Tartalomjegyzék:
Milyen egy jó Facebook kreatív?
Adjunk arcot a képnek!
Kép színvilág
A képre írt szöveg
Egy kreatív nem kreatív
Milyen egy jó Facebook hirdetési szöveg?
Cselekvésre ösztönző gomb
A Facebook az a marketing csatorna, ahol a legtöbb időt töltik el a felhasználók. Ezért egy vállalkozásnak ki kell használnia a közösségi oldal adta lehetőségeket. A céges Facebook profilban és a posztolásban azonban ez a feladat nem merül ki. Szükség van fizetett hirdetésekre is ahhoz, hogy nagyobb közönséget érjünk el. Sok vállalkozás azonban tart attól, hogy elindítson egy Facebook kampányt vagy már rossz tapasztalatokat szerzett e téren. Rengeteg a kérdés bennük hogyan lehetne eredményes egy ilyen felületen hirdetni. Milyen a jó Facebook hirdetés? Mire figyelnek fel a felhasználók? Hogyan lehetne kitűnni a tömegből és egyből vásárlásra ösztönözni őket, vagy legalább egy várt interakciót elérni? Nem egyszerű! Cikkünkben tippeket adunk milyen egy jó Facebook hirdetés.
Első lépésként meg kell szerkesztenünk egy képet vagy akár többet, ami a hirdetésben jelenik majd meg. A hírfolyamban görgető felhasználó gyorsan szelektál, ezért fontos, hogy figyelemfelkeltő kreatívot készítsünk.
Ha már van elég statisztikánk a korábbi Facebook posztjainkról és néhány kiemelkedően magas interakciót váltott ki a felhasználókból, akkor az jó alapja lehet egy hirdetésnek. Ha aktuális még a kép, akkor akár pontosan ugyanazt a kreatívot fel is használhatjuk a fizetett hirdetésben. Ha már nem aktuális, akkor csak induljunk el ezen a vonalon. Mit tartalmaz a kép? Mitől másabb mint a többi poszt?
A statisztikák azt mutatják, hogy azok a posztok, amin egy élő ember van, az nagyobb megtekintést és interakciót vált ki. A legjobbak azok a képek, amik még photoshoppolva sincsenek. Természetes képek, élethűek. Pont olyanok, mint egy ismerőse privát posztja, amit aznap készített magáról. Ezekkel a képekkel jobban tudnak azonosulni a felhasználók. Tehát a legjobb választás egy általunk készített fotó, amin épp használatban van a termékünk vagy szolgáltatásunk. Amin nem tűnik ki erőltetetten, hogy ez egy hirdetés, hanem beleolvad a közösségi oldal posztjaiba. Ezzel azt érjük el, hogy nem egy erőszakos reklámnak veszi a közönségünk a hirdetést, hanem egy olyan képnek, ami valamilyen problémára kínál megoldást vagy életérzést ad át, amire vágyik a felhasználó.
Az esküvői fotózás tipikus az a példa, ahol nagyon jól célozhatunk, hogy kinek jelenjen meg a Facebookon. A hirdetésben nem csak a fotós profizmusa látszik, de a szerelmes pár is egyből bele tudja magát képzelni a szituációba. Olyan hirdetés, ami érzelmeket vált ki a felhasználóból, ezt látni is a reakciókon. Bőven érkezett rá like, imádom és ölelés reakció.
A színvilág nagyon fontos ahhoz, hogy felhívjunk magunkra a figyelmet és érzelmeket váltsunk ki a felhasználókból. Használjuk a vállalkozásunkhoz illő színeket. Hassunk az érzelmekre az évszakok színeivel. Vigyünk bele szezonalitást. Például, ha halloween közeledik, akkor használjuk a narancssárga, citromsárga, fekete szín összeállítást. Használjunk benne halloweeni motívumokat. Például egy lányt kifaragott halloween tökkel. Lehet, hogy elsőre a faragott tök kelti fel az érdeklődést az olvasóban, majd kíváncsivá teszi miről is szól ez a hirdetés.
Ha karácsonyra készülünk, akkor nem elég egy termék fotó az oldalunkról, ahhoz, hogy eladjuk a karácsonyi ajándéknak tökéletes termékünket. Legyen olyan környezetben a termék, hogy a Facebookon szörfözőnek egyből az jusson eszébe, hogy ez egy jó karácsonyi ajándék lesz. Legyen a képen mondjuk egy karácsonyfa teli becsomagolt ajándékokkal és eggyel, amit ép csomagol ki egy ember. Ez legyen az Ön terméke. A megajándékozott pedig pontosan megfeleljen az Ön persona jelöltjének.
