Ahhoz, hogy legyen hova hírleveleket kiküldeni bizony szüksége lesz egy nagyon jó adatbázisra. Ehhez pedig arra lesz szükség, hogy ismerje minden fortélyát a feliratkoztatásnak. Ennek a munkafolyamatnak az egyik fontos eleme a feliratkoztató űrlap. Nagyon sok múlik rajta, hogy lesz e feliratkozás vagy nem. Lássuk, hogy milyen egy jó feliratkoztató űrlap.
Minél több a mező annál nagyobb az esélye annak, hogy meghiúsul a feliratkozás. Ezért célszerű első körben csak a nevét és az e-mail címét elkérni aztán később megszerezni a többi információt. Persze a tevékenységi kör is befolyásolja, hogy hány mezőt érdemes megadni. Ha egy nagyon drága terméke vagy szolgáltatása van, akkor a nagyobb elköteleződés miatt akár több mezőt is megadhat. Azonban azt gondolom, hogy a vállalkozások zöme akkor jár a legjobban, ha első körben csak két adatot kér el és később gyűjti be a többit.
feliratkoztató űrlapok titkai
Manapság nagyon sok vállalkozásnak vannak már hírlevelei, miért éppen az Önét választaná? Adjon nagyon jó okot arra, hogy feliratkozzon! Ez lehet egy kupon, tanfolyam vagy akár ajándék is. A lényeg, hogy amit felkínál valóban értékes legyen, de csak a célközönségnek. Ezzel biztosítja, hogy sokan feliratkoznak majd és azt is, hogy csak olyanok, akik valóban a célközönséghez tartoznak. Ahogyan a Facebook nyereményjátékoknál, úgy itt is megvan az esélye, hogy olyanok is felkerülnek a listára, akiket egyébként a termék nem érdekel. Sokkal jobban jár, ha kevesebb feliratkozója van, azonban Ők olyanok, akiknek van értelme hírleveleket kiküldeni.
Biztosan Ön is találkozott már a jelenséggel a piacon, amikor az egyik pultál 5-6 ember nézelődik, akkor még több megy oda. Ugyan ez működik az interneten is. Ha már elért egy magasabb számot az adatbázis, akkor érdemes megmutatni az embereknek, mert ez arra ösztönözheti őket, hogy részesei akarjanak lenni ennek a lehetőségnek. Viszont, ha nagyon kevés feliratkozója van még, akkor inkább egy exkluzív csoportként fesse le az adatbázist, aminek csak a legérdekesebb, legkülönlegesebb emberek a tagjai és, ha Ő is ilyennek tartja magát, akkor iratkozzon fel.
Lehet eddig nem is gondolta volna, de a feliratkoztató űrlap egyik fontos eleme a CTA gomb. Nagyon lényeges, hogy jól látható és olvasható legyen. Ez persze nem azt jelenti, hogy legyen óriási és neon színű, mert egy ilyen irritáló gombbal inkább elriasztaná a feliratkozókat. Érdemes a szövegezésen is elgondolkodni. A „feliratkozás” vagy „feliratkozok” szöveg nem mindenkire van jó hatással, ezért próbáljon ezen is változtatni. Lehet például helyette „megszerzem” vagy „kérem”.
Manapság nélkülözhetetlen, hogy minden online információ mobilbarát is legyen, hiszen a keresések egy nagyon nagy része mobiltelefonról történik. Az egyik legfontosabb szempont, amihez mindenképpen ragaszkodnia kell az ez legyen!
A figyelemfelkeltés egyik kiváló eszköze, ha a feliratkoztató űrlap is a cég arculatának és stílusának megfelelően készül el. Ezáltal biztosan egyedi és különleges lesz. Ráadásul ez azt közvetíti majd, hogy energiát fektetett az elkészítésébe, aminek a hatására szívesebben iratkoznak majd fel az emberek.
Ajánlott cikkünk a témában ITT olvasható.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.
Mi kell ahhoz, hogy egy feliratkoztató űrlap tényleg működjön?
Kedves Róbert!
Örülök, hogy érdeklődtél a témával kapcsolatban, és köszönöm a megkeresésed!
A jó feliratkoztató űrlapnak több kulcseleme van, és sokféle megoldás közül választhatsz, de szeretnék segíteni abban, hogy a legjobb utat találd meg. Lássuk, mire érdemes fókuszálni!
Az első és legfontosabb maga az űrlap milyensége… Legyen rövid és egyszerű. Csak a legszükségesebb adatokat kérd el (név, email), hogy ne riassza el a hírlevél feliratkozókat. A többi infót később is megszerezheted, és minden egyes plusz bekért adat 30-50% lemorzsolódást jelent, annak függvényében, hogy mennyire érzékeny adatról van szó.
(Talán még emlékszel a GDPR 2009-es „sikertörténetre”, amikor be kellett kérni a levelezési címet a meglévő regisztráltakról. Volt olyan utazási irodai partnerem, aki akkor ezt meglépte, és a 110.000-es listából 10-11.000 maradt.)
Természetesen adnod kell egy nagyon jó indokot a feliratkozásra! Valami értékes és visszautasíthatatlan ajánlatot pl.: kupon, ingyenes anyag, tudás, előny, kedvezmény, early bird „dolog”, ami releváns a célközönségednek. Fontos megjegyeznem, hogy olyanokat vonzz be ez a művelet neked, akik tényleg érdeklődnek, nem csak „random” embereket.
Sokszor hallom, hogy ma már nem működik a feliratkoztatás. Hatalmas tévedés. Ma is iratkoznak fel emberek, ha kellő indoklást látnak, és értéket vagy más a fent felsorolt emelek egyikét vagy abból többet is magukénak tudhatnak utána.
Ne feledd, hogy a CTA (call to action) gomb kritikus elem! Legyen vonzó és figyelemfelkeltő. Színében térjen el a feliratkozási űrlaptól, de ne legyen pimaszul tolakodó. A „Feliratkozás” helyett próbálkozz egy kreatívabb szöveggel, mint pl. „Megszerezem!” vagy „Kérem!” vagy „Letöltöm!”
Emellett mindenképp mobilbarát legyen az űrlap, mert ma már szinte mindenki mobilról böngészik.
Ha szeretnéd részletesebben megbeszélni, keress bátran, szívesen segítek a folyamatban.
Üdvözlettel:
Bökönyi Norbert