Tartalomjegyzék:
Instagram képméret 2020
Instagram profilkép méret
Hagyományos négyzetes poszt képek
Állókép méret
Fekvőkép méret
Instagram story méret
Milyen képeket készítsünk Instagramra?
Ön is szeretne még több vásárlót elérni a közösségi oldalakon? Akkor a legjobb választás az Instagramon lévő aktív jelenlét. Az Instagram posztokkal nagyobb figyelmet kaphat a közönségétől, mint a Facebookon. Míg Facebookon poszt kiemeléssel és hirdetésekkel érhető el egy nagyobb közönség, addig Instagramon egy ingyenes posztnak is nagy sikere lehet. Persze ehhez szükség van követőkre és jól irányzott hashtagekre, hogy rátaláljanak a posztra. Az Instagram képhez pedig még több kreativitás és szépérzék kell, mint a Facebookhoz. Mi a jó Instagram képméret 2020-ban? Milyen kreatívokat készítsünk, hogy felfigyeljenek ránk? Cikkünk ebben ad segítséget.
A korábbiakban az Instagram kötöttebb feltételek mellett engedett képet megjeleníteni, mint a Facebook. Ez a felület főként mobilos felhasználásra készült, ezért a fekvő képek helyett az álló képeket részesítette előnyben. Ezzel egységes képet adott az Instagram profilok csempés megjelenésének és a hírfolyamnak is. Bár állítható volt a hírfolyamban, hogy álló vagy levágott formában jelenjen meg a kép új poszt esetén, a profilunkban mégis 1-1 arányos csempékbe vágta le a képet.
Az Instagram képméret 2020-ban azonban már lehet fekvő vagy álló is! Nagyobb teret ad a kreatívok megjelenítésére. Azonban itt is érdemes ügyelni a biztonsági zóna megtartására, hiszen az egyes készülékeken más-más módon jelenik meg.
Tehát alapvető szabály, ha képet tölt fel az Instagramra, akkor az 1-1 arányba férjen bele a kép fontosabb része. Ha levágja az Instagram a kép széleit, tetejét és alját, akkor azzal nem válik értelmetlenné a kép. Ez sokszor nem egyszerű feladat, de ha már a fényképezésnél ügyelünk erre a szabályra, akkor megkönnyítjük a dolgunkat.
Nézzük részletesen milyen Instagram képméret szükséges 2020-ban!
A profilkép méretét négyzetes formában töltsük fel, ahogy más közösségi oldalon is tennénk. Az Insta igen piciny képben fogja megjeleníteni a profilképet, 110×110-es méretben, de néhány eszközön lehet nagyobb a kép. Ezért nyugodtan töltsünk fel ennél nagyobb, akár 320×320-as profilképet.
Ha már korábban is kezeltünk Instagram oldalt, akkor ebben nem kell változtatnunk, továbbra is a 600 x 600 pixeles kép lesz a megfelelő. Itt is használhatunk a profilképhez hasonlóan nagyobb méretet, hogy minden eszközön a legjobb minőséget adja.
Az Instagram képek, azonban nem alkalmasak arra, hogy megmutassuk egy profi minőségű fotónk minden részletét. Ha például egy studió fotózáson profi fotóssal készítünk képeket, azt osszuk meg a Facebookon. A Facebook nagyobb felbontásban jeleníti meg azt, és akár teljesen beközelíthető a kép anélkül, hogy homályos lenne.
Az állókép más néven Instagram portré megkönnyíti a dolgunkat, hogy akár a telefonunkkal fotózott kép is teljes valójában megjelenjen. Az állóképek esetében azonban a maximum szélesség 1080 px, a magasság pedig legfeljebb 1350 px lehet. Ezzel a képtípussal végre posztolhatunk olyan képeket, ahol eddig nehezen megvalósítható volt, hogy ne lógjon ki fontos részlet a termékünkből vagy szolgáltatásunkból. A biztonsági területre azonban itt is érdemes ügyelni. Sajnos lesz olyan eszköz, amin nem pontosan úgy jelenik meg a kép, ahogyan feltöltöttük. A kép széleire, aljára és tetejére ne rakjunk fontos részletet!
