Az Instagram idén márciusban jelentette be a teljes képernyős, vertikális Instagram story-hirdetések megjelenését, ami óriási izgalommal töltötte el a hirdetőket. A sztorihirdetések eddig is komoly szerepet töltöttek be az Instagram marketingben, de ezzel a változtatással sokkal nagyobb mozgásteret hagytak a platform business szereplőinek, vagyis ezáltal sokkal versenyképesebb lett ez a hirdetési forma.
Forrás: Statista
Ezek az adatok bár kissé elavultak de mégis jól látszik belőlük, hogy a felhasználók száma exponenciálisan növekszik, ami arányos a hirdetők számának növekedésével. Korábban az aktív hirdetők a hírcsatornákra fókuszáltak, ezzel szemben a sztori hirdetések mára egy működő alternatívává váltak. Vagyis, hirtelen hozzáférést kaptunk egy remek formátumhoz.
Az Instagram Story hirdetések értelemszerűen az Instagram sztorik között találhatók, amelyek a hírcsatorna tetején helyezkednek el. Természetesen, az Instagram történetek megnyitás után maguk is teljes képernyősek és vertikálisak – így megtekintés kiözben, a mobileszközön csak a tartalom látszik. Amikor az egyik történet véget ér, vagy manuálisan átlépjük – a következő kezdődik. Ily módon tekinthetjük meg az ismerőseink által 24 órára megosztott tartalmakat.
A sztorihirdetések ezek között a történetek között jelennek meg – de a nagyszerűségük abban rejlik, hogy a Hírcsatorna-hirdetésekhez hasonlóan nehéz őket megkülönböztetni a többi organikus tartalomtól a formátumban:
A „Szponzorált” jelöléstől eltekintve ugyanúgy néznek ki a sztorihirdetések is, mint az organikus posztok. Amint azt a fenti képen is láthatjuk, a történethirdetések lehetőséget nyújtanak a tovább linkelésre is.
Ahhoz, hogy hozzáférjenek az Ön által linkelt tartalomhoz a felhasználóknak csupán fel kell csúsztatniuk a sztori alsó részén elhelyezett nyilat, és ekkor kerülnek a céloldalra. Ha potenciális ügyfeleket szeretne a termékoldalára, a blogjára vagy a hírcsatornájára -, akkor egyszerre négy marketing célkitűzés közül választhat. Jelenleg hét cél létezik, amelyek elérhetőek az Instagram Story-hirdetéseknél (a márka ismertségét nemrég adták hozzá), és bármelyikhez hozzáadhat CTA-linkeket
Éppen úgy, mintha Facebook hirdetést hoznánk létre. Létrehozzuk a kampányt, finomítjuk a megfelelő közönséget, beállítjuk a költségkeretet, majd az automatikus elhelyezésnél, az elhelyezés szerkesztésénél eltávolítjuk a pipát a többi elem mellől, kivéve az Instagram Story-t.
Megjegyzés: Az Instagram Story-hirdetéseket más elhelyezésekkel együtt is futtathatja – de a Story-hirdetés kreativitásának egyedi jellege miatt érdemes teljesen külön kezelni őket.
Nem az a cél, hogy ugyanazon hirdetésből néhány ismétlést készítsünk. Mindenképpen érdemes időt fordítani arra, hogy egyedi, kreatív tartalmat hozzunk létre erre a hirdetési módra.
Lássuk az alapvető méretezési követelményeket:
Három különböző méretezés közül lehet választani: az első az 1:1, vagyis négyzet alakú hirdetések, a második a landscape 1.91:1, és az álló hirdetések, melyek aránya 4:5. Az ajánlott felbontás 1080 x 1920 pixel, de ha szükséges ennél alacsonyabb felbontással is feltölthetjük a képet.
Kép kreatív
Videó kreatív
Ezek azok az alapkövetelményyek, melyeknek teljesülniük kell egy Instagram Story hirdetés létrehozásánál.
Hogy védekezzünk a tovább lapozás ellen?
Ahogy már említettük a „sponsored” feliraton kívül nem sokban tér el az Instagram story hirdetés az organikus tartalmaktól, vagyis attól a tartalomtól, melyet a felhasználó barátai, családja és az általa kedvelt márkák osztanak meg. Ez egy nagy előny a többi hirdetési felülettel szemben, mégis a nehézséget is éppen ez okozza. Hogyan emelkedjünk ki a tömegből úgy, hogy nem egy tolakodó hirdetést készítünk, amelyről ordít, hogy eladni kíván valamit.
Használjon egyedi vagy hasonmás közönséget
Mindenképpen használjunk egyedi célközönséget, de még jobb, ha remarketing közönséget célzunk meg a hirdetésünkkel, akinek már ismerős a márkánk. Tegyük ezt a következő öt szempont alapján:
Itt egy jó példa.
Egy nagyszerű kreatívot láthatunk, de ami még lényegesebb, az a célzás. Ebben a kampányban 20%-kal volt magasabb a megtérülés az átlagnál, mert egy hasonmás közönséget hoztak létre, a korábbi vásárlóik karakterisztikájára alapozva. Szintén ebben a kampányban 3%-kal magasabb volt az átkattintási arány a korábbiakhoz képest. Megfelelő hasonmás közönség használatával hasonló eredményeket érhetünk el, ha az Insta story hirdetést olyanoknak mutatjuk meg, akik valamilyen egyezést mutatnak létező közönségünkkel.
A körhinta hirdetések remekül működnek a Facebookon és ugyanolyan jól működhetnek az Instagram story-knál is. Egy dolgot érdemes szem előtt tartani – Az Instagram Stories körhinta-hirdetései nem jelenhetnek meg más elhelyezésekkel együtt, ezért külön kampányban kell felépíteni őket. Ezek egyértelmű előnyei, hogy mélyebb és meggyőzőbb bepillantást nyújtanak a márkáról a lehetséges ügyfeleknek. Amit fontos még tudni velük kapcsolatban az az, hogy ezek a körhinták maximum 3 panelt tartalmazhatnak, és videós hirdetés esetén minden panel maximum 15 mp hosszúságú lehet.
A Facebook körhintához hasonlóan lehetőséget nyújtanak arra, hogy az egyes panelekből különböző céloldalra linkeljünk. Természetesen értékes adatokat is gyűjthetünk hirdetéseinkről – ha kíváncsiak vagyunk arra mely panelt nézték meg a legtöbben, mennyi ideig nézték őket, melyikről lapoztak el a leggyakrabban, akkor könnyen hozzáférhetünk ezekhez az információkhoz a hirdetéskezelő központban.
A kakaóscsigával ellentétben itt nem tartogathatjuk az ütős pillanatokat a videós hirdetésünk végére. A felhasználó szokásait figyelembe véve kulcsfontosságú az első 7 másodpercben meggyőzni őket, hogy ne lapozzanak tovább.
Már láthatjuk, hogy a hírcsatorna-hirdetésekről a Story-hirdetésekre való áttérés lényeges.
Lehet, hogy az Instagram Story a hirdetések jövője lesz?
Még több cikk közösségi média marketingről
Instagram marketing tanácsadás: ITT
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.