Instagram posztolás = marketing eszköz:
A márkaépítés legfőbb marketing eszköze az Instagram lett, messze leelőzve minden más platformot. A felhasználók is töretlenül imádják, egyfajta virtuális kirakatként működik és remek helyszíne a márkánk megismertetésén túl, az elkötelezett közönség kiépítésének.
A hitelességet úgy érhetjük el, hogy hűek vagyunk a márkánk által képviselt eszmékhez és nem félünk nyíltan kiállni és állást foglalni a nekünk fontos dolgok mellett. Ha mi elkötelezettek vagyunk ezek irányába, úgy érhetjük el, hogy felénk is elköteleződjenek. Az Instagramon pedig a hitelesség ereje hatalmas.
Talán a hitelesség és az elköteleződés elnyúzott szavakká váltak a marketing világában, de ez nem lehet véletlen – ez az egyetlen értelmes módja annak, hogy valódi, értékes kapcsolatot teremtsünk az online közönségünkkel. Nem számít, hogy mennyi követővel bírunk, a hűség visszhangot kelt minden mikro-közösségben és segítségünkre lesz a növekedésben is. A témában írt korábbi cikkeink itt találhatók!
Miért fontos tehát az Instagram posztolás?
Az ilyen módon szerzett közönség nem csupán a követőnk, hanem elkötelezett, magas érdeklődést mutató, támogatónk is.
Arról már volt szó, hogy milyen módszerekkel érhetjük el ezt.
Ezek közül az egyik tanácsunk a lenyűgöző kreatívok készítése volt, most ezzel foglalkoznánk egy kicsit mélyebben.
Ha az Instagramot – ahogy feljebb említettük – egy virtuális kirakatnak tekintjük, akkor könnyen megérthetjük, hogy miért ennyire fontos, az esztétikus, egymással harmóniában álló tartalom megosztása. Az Instagram posztoláshoz már nincs szükségünk egy DSLR kamerára. A tökéletes Instagram posztokat létrehozhatjuk azzal az eszközzel, amit amúgy is állandóan magunknál hordunk: a telefonunkkal!
Első lépésként ellenőrizzük a telefon kamerájának beállításait. A legtöbb telefon kamerája nagy teljesítményű, csak tudnunk kell jól használni.
A HDR – vagy a nagy dinamikatartomány – az iPhone és az Android telefonok egyik funkciója, és alapvetően a jobb megjelenésű fényképek készítéséhez nyújt segítséget.
Néhány képet készít ugyanabból a fotóból, különböző megvilágítások mellett, és egybe rakja őket, így az utolsó fotó rengeteg részletet tartalmaz.
Ha magabiztosan dolgozik a HDR-rel, azzal fantasztikus eredményt érhet el. De nehéz jól elkészíteni, és néha természetellenesnek és túlszerkesztettnek látszanak az így készült fotók.
Mi azt javasoljuk, hogy a dolgok megkönnyítésének érdekében kapcsolja ki ezt a funkciót.
Manapság annyi különböző beállítás van a telefonkamerákon, hogy néha nehéz eldönteni, hogy milyen beállítások hasznosak és melyek nem.
Az egyik népszerű fotómód a „portré mód”, amely automatikusan felismer egy jól megvilágított témát a kamerától bizonyos távolságon belül, és létrehoz egy bokeh (elmosódás) hatást, vagyis megváltoztatja a mélységélességet. A portré módot remekül használjuk termékfotózáskor is, a kissé homályos hatás nagyobb kontrasztot ad a terméknek és így a háttér nem vonja el a figyelmet a fénykép központi témájáról.
Mik a buktatói? – a portré mód nem jó, ha mesterséges vagy gyenge fényben fényképez.
Ehhez a beállításhoz statikus téma szükséges, máskülönben nem lesz jó a kép. Például, ha valaki ugrál vagy sétál, akkor a telefon másik módra vált.
A gyönyörű Instagram-posztok a követőink tekintetét egyenesen a fotó témájához irányítják.
Amikor fényképet készítünk a telefon kamerájával, a kompozíció az, amitől a kép „jó” helyett „nagyszerűvé” válhat.
Hogy lehet nagyszerű kompozíciót beállítani? A harmadolás szabályaival.
A fényképezés aranyszabályaként ismert harmadolás szabályának lényege, hogy fejben bontsuk a képet 3 részre vízszintesen és függőlegesen is.
A cél az, hogy a fotó legérdekesebb aspektusait a rács kereszteződésébe helyezzük, hogy kiegyensúlyozott arányú képet hozzunk létre.
Ha valakinek nehezére esik elképzelni a rácsot, iPhone és Android telefonján is van lehetőség bekapcsolni fényképezéskor a grid funkciót, amely felrácsozza a képernyőt, ezáltal könnyedén kialakíthatjuk a helyes arányokat.
Persze, mint minden szabály ez is azért van, hogy megszegjük időnként, vagyis nem kell túl szigorúan venni, de egyfajta útmutatásként is használhatjuk, ha már beépített funkcióként jelen van a telefonunk kamerájában.
A jó képek jó fénynél készülnek. Ritkán van olyan, hogy Instagram posztokat stúdiós körülmények között van lehetőség fotózni. Éppen ezért a legjobb fényképeink szempontjából a természetes, szűrt nappali fény.
Lehetőleg ne akarjunk fotót készíteni tűző déli napsütésben, és szintén ne forduljunk szembe a nappal. Érdemes Instagram posztjainkhoz a képek készítését úgy időzíteni, hogy nappali, természetes fényben készülhessenek, így sokkal jobb minőségű képeket készíthetünk, mint lámpafénynél, vagy vakuval.
Készítsünk inkább alulexponált képeket. Mind Android, mind Iphone készülékekről könnyen megtehetjük ezt. A telefon képernyőjére koppintva megjelenik egy sárga négyzet, a négyzet melletti napocskát csúsztatva változtathatunk az expozíción.
Androidos telefonon nagy előny képkészítés közben a hangvezérlés. Beprogramozhatjuk telefonunkat, hogy egy bizonyos szóra képet készítsen, ami megkönnyíti pl. a csoportszelfiket.
A fentről készített képeket nevezzük így. Nagy sztárjai az Instagram posztoknak, mert a termékfotókhoz, ételfotókhoz remek beállításnak bizonyulnak.
Sokszor nehéz a kamerával szemben természetesnek tűnni, így jobb, ha nem keressük a tökéletes pózt. Az ilyen képeknél mozogjunk folyamatosan a kamera előtt és kérjük meg a minket fényképezőt, hogy készítsen sorozatfelvételt.
A rengeteg kép között biztosan akad majd olyan, amelyiken természetesek vagyunk és tetszünk is magunknak.
Sokszor előfordul, hogy készül egy majdnem tökéletes kép, de még egy kicsit alakítanánk rajta. Használjuk az Adobe Lightroomot, amely ingyenesen letölthető akár telefonunkra is és ennek segítségével szerkesszük, filterezzük utólag a képeinket. Ha mégsem lenne szimpatikus ajánljuk még a Snapseedet, vagy a VSCO alkalmazást, amik szintén erre a célra vannak.
Ahhoz, hogy a tartalomgyártásra tudjunk fókuszálni használjunk poszt időzítő alkalmazást, amivel sokkal áttekinthetőbbé, tervezhetőbbé válik social media jelenlétünk és az Instagram posztolás.
Mi ehhez egy magyar szofvert ajánlunk, amit ezen a linken értek el: Poszty.hu
Ha tetszett ez a cikk, írják meg véleményüket, vagy ha Instagram marketingjüket szeretnék javítani, keressenek minket konzultáció céljából!
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.