Instagram posztolás – hogyan növeljük közönségünket?

No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Instagram posztolás = marketing eszköz:

A márkaépítés legfőbb marketing eszköze az Instagram lett, messze leelőzve minden más platformot. A felhasználók is töretlenül imádják, egyfajta virtuális kirakatként működik és remek helyszíne a márkánk megismertetésén túl, az elkötelezett közönség kiépítésének.

A hitelességet úgy érhetjük el, hogy hűek vagyunk a márkánk által képviselt eszmékhez és nem félünk nyíltan kiállni és állást foglalni a nekünk fontos dolgok mellett. Ha mi elkötelezettek vagyunk ezek irányába, úgy érhetjük el, hogy felénk is elköteleződjenek. Az Instagramon pedig a hitelesség ereje hatalmas.

Talán a hitelesség és az elköteleződés elnyúzott szavakká váltak a marketing világában, de ez nem lehet véletlen – ez az egyetlen értelmes módja annak, hogy valódi, értékes kapcsolatot teremtsünk az online közönségünkkel. Nem számít, hogy mennyi követővel bírunk, a hűség visszhangot kelt minden mikro-közösségben és segítségünkre lesz a növekedésben is. A témában írt korábbi cikkeink itt találhatók!

Miért fontos tehát az Instagram posztolás?

Az ilyen módon szerzett közönség nem csupán a követőnk, hanem elkötelezett, magas érdeklődést mutató, támogatónk is.

Arról már volt szó, hogy milyen módszerekkel érhetjük el ezt.

Ezek közül az egyik tanácsunk a lenyűgöző kreatívok készítése volt, most ezzel foglalkoznánk egy kicsit mélyebben.

Hogy készítsünk lenyűgöző kreatívokat?

Ha az Instagramot – ahogy feljebb említettük – egy virtuális kirakatnak tekintjük, akkor könnyen megérthetjük, hogy miért ennyire fontos, az esztétikus, egymással harmóniában álló tartalom megosztása. Az Instagram posztoláshoz már nincs szükségünk egy DSLR kamerára. A tökéletes Instagram posztokat létrehozhatjuk azzal az eszközzel, amit amúgy is állandóan magunknál hordunk: a telefonunkkal!

Összeszedtük pár lépésben, hogy mikre figyeljünk képkészítés, Instagram posztolás közben


Első lépésként ellenőrizzük a telefon kamerájának beállításait. A legtöbb telefon kamerája nagy teljesítményű, csak tudnunk kell jól használni.

Kapcsoljuk ki a HDR funkciót!

A HDR – vagy a nagy dinamikatartomány – az iPhone és az Android telefonok egyik funkciója, és alapvetően a jobb megjelenésű fényképek készítéséhez nyújt segítséget.

insta posztok

insta posztok – hdr funkció

Néhány képet készít ugyanabból a fotóból, különböző megvilágítások mellett, és egybe rakja őket, így az utolsó fotó rengeteg részletet tartalmaz.

Ha magabiztosan dolgozik a HDR-rel, azzal fantasztikus eredményt érhet el. De nehéz jól elkészíteni, és néha természetellenesnek és túlszerkesztettnek látszanak az így készült fotók.

Mi azt javasoljuk, hogy a dolgok megkönnyítésének érdekében kapcsolja ki ezt a funkciót.

Az Instagram posztolás fenegyereke – Portré mód

Manapság annyi különböző beállítás van a telefonkamerákon, hogy néha nehéz eldönteni, hogy milyen beállítások hasznosak és melyek nem.

Az egyik népszerű fotómód a „portré mód”, amely automatikusan felismer egy jól megvilágított témát a kamerától bizonyos távolságon belül, és létrehoz egy bokeh (elmosódás) hatást, vagyis megváltoztatja a mélységélességet. A portré módot remekül használjuk termékfotózáskor is, a kissé homályos hatás nagyobb kontrasztot ad a terméknek és így a háttér nem vonja el a figyelmet a fénykép központi témájáról.

portré mód

portré mód

Mik a buktatói? – a portré mód nem jó, ha mesterséges vagy gyenge fényben fényképez.

Ehhez a beállításhoz statikus téma szükséges, máskülönben nem lesz jó a kép. Például, ha valaki ugrál vagy sétál, akkor a telefon másik módra vált.