Az állókép nagy előnye, hogy nem látszódnak azok a részek a fotón, amit nem szeretnénk megmutatni, hanem csak a lényeg. A kávé és egy vásárlói vélemény, amin nem látszódnak személyes adatok vagy bármi más az asztalon, ami elterelné a figyelmet.
Egy újabb kép, ami állóban mutat jól.
Az Instagram fekvőkép, vagy más néven tájkép méreténél arra ügyeljünk, hogy a kép legyen legalább 566 px magas, a szélessége pedig maximum 1080 px. Még nem igen találkozunk ilyen képekkel az Instagramon, de ha úgy érezzük ez számunkra a legideálisabb, akkor 2020-ban már adott rá a lehetőség.
Ahhoz, hogy megcsodálhassuk jobban a környezetet egy képen, ahhoz szükség van olykor a fekvőképre is.
Ez a kép sem lett volna az igazi, ha levágjuk róla a szereplők nagy részét. A fekvőkép tökéletes választás, ha egy nagyobb csoportot szeretnénk megjeleníteni rajta és helyigény miatt nem tudtunk messzebbről fotózni.
Az Instagram story-ban tapasztalhattuk már, hogy mintha benagyítana a képbe a platform. Ez azért van, mert a képarány itt 16:9. A feltöltéskor ezt kell szem előtt tartanunk különben a kép összehúzása esetén egy egyszínű háttér fog látszódni. Persze ez tökéletes alkalmat adhat arra, hogy szöveget írjunk az egyszínű hátterünkre. Ha viszont pontos méretekkel szeretnénk feltölteni a képet, akkor 1080×1920 px képméret szükséges.
Tehát az Instagram képméret 2020-ban egyszerűbbé tette a cégek tevékenységét a közösségi oldalon. Például egy ruházati cég, aki állókép formájában fotózza a modelleket tetőtől talpig, annak nagy segítség a portré fotó. Feltölthet az Instagramra anélkül egy fotót, hogy nem vágja le a modell lábát térdtől lefelé. Így a nadrág szárbősége és a cipő is látszik.
Ha viszont azt szeretnénk, hogy a profilunk csempe nézete egységes legyen, akkor kerülnünk kell a fekvő és álló képek feltöltését.
Korábban említettük, hogy az Instagram képeket nem arra találták ki, nagy felbontásban, beközelítve nézegessük. Erre nincs is mód az Instán. Csak a hírfolyamban látjuk a képet és nem tudunk rákattintani, hogy teljes képernyőben lássuk azt. Ezért javasolt a kocka kép feltöltése, ahol közelebbről láthatjuk magát a terméket vagy szolgáltatást. Ha viszont az a cél, hogy egy szép tájat mutassunk be annak minden részletével együtt, akkor a tájkép vagy portré lehet a jó választás.
Ügyeljünk a színekre. A legjobb, ha a cégünkkel harmonizáló színeket használunk az Instagramon. Gondoljunk a csempe nézetre is mikor posztolunk egy képet. Nézzük meg az utolsó 2 fotónkat, az mellett hogyan mutatna. Az Instagramon a legjobb figyelemfelkeltő egy harsány, vidám szín a képen. A legjobb választás kint a természetben fotózni jó fényviszonyok mellett. Ha nem az igazi a kép szín, akkor javítsuk filterekkel, de vigyázzunk arra, hogy ne legyen nagyon természetellenes. Ha a profilunkba beleillik és készítünk olyan képet, ahol nem fontos a tárgy színe, akkor használjuk a fekete-fehér funkciót is. Fotózáskor ne használjunk szépítő funkciót a telefonon, mert azok teljesen természetellenes hatást keltenek majd. Az apróbb hibákat Photoshoppal javítsuk inkább ki. A képeink között legyen pillanatkép, tájkép, emberi arcok. Sugározzanak egy életérzést.
Fontos a kép alá írt hashtag és a szöveg is, de pontosan mit is írjunk ide? Előző cikkünkben erre is adtunk ötleteket!
Ha úgy gondolja segítségre szorul a céges Instagram fiókja, akkor keressen fel minket bizalommal! Mi segítünk abban, hogy követőbázist építsünk és rendszeresen kreatív posztok készüljenek az Instagram oldalára.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.