1. A fény működésének megértése
2. Rétegelje a képeit
3. Készítsen sorozatfelvételt
4. Használja a harmadolás szabályát
5. Változtassa a nézőpontot
Amikor az Instagram elindult 2010-ben, az okostelefonos kamerák tudása meg sem közelítette a mai telefonok kamerájának sem minőségét, sem funkcióit. Ekkor az Instagram-fotókat még az alkalmazáson belüli kamerával készítették. Ezek a bejegyzések persze ma visszanézve homályosak és pixelesek. Ma már a hírcsatorna az okostelefonnal készített jobbnál-jobb képekkel van tele, amikről sok esetben nem tudnánk megmondani, hogy nem professzionális kéz készítette őket. Ráadásul mindig kéznél vannak, ezért tökéletesek a pillanat megörökítésére.
Ha a márka érdekében szeretné fejleszteni fotózási készségeit, hogy kimagasló tartalmat készíthessen, függetlenül attól, hogy nem rendelkezik több százezres fényképezőgéppel, akkor ez a cikk az Ön számára készült. A kis- és középvállalkozások szűkebb marketing büdzsével rendelkeznek, ezért nem valószínű, hogy módjukban áll fotóst alkalmazni a közösségi média megjelenéseikhez. De ez nem jelenti azt, hogy az Ön cége Instagram profilja nem rendelkezhet csodás és kreatív egyedi képekkel. Ismerje meg a fényképezés néhány alapelvét, hogy még szebb fotókkal érje el célközönségét!
Ezzel az általános útmutatóval szeretnénk segíteni annak elérésében, hogy jobb fotókat készítsen okostelefonjával Instagram fiókjához.
A fotózás egy összetett dolog, ahol a végeredményt számtalan tényező befolyásolja. Ezek közül a legfontosabb a fény működésének megértése. Túl sok fénynél a tárgyak kontúrja elmosódik, túl kevésnél homályos, és nem vonzza a közönség figyelmét. A leglágyabb fények napkeltekor és napnyugtakor vannak, ezek az időszakok ideálisak a természetes fényben fényképezéshez. A délutáni nap éles fényei gyakran kiütik a kép fehér részleteit. Ha megismeri a fény viselkedését, garantáltan jobb képeket lesz képes készíteni.
Ennél a képnél például a függöny remekül megszűri az éles napsugarakat, ami egy jól megvilágított fényképet eredményez, ahol minden tárgy élesen látszik és az eredeti színeket kapjuk, torzítás nélkül.
Okostelefonok esetében érdemes türelmesnek lennünk. Adjunk pár percet arra, hogy tökéletesen beállítsuk a kamerát, megvizsgáljuk a fókuszterületet különböző fényeknél és kihasználjuk a telefonunk beállítási lehetőségeit. használja a képernyőn a fény beállítási lehetőségeket. Ha túl kevés a fény, felfelé csúsztatva adhat hozzá és fordítva, ha túl sok lefelé csúsztatva vehet el belőle.
Tipp: Készítsen egy képet ugyanarról a tárgyról, ugyanabból a szögből a nap folyamán többször, különböző fényviszonyoknál, hogy megismerje a különbségeket és a helyiség adta lehetőségeket. Ha egy helyiségben azt tapasztalja, hogy a nap nagyobb részében túl kevés a természetes fény, legyen kreatív és használjon egy fehér posztert, vagy esernyőt a fény növelésére.
Egy egyszerű, minimalista kép sosem megy ki a divatból, mégis érdemes feldobni a képeket néha extra rétegekkel. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a fókuszban lévő tárgyat egy elő- vagy háttérben helyezzük el, amelynek darabjai különböző textúrájú tárgyak is lehetnek a nagyobb hatásfok érdekében. Továbbra sem az a cél, hogy eltereljük a figyelmet a kép fő eleméről, hanem épp ellenkezőleg, kontextusba helyezve még jobban kiemeljük azt.