A Dedoles.hu nagyon jól használja az ősz színeit a hirdetésében és belevisz a viccet is, ami egyből interakciót vált ki az olvasóból. Ebben a hirdetésben látható, hogy a 323 Like között van Vicces és Imádom reakció is. A legjobb reklám, ha ennyi reakciót ki tud váltani az emberből. Ráadásul 10 hozzászólást és 13 megosztást is kapott a hirdetés. Vigye bele Ön is a hirdetéseimbe a humort! A cuki állatok nagy sikernek örvendenek a közösségi oldalakon.
A Facebook sokáig korlátozta a képre írt szöveget, ami 20%-volt. 2020-tól azonban már ez a szabály sem érvényes a hirdetésekre. Tény, hogy a képre írt szöveg nagyobb figyelmet kap, mint a poszt fölé írt szöveg. Arra viszont ügyeljünk, hogy a szöveg ne takarjon ki sokat a képből. Korábban már leírtuk, hogy a képnek van a legnagyobb szerepe abban, hogy megakadjon a felhasználó figyelme. Az emberek többsége vizuális személyiség és nem szeret sokat olvasni, főleg nem a közösségi oldalakon. Ezért hiába törölték el a 20%-os szöveges arányt, ezt célszerű a mai napig betartani a hirdetésekben. Csak a nagyon fontos, figyelemfelkeltő szavakat vagy mondatokat írjuk rá a képre. Ha a kép önmagáért beszél, akkor pedig nincs is szükség arra, hogy bármit is rá erőltessünk a kreatívunkra.
A két legfontosabb információ a képen ott van szöveg formájában: kedvezmény és hogy mire jár a kedvezmény. Lényegre törő és teret hagy a képnek is.
Egy jó fotó elkészítése is nagy kihívás lehet, nem hogy még 2 vagy 3. Ez viszont erősen ajánlott egy Facebook hirdetésnél. Csak akkor tudhatjuk meg milyen egy jó Facebook hirdetés, ha több kreatívot tesztelünk. Ha ezt megtesszük, akkor a következő kampányunknál már sokkal gördülékenyebben fog menni a jó kreatív elkészítése.
Ha a hirdetési kreatívunkra szöveget is írtunk, akkor lehet, hogy az olvasó már kattint is, de az is lehet, hogy bővebb információra van szüksége. Egy jó Facebook hirdetési szöveg leírja, hogy mit üzen a kreatívunk. Cselekvésre ösztönöz attól függően, hogy milyen konverziót szeretnénk elérni. Akár nevén is szólítja a célcsoportot, a personákat. Figyelemfelkeltő és olyan stílusban íródik, amit a célcsoportunk szívesen fogad. Egy fő kulcsszó köré épül és azt az igényt akarja kielégíteni.
A hirdetési szövegből is készítsünk B és C variációt, úgy mint a kreatívokban tettük. Majd mérjük az eredményeket és forgassuk vissza a tapasztalatainkat a következő kampányunkban. Az is segítség lehet a jó hirdetési szöveg megfogalmazásához, ha megkérdezzük a vevőinket ők mire figyeltek fel mikor minket választottak. Egy Facebook hirdetési szövegnél gyakran elkövetjük azt a hibát, hogy a saját fejünkkel gondolkodunk, de a legtöbb esetben nem vagyunk a saját vállalkozásunk célcsoportja. Tehát a vevőink fejével kell gondolkodni és e szerint megírni a hirdetési szöveget.
A Shoprenter pontosan azoknak szól, akik az ügyfelei és hirdetésében cselekvésre ösztönzi őket.
A Facebook hirdetésben válasszuk ki azt a célt, amit el szeretnénk érni és ennek megfelelően állítsuk be a cselekvésre ösztönző gombot. Ha azt szeretnénk, hogy a weboldalunkra vigyen a hirdetés, akkor releváns tartalmat kell hozzá kiválasztani. Nem elég a jó Facebook hirdetés, a második lépést is jól elő kell készítenünk és akár több lépéses kampányban is érdemes gondolkodni.
Ezzel meg is adtuk a választ arra, hogy milyen a jó Facebook hirdetés? Nem teljesen. A jó hirdetéshez szükség lesz még a jó célcsoport és egyéb hirdetési paraméterek beállítására. Hiába a jó kreatív kép és szöveg, ha nem azoknak jelenik meg a hirdetés, akiknek szánjuk. Ha nehezen birkózik meg ezzel a feladattal, akkor teszteljen le minket! Nem csak a jó Facebook hirdetést készítjük el, de a megfelelő beállításokat is elvégezzük ahhoz, hogy célba érjen az üzenete és a megfelelő konverziót hozza.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.