eredményeket hozhassuk.
A konverziós arányból viszont az is kiderül, ha a másik oldallal van gond. Látjuk, hogy igen nagy közönség számot vonzottunk be, de abból nagyon kevesen konvertáltak. Akkor bizony a látogatók minőségével lesz a gond. Nem a megfelelő célcsoportot irányítjuk az oldalunkra. Vagy az is lehet, hogy nem elég vonzó az ajánlatunk.
Az egyik legfontosabb eszköz amivel mérhetjük a konverziónkat és annak arányát az a Google Analytics. Általánosságban itt több mindent mérhetünk, de beállíthatunk egyes konvertáló oldalainkra követő kódot, hogy aztán azok eredményeit is lássuk.
Ha hirdetünk a Google-ben, akkor az Adwords fiókunkban szükséges mérni a hirdetésből eredő konverziókat. Ehhez szükséges konverziós eseményeket felvenni a hirdetési fiókunkban, majd a megfelelő követő kódokat elhelyezni a weboldalunkon.
A Search Console szintén egy nagyon hasznos mérési eszköz lehet. Itt láthatjuk az alul teljesítő oldalainkat. Mérhetjük a keresőoptimalizálásból érkező konverziókat. Fontos adatokat nyerhetünk ki ahhoz, hogy megfelelően optimalizáljuk a konverziókat.
Hírlevél esetén a hírlevélküdő szoftverünk statisztikai funkciói adnak segítséget abban hol találjuk a munkánk gyenge pontját. De a legtöbb integráció esetén már az egyes eszközök rendelkeznek saját statisztikai oldallal. Például, ha felugró pop up-ot alkalmazunk.
Az értékesítési tölcsér a vásárlási folyamat, amin a legtöbb látogató keresztül megy mielőtt vásárol. Miért fontos ez a konverzió optimalizálás szempontjából? Mert nem mindegy, hogy a látogató éppen milyen vásárlási szakaszban tart mikor az oldalunkra érkezik. Ezért az sem mindegy milyen konverziót várunk el tőle.
Ha éppen a látogató egy érdeklődési szakaszban van, akkor nagyon nehéz egyből vásárlásra bírni. Ilyen esetben jobb konverziót érhetünk el egy hírlevélre feliratkoztatással vagy egy tananyag letöltésével.
Az értékesítési tölcsér így nagy szerepet játszik abban, hogy a megfelelő célcsoportot célozzuk meg és az optimális konverziós célt válasszuk ki hozzá.
A látogatót tereljük a legrövidebb útvonalon a konverziós célig. Ne gondoljuk, hogy ami számunkra egyértelmű, az a vevő számára is. Tegyük a legegyszerűbbé a regisztrációt és a vásárlást. Figyeljük meg az Analyticsben, hogy a konverziós útvonal melyik pontján hagyják el legtöbben az oldalt. Javítsuk ezt az oldalt.
Egy webshop esetében például nagyon sok múlik egy pénztár folyamaton. Ha túl bonyolult, akkor elhagyott kosárhoz vezet.
A landing pages egy nagyon hasznos eszköz, ha egyetlen célra szeretnénk összpontosítani. Itt nem hagyunk esélyt arra, hogy a látogató bármilyen más aloldalunkra elkattintson és teljesen egyértelművé tesszük mit mi után tegyen.
Nem is gondolnánk, hogy ez is milyen lényeges a megfelelő konverzió eléréséhez. A felgyorsult világban azonban egyre fontosabb és fontosabb, hogy az oldalunk azonnal betöltsön. Mérjük az Analyticsben vagy egyéb SEO elemző oldalakon, hogy milyen gyors az oldalunk betöltődése. Itt ne csak a főoldalt nézzük, hanem a konverziós útvonal összes oldalát.
Fontos, hogy az érdeklődő az oldalra érkezve azt kapja, amire számított. Tehát kommunikáljon úgy a Google hirdetésben, meta leírásban, hírlevelben, Facebook posztban vagy bármilyen csatornán, hogy abból kiderüljön miről szól a landoló oldal. Használjon megfelelő kulcsszavakat, hogy a Google is értse miről szeretne kommunikálni.
Ha azt látjuk, hogy sokan látták a Google hirdetésünket, de nem kattintottak rá, akkor nem megfelelőek a keresési kulcsszavak és a hirdetési szövegben is gond lehet. Ha viszont sokan kattintottak az oldalunkra, de gyorsan elhagyták azt, akkor nem releváns vagy értékes a tartalmunk.
Az alacsony konverziós aránynak igen sok oka lehet. Ezért fontos, hogy folyamatos elemzés alatt tartsuk a vásárlói csatornáinkat. A konverzió optimalizálás folyamatos munkát igényel, de csak így érhetjük el a kívánt eredményeket.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.