Ezen a fenti példán egy üres poharat használtak arra, hogy elhomályosítsák a kép egy részét. Ennek következtében a szemünk ösztönösen a kép bal oldalára fókuszál a kávéra, majd tovább halad a vázára a kép jobb oldalán. Bizonyos telefonokon elérhető a portré mód, vagyis könnyen létrehozhatunk mélységet a fotóinknak. Ha túl bonyolult a hátterünk, talán ésszerűbb a témánkra fókuszálni és kissé elhomályosítani a hátteret.
Ennél a másik példánál a fagylalt és a tölcsér vannak a kép középpontjában, míg a személy a háttérben kissé elmosódik. Ezzel a hatással a kép nézője azonnal érti, hogy a hangsúly nem a háttérben elmosódó személyen van.
Tipp: Ahelyett, hogy a témánkat a kép pontos középpontjába helyeznénk el, próbáljuk ki például, hogy a felvételt egy kissé belógó levél mögül készítjük, vagy például az ablaküvegen keresztül. Ezzel a kis játékossággal rávetül némi árnyék az előtérre és feldobhatja az egész kompozíciót.
Ha éppen egy eseményen van és gyorsan kell készítenie pár képet, hogy megörökítse, akkor ne is bajlódjon a megfelelő beállítások keresésével. Ha eseményről akar jó fotókat készíteni, készítsen sorozatfelvételt, hogy később ki tudja választani a jól sikerült képeket. Miért? Ha egyesével fotózunk, valakinek biztos félig csukva van szeme, vagy éppen egy mozdulat közben elmosódik a keze. A sorozatfelvétel segítségével rövid idő alatt tud számos felvételt készíteni, amik közül ráér később kiválogatni a megfelelőeket.
Tipp: Nyugodtan készítsen minél több ilyen fotót, ne keseredjen el, ha az első csokorban nem leli a megfelelőt. Még a tapasztalt esemény fotósok is csak körülbelül a képeik 10%-át tudják később felhasználni.
A fotográfia első alapelve a harmadolás szabálya, ha a tökéletes kompozícióra vágyunk. Ossza fel a képet egyenló harmadokra vertikális és horizontális vonalakkal. Így egy kilenc részes, négyzetekre felosztott keretet kap. Ahol a vonalak keresztezik egymást, azok a pontok jelölik hova helyezheti a kép fő témáját. Így egy tökéletesen arányos képet kaphat végeredményül.
Bizonyos képeknél talán fontosnak fogja tartani, hogy a kép témáját a szokásosnál jobban kiemelje a kompozícióból. Ilyenkor a harmadolás szabálya a fehér zajjal igen erőteljes hatást tud kiváltani.
Tipp: Nagyobbrészt a telefonok kamerája is képes arra, hogy felossza a képet a harmadolás szabályait követve. Ez azt jelenti, hogy halványan látható vonalak kirajzolódnak a képernyőn, amiknek a sgetíségével könnyebben betarthatjuk a szabályt.
A tökéletes képért változtassa meg a nézőpontot minél többször és készítsen felvételt minden szögből. Utólag látni fogja, melyik volt a legszerencsésebb kompozíció, ahhoz, hogy kiemelje a kép fókuszpontját.
Sokszor a nagyon szabályos kompozíciók túlságosan unalmasnak bizonyulnak, ezért ne féljen játszani a szögekkel.
Analizálja a korábbi Instagram képeinek eredményét és mindent összevetve vizsgálja meg melyek bizonyultak a legsikeresebbnek.
Ha tetszett ez a cikk, ossza meg barátaival, vagy írja meg nekünk a véleményét kommentben!
További cikkeink a témában ITT.
Ha úgy érzi, segítségre van szüksége abban, hogy közösségi oldalait professzionális tartalmakkal töltse fel, vegye fel velünk a kapcsolatot! Segítünk!
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.