Milyen a jó Facebook hirdetés?

No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Tartalomjegyzék:
Milyen egy jó Facebook kreatív?
Adjunk arcot a képnek!
Kép színvilág
A képre írt szöveg
Egy kreatív nem kreatív
Milyen egy jó Facebook hirdetési szöveg?
Cselekvésre ösztönző gomb

A Facebook az a marketing csatorna, ahol a legtöbb időt töltik el a felhasználók. Ezért egy vállalkozásnak ki kell használnia a közösségi oldal adta lehetőségeket. A céges Facebook profilban és a posztolásban azonban ez a feladat nem merül ki. Szükség van fizetett hirdetésekre is ahhoz, hogy nagyobb közönséget érjünk el. Sok vállalkozás azonban tart attól, hogy elindítson egy Facebook kampányt vagy már rossz tapasztalatokat szerzett e téren. Rengeteg a kérdés bennük hogyan lehetne eredményes egy ilyen felületen hirdetni. Milyen a jó Facebook hirdetés? Mire figyelnek fel a felhasználók? Hogyan lehetne kitűnni a tömegből és egyből vásárlásra ösztönözni őket, vagy legalább egy várt interakciót elérni? Nem egyszerű! Cikkünkben tippeket adunk milyen egy jó Facebook hirdetés.

Milyen egy jó Facebook kreatív?

Első lépésként meg kell szerkesztenünk egy képet vagy akár többet, ami a hirdetésben jelenik majd meg. A hírfolyamban görgető felhasználó gyorsan szelektál, ezért fontos, hogy figyelemfelkeltő kreatívot készítsünk.
Ha már van elég statisztikánk a korábbi Facebook posztjainkról és néhány kiemelkedően magas interakciót váltott ki a felhasználókból, akkor az jó alapja lehet egy hirdetésnek. Ha aktuális még a kép, akkor akár pontosan ugyanazt a kreatívot fel is használhatjuk a fizetett hirdetésben. Ha már nem aktuális, akkor csak induljunk el ezen a vonalon. Mit tartalmaz a kép? Mitől másabb mint a többi poszt?

Adjunk arcot a képnek!

A statisztikák azt mutatják, hogy azok a posztok, amin egy élő ember van, az nagyobb megtekintést és interakciót vált ki. A legjobbak azok a képek, amik még photoshoppolva sincsenek. Természetes képek, élethűek. Pont olyanok, mint egy ismerőse privát posztja, amit aznap készített magáról. Ezekkel a képekkel jobban tudnak azonosulni a felhasználók. Tehát a legjobb választás egy általunk készített fotó, amin épp használatban van a termékünk vagy szolgáltatásunk. Amin nem tűnik ki erőltetetten, hogy ez egy hirdetés, hanem beleolvad a közösségi oldal posztjaiba. Ezzel azt érjük el, hogy nem egy erőszakos reklámnak veszi a közönségünk a hirdetést, hanem egy olyan képnek, ami valamilyen problémára kínál megoldást vagy életérzést ad át, amire vágyik a felhasználó.

Facebook sikeres hirdetések

Az esküvői fotózás tipikus az a példa, ahol nagyon jól célozhatunk, hogy kinek jelenjen meg a Facebookon. A hirdetésben nem csak a fotós profizmusa látszik, de a szerelmes pár is egyből bele tudja magát képzelni a szituációba. Olyan hirdetés, ami érzelmeket vált ki a felhasználóból, ezt látni is a reakciókon. Bőven érkezett rá like, imádom és ölelés reakció.

Kép színvilág

A színvilág nagyon fontos ahhoz, hogy felhívjunk magunkra a figyelmet és érzelmeket váltsunk ki a felhasználókból. Használjuk a vállalkozásunkhoz illő színeket. Hassunk az érzelmekre az évszakok színeivel. Vigyünk bele szezonalitást. Például, ha halloween közeledik, akkor használjuk a narancssárga, citromsárga, fekete szín összeállítást. Használjunk benne halloweeni motívumokat. Például egy lányt kifaragott halloween tökkel. Lehet, hogy elsőre a faragott tök kelti fel az érdeklődést az olvasóban, majd kíváncsivá teszi miről is szól ez a hirdetés.

Ha karácsonyra készülünk, akkor nem elég egy termék fotó az oldalunkról, ahhoz, hogy eladjuk a karácsonyi ajándéknak tökéletes termékünket. Legyen olyan környezetben a termék, hogy a Facebookon szörfözőnek egyből az jusson eszébe, hogy ez egy jó karácsonyi ajándék lesz. Legyen a képen mondjuk egy karácsonyfa teli becsomagolt ajándékokkal és eggyel, amit ép csomagol ki egy ember. Ez legyen az Ön terméke. A megajándékozott pedig pontosan megfeleljen az Ön persona jelöltjének.

vicces facebook hirdetés

A Dedoles.hu nagyon jól használja az ősz színeit a hirdetésében és belevisz a viccet is, ami egyből interakciót vált ki az olvasóból. Ebben a hirdetésben látható, hogy a 323 Like között van Vicces és Imádom reakció is. A legjobb reklám, ha ennyi reakciót ki tud váltani az emberből. Ráadásul 10 hozzászólást és 13 megosztást is kapott a hirdetés. Vigye bele Ön is a hirdetéseimbe a humort! A cuki állatok nagy sikernek örvendenek a közösségi oldalakon.

