Instagram képméret 2020

No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Tartalomjegyzék:
Instagram képméret 2020
Instagram profilkép méret
Hagyományos négyzetes poszt képek
Állókép méret
Fekvőkép méret
Instagram story méret
Milyen képeket készítsünk Instagramra?

Ön is szeretne még több vásárlót elérni a közösségi oldalakon? Akkor a legjobb választás az Instagramon lévő aktív jelenlét. Az Instagram posztokkal nagyobb figyelmet kaphat a közönségétől, mint a Facebookon. Míg Facebookon poszt kiemeléssel és hirdetésekkel érhető el egy nagyobb közönség, addig Instagramon egy ingyenes posztnak is nagy sikere lehet. Persze ehhez szükség van követőkre és jól irányzott hashtagekre, hogy rátaláljanak a posztra. Az Instagram képhez pedig még több kreativitás és szépérzék kell, mint a Facebookhoz. Mi a jó Instagram képméret 2020-ban? Milyen kreatívokat készítsünk, hogy felfigyeljenek ránk? Cikkünk ebben ad segítséget.

Instagram képméret 2020


A korábbiakban az Instagram kötöttebb feltételek mellett engedett képet megjeleníteni, mint a Facebook. Ez a felület főként mobilos felhasználásra készült, ezért a fekvő képek helyett az álló képeket részesítette előnyben. Ezzel egységes képet adott az Instagram profilok csempés megjelenésének és a hírfolyamnak is. Bár állítható volt a hírfolyamban, hogy álló vagy levágott formában jelenjen meg a kép új poszt esetén, a profilunkban mégis 1-1 arányos csempékbe vágta le a képet.

Az Instagram képméret 2020-ban azonban már lehet fekvő vagy álló is! Nagyobb teret ad a kreatívok megjelenítésére. Azonban itt is érdemes ügyelni a biztonsági zóna megtartására, hiszen az egyes készülékeken más-más módon jelenik meg.

Instagram képméretek 2020

Instagram lehetséges képméretek.

Tehát alapvető szabály, ha képet tölt fel az Instagramra, akkor az 1-1 arányba férjen bele a kép fontosabb része. Ha levágja az Instagram a kép széleit, tetejét és alját, akkor azzal nem válik értelmetlenné a kép. Ez sokszor nem egyszerű feladat, de ha már a fényképezésnél ügyelünk erre a szabályra, akkor megkönnyítjük a dolgunkat.
Nézzük részletesen milyen Instagram képméret szükséges 2020-ban!

Instagram profilkép méret


A profilkép méretét négyzetes formában töltsük fel, ahogy más közösségi oldalon is tennénk. Az Insta igen piciny képben fogja megjeleníteni a profilképet, 110×110-es méretben, de néhány eszközön lehet nagyobb a kép. Ezért nyugodtan töltsünk fel ennél nagyobb, akár 320×320-as profilképet.

Hagyományos négyzetes poszt képek


Ha már korábban is kezeltünk Instagram oldalt, akkor ebben nem kell változtatnunk, továbbra is a 600 x 600 pixeles kép lesz a megfelelő. Itt is használhatunk a profilképhez hasonlóan nagyobb méretet, hogy minden eszközön a legjobb minőséget adja.
Az Instagram képek, azonban nem alkalmasak arra, hogy megmutassuk egy profi minőségű fotónk minden részletét. Ha például egy studió fotózáson profi fotóssal készítünk képeket, azt osszuk meg a Facebookon. A Facebook nagyobb felbontásban jeleníti meg azt, és akár teljesen beközelíthető a kép anélkül, hogy homályos lenne.

Állókép méret


Az állókép más néven Instagram portré megkönnyíti a dolgunkat, hogy akár a telefonunkkal fotózott kép is teljes valójában megjelenjen. Az állóképek esetében azonban a maximum szélesség 1080 px, a magasság pedig legfeljebb 1350 px lehet. Ezzel a képtípussal végre posztolhatunk olyan képeket, ahol eddig nehezen megvalósítható volt, hogy ne lógjon ki fontos részlet a termékünkből vagy szolgáltatásunkból. A biztonsági területre azonban itt is érdemes ügyelni. Sajnos lesz olyan eszköz, amin nem pontosan úgy jelenik meg a kép, ahogyan feltöltöttük. A kép széleire, aljára és tetejére ne rakjunk fontos részletet!