Kompozíció

A gyönyörű Instagram-posztok a követőink tekintetét egyenesen a fotó témájához irányítják.

Amikor fényképet készítünk a telefon kamerájával, a kompozíció az, amitől a kép „jó” helyett „nagyszerűvé” válhat.

Hogy lehet nagyszerű kompozíciót beállítani? A harmadolás szabályaival.

kompozíció

kompozíció

A fényképezés aranyszabályaként ismert harmadolás szabályának lényege, hogy fejben bontsuk a képet 3 részre vízszintesen és függőlegesen is.

A cél az, hogy a fotó legérdekesebb aspektusait a rács kereszteződésébe helyezzük, hogy kiegyensúlyozott arányú képet hozzunk létre.

Ha valakinek nehezére esik elképzelni a rácsot, iPhone és Android telefonján is van lehetőség bekapcsolni fényképezéskor a grid funkciót, amely felrácsozza a képernyőt, ezáltal könnyedén kialakíthatjuk a helyes arányokat.
Persze, mint minden szabály ez is azért van, hogy megszegjük időnként, vagyis nem kell túl szigorúan venni, de egyfajta útmutatásként is használhatjuk, ha már beépített funkcióként jelen van a telefonunk kamerájában.

Megvilágítás

A jó képek jó fénynél készülnek. Ritkán van olyan, hogy Instagram posztokat stúdiós körülmények között van lehetőség fotózni. Éppen ezért a legjobb fényképeink szempontjából a természetes, szűrt nappali fény.

Lehetőleg ne akarjunk fotót készíteni tűző déli napsütésben, és szintén ne forduljunk szembe a nappal. Érdemes Instagram posztjainkhoz a képek készítését úgy időzíteni, hogy nappali, természetes fényben készülhessenek, így sokkal jobb minőségű képeket készíthetünk, mint lámpafénynél, vagy vakuval.

Exponálás

Készítsünk inkább alulexponált képeket. Mind Android, mind Iphone készülékekről könnyen megtehetjük ezt. A telefon képernyőjére koppintva megjelenik egy sárga négyzet, a négyzet melletti napocskát csúsztatva változtathatunk az expozíción.

exponálás

exponálás

Androidos telefonon nagy előny képkészítés közben a hangvezérlés. Beprogramozhatjuk telefonunkat, hogy egy bizonyos szóra képet készítsen, ami megkönnyíti pl. a csoportszelfiket.

Flat Lay képek

A fentről készített képeket nevezzük így. Nagy sztárjai az Instagram posztoknak, mert a termékfotókhoz, ételfotókhoz remek beállításnak bizonyulnak.

Szemből készített képek

Sokszor nehéz a kamerával szemben természetesnek tűnni, így jobb, ha nem keressük a tökéletes pózt. Az ilyen képeknél mozogjunk folyamatosan a kamera előtt és kérjük meg a minket fényképezőt, hogy készítsen sorozatfelvételt.

insta képek

insta képek

A rengeteg kép között biztosan akad majd olyan, amelyiken természetesek vagyunk és tetszünk is magunknak.

Használjunk Lightroomot az utómunkákhoz

Sokszor előfordul, hogy készül egy majdnem tökéletes kép, de még egy kicsit alakítanánk rajta. Használjuk az Adobe Lightroomot, amely ingyenesen letölthető akár telefonunkra is és ennek segítségével szerkesszük, filterezzük utólag a képeinket. Ha mégsem lenne szimpatikus ajánljuk még a Snapseedet, vagy a VSCO alkalmazást, amik szintén erre a célra vannak.

Végül, de nem utolsó sorban


Ahhoz, hogy a tartalomgyártásra tudjunk fókuszálni használjunk poszt időzítő alkalmazást, amivel sokkal áttekinthetőbbé, tervezhetőbbé válik social media jelenlétünk és az Instagram posztolás.

insta posztolás

instagram posztolás

Mi ehhez egy magyar szofvert ajánlunk, amit ezen a linken értek el: Poszty.hu

Ha tetszett ez a cikk, írják meg véleményüket, vagy ha Instagram marketingjüket szeretnék javítani, keressenek minket konzultáció céljából!

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?