A képre írt szöveg

A Facebook sokáig korlátozta a képre írt szöveget, ami 20%-volt. 2020-tól azonban már ez a szabály sem érvényes a hirdetésekre. Tény, hogy a képre írt szöveg nagyobb figyelmet kap, mint a poszt fölé írt szöveg. Arra viszont ügyeljünk, hogy a szöveg ne takarjon ki sokat a képből. Korábban már leírtuk, hogy a képnek van a legnagyobb szerepe abban, hogy megakadjon a felhasználó figyelme. Az emberek többsége vizuális személyiség és nem szeret sokat olvasni, főleg nem a közösségi oldalakon. Ezért hiába törölték el a 20%-os szöveges arányt, ezt célszerű a mai napig betartani a hirdetésekben. Csak a nagyon fontos, figyelemfelkeltő szavakat vagy mondatokat írjuk rá a képre. Ha a kép önmagáért beszél, akkor pedig nincs is szükség arra, hogy bármit is rá erőltessünk a kreatívunkra.

Facebook hirdetés képre írt szöveg

A két legfontosabb információ a képen ott van szöveg formájában: kedvezmény és hogy mire jár a kedvezmény. Lényegre törő és teret hagy a képnek is.

Egy kreatív nem kreatív

Egy jó fotó elkészítése is nagy kihívás lehet, nem hogy még 2 vagy 3. Ez viszont erősen ajánlott egy Facebook hirdetésnél. Csak akkor tudhatjuk meg milyen egy jó Facebook hirdetés, ha több kreatívot tesztelünk. Ha ezt megtesszük, akkor a következő kampányunknál már sokkal gördülékenyebben fog menni a jó kreatív elkészítése.

Milyen egy jó Facebook hirdetési szöveg?

Ha a hirdetési kreatívunkra szöveget is írtunk, akkor lehet, hogy az olvasó már kattint is, de az is lehet, hogy bővebb információra van szüksége. Egy jó Facebook hirdetési szöveg leírja, hogy mit üzen a kreatívunk. Cselekvésre ösztönöz attól függően, hogy milyen konverziót szeretnénk elérni. Akár nevén is szólítja a célcsoportot, a personákat. Figyelemfelkeltő és olyan stílusban íródik, amit a célcsoportunk szívesen fogad. Egy fő kulcsszó köré épül és azt az igényt akarja kielégíteni.

A hirdetési szövegből is készítsünk B és C variációt, úgy mint a kreatívokban tettük. Majd mérjük az eredményeket és forgassuk vissza a tapasztalatainkat a következő kampányunkban. Az is segítség lehet a jó hirdetési szöveg megfogalmazásához, ha megkérdezzük a vevőinket ők mire figyeltek fel mikor minket választottak. Egy Facebook hirdetési szövegnél gyakran elkövetjük azt a hibát, hogy a saját fejünkkel gondolkodunk, de a legtöbb esetben nem vagyunk a saját vállalkozásunk célcsoportja. Tehát a vevőink fejével kell gondolkodni és e szerint megírni a hirdetési szöveget.

képi szöveg Facebookon

A Shoprenter pontosan azoknak szól, akik az ügyfelei és hirdetésében cselekvésre ösztönzi őket.

Cselekvésre ösztönző gomb

A Facebook hirdetésben válasszuk ki azt a célt, amit el szeretnénk érni és ennek megfelelően állítsuk be a cselekvésre ösztönző gombot. Ha azt szeretnénk, hogy a weboldalunkra vigyen a hirdetés, akkor releváns tartalmat kell hozzá kiválasztani. Nem elég a jó Facebook hirdetés, a második lépést is jól elő kell készítenünk és akár több lépéses kampányban is érdemes gondolkodni.

Ezzel meg is adtuk a választ arra, hogy milyen a jó Facebook hirdetés? Nem teljesen. A jó hirdetéshez szükség lesz még a jó célcsoport és egyéb hirdetési paraméterek beállítására. Hiába a jó kreatív kép és szöveg, ha nem azoknak jelenik meg a hirdetés, akiknek szánjuk. Ha nehezen birkózik meg ezzel a feladattal, akkor teszteljen le minket! Nem csak a jó Facebook hirdetést készítjük el, de a megfelelő beállításokat is elvégezzük ahhoz, hogy célba érjen az üzenete és a megfelelő konverziót hozza.

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?