Instagram Story Hirdetések

No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Instagram Story Hirdetések

Az Instagram idén márciusban jelentette be a teljes képernyős, vertikális Instagram story-hirdetések megjelenését, ami óriási izgalommal töltötte el a hirdetőket. A sztorihirdetések eddig is komoly szerepet töltöttek be az Instagram marketingben, de ezzel a változtatással sokkal nagyobb mozgásteret hagytak a platform business szereplőinek, vagyis ezáltal sokkal versenyképesebb lett ez a hirdetési forma.

insta stroy ads

insta story ads

Forrás: Statista

Ezek az adatok bár kissé elavultak de mégis jól látszik belőlük, hogy a felhasználók száma exponenciálisan növekszik, ami arányos a hirdetők számának növekedésével. Korábban az aktív hirdetők a hírcsatornákra fókuszáltak, ezzel szemben a sztori hirdetések mára egy működő alternatívává váltak. Vagyis, hirtelen hozzáférést kaptunk egy remek formátumhoz.

Mi is az az Instagram Story hirdetés?

Az Instagram Story hirdetések értelemszerűen az Instagram sztorik között találhatók, amelyek a hírcsatorna tetején helyezkednek el. Természetesen, az Instagram történetek megnyitás után maguk is teljes képernyősek és vertikálisak – így megtekintés kiözben, a mobileszközön csak a tartalom látszik. Amikor az egyik történet véget ér, vagy manuálisan átlépjük – a következő kezdődik. Ily módon tekinthetjük meg az ismerőseink által 24 órára megosztott tartalmakat.

insta hirdetés

instagram hirdetés

A sztorihirdetések ezek között a történetek között jelennek meg – de a nagyszerűségük abban rejlik, hogy a Hírcsatorna-hirdetésekhez hasonlóan nehéz őket megkülönböztetni a többi organikus tartalomtól a formátumban:


Különbség a hírcsatorna és a sztorik megjelenése között:

instagram story hirdetések

insta feed vs. story

A „Szponzorált” jelöléstől eltekintve ugyanúgy néznek ki a sztorihirdetések is, mint az organikus posztok. Amint azt a fenti képen is láthatjuk, a történethirdetések lehetőséget nyújtanak a tovább linkelésre is.

 

Ahhoz, hogy hozzáférjenek az Ön által linkelt tartalomhoz a felhasználóknak csupán fel kell csúsztatniuk a sztori alsó részén elhelyezett nyilat, és ekkor kerülnek a céloldalra. Ha potenciális ügyfeleket szeretne a termékoldalára, a blogjára vagy a hírcsatornájára -, akkor egyszerre négy marketing célkitűzés közül választhat. Jelenleg hét cél létezik, amelyek elérhetőek az Instagram Story-hirdetéseknél (a márka ismertségét nemrég adták hozzá), és bármelyikhez hozzáadhat CTA-linkeket

 

  • Márka ismertség: Szerezzen nagyobb márkaismertséget, azáltal, hogy olyan embereknek jelenik meg a hirdetése, akiket nagyobb valószínűséggel érdekelhet az Ön hirdetése.
  • Elérés: A legnagyobb számú csoportnak jeleníti meg a hirdetésünket.
  • Videós hirdetés: A legtöbb embernek mutatja meg a videós hirdetésünket.
  • Konverzió: Vásárlásra vagy valamilyen általunk kijelölt feladat elvégzésére (konverzió) buzdítja a felhasználókat.
  • Telepítés: Arra buzdítja az embereket, hogy telepítsék az applikációnkat.
  • Lead Generation: Szerezzen még több feliratkozót, email címeket.
  • Frogalom: Irányítson még nagyobb figyelmet weboldalára.

 

Hogy készítsünk Instagram Story hirdetést?

Éppen úgy, mintha Facebook hirdetést hoznánk létre. Létrehozzuk a kampányt, finomítjuk a megfelelő közönséget, beállítjuk