állókép mérete Instagramon

Az állókép nagy előnye, hogy nem látszódnak azok a részek a fotón, amit nem szeretnénk megmutatni, hanem csak a lényeg. A kávé és egy vásárlói vélemény, amin nem látszódnak személyes adatok vagy bármi más az asztalon, ami elterelné a figyelmet.

Instagram portré

Egy újabb kép, ami állóban mutat jól.

Állókép az Instán

Fekvőkép méret


Az Instagram fekvőkép, vagy más néven tájkép méreténél arra ügyeljünk, hogy a kép legyen legalább 566 px magas, a szélessége pedig maximum 1080 px. Még nem igen találkozunk ilyen képekkel az Instagramon, de ha úgy érezzük ez számunkra a legideálisabb, akkor 2020-ban már adott rá a lehetőség.

fekvőkép méret Instán

Ahhoz, hogy megcsodálhassuk jobban a környezetet egy képen, ahhoz szükség van olykor a fekvőképre is.

fekvőkép méretek Instán

Ez a kép sem lett volna az igazi, ha levágjuk róla a szereplők nagy részét. A fekvőkép tökéletes választás, ha egy nagyobb csoportot szeretnénk megjeleníteni rajta és helyigény miatt nem tudtunk messzebbről fotózni.

Instagram story méret


Az Instagram story-ban tapasztalhattuk már, hogy mintha benagyítana a képbe a platform. Ez azért van, mert a képarány itt 16:9. A feltöltéskor ezt kell szem előtt tartanunk különben a kép összehúzása esetén egy egyszínű háttér fog látszódni. Persze ez tökéletes alkalmat adhat arra, hogy szöveget írjunk az egyszínű hátterünkre. Ha viszont pontos méretekkel szeretnénk feltölteni a képet, akkor 1080×1920 px képméret szükséges.

Tehát az Instagram képméret 2020-ban egyszerűbbé tette a cégek tevékenységét a közösségi oldalon. Például egy ruházati cég, aki állókép formájában fotózza a modelleket tetőtől talpig, annak nagy segítség a portré fotó. Feltölthet az Instagramra anélkül egy fotót, hogy nem vágja le a modell lábát térdtől lefelé. Így a nadrág szárbősége és a cipő is látszik.

Ha viszont azt szeretnénk, hogy a profilunk csempe nézete egységes legyen, akkor kerülnünk kell a fekvő és álló képek feltöltését.
Korábban említettük, hogy az Instagram képeket nem arra találták ki, nagy felbontásban, beközelítve nézegessük. Erre nincs is mód az Instán. Csak a hírfolyamban látjuk a képet és nem tudunk rákattintani, hogy teljes képernyőben lássuk azt. Ezért javasolt a kocka kép feltöltése, ahol közelebbről láthatjuk magát a terméket vagy szolgáltatást. Ha viszont az a cél, hogy egy szép tájat mutassunk be annak minden részletével együtt, akkor a tájkép vagy portré lehet a jó választás.

Milyen képeket készítsünk Instagramra?


Ügyeljünk a színekre. A legjobb, ha a cégünkkel harmonizáló színeket használunk az Instagramon. Gondoljunk a csempe nézetre is mikor posztolunk egy képet. Nézzük meg az utolsó 2 fotónkat, az mellett hogyan mutatna. Az Instagramon a legjobb figyelemfelkeltő egy harsány, vidám szín a képen. A legjobb választás kint a természetben fotózni jó fényviszonyok mellett. Ha nem az igazi a kép szín, akkor javítsuk filterekkel, de vigyázzunk arra, hogy ne legyen nagyon természetellenes. Ha a profilunkba beleillik és készítünk olyan képet, ahol nem fontos a tárgy színe, akkor használjuk a fekete-fehér funkciót is. Fotózáskor ne használjunk szépítő funkciót a telefonon, mert azok teljesen természetellenes hatást keltenek majd. Az apróbb hibákat Photoshoppal javítsuk inkább ki. A képeink között legyen pillanatkép, tájkép, emberi arcok. Sugározzanak egy életérzést.

Fontos a kép alá írt hashtag és a szöveg is, de pontosan mit is írjunk ide? Előző cikkünkben erre is adtunk ötleteket!

Ha úgy gondolja segítségre szorul a céges Instagram fiókja, akkor keressen fel minket bizalommal! Mi segítünk abban, hogy követőbázist építsünk és rendszeresen kreatív posztok készüljenek az Instagram oldalára.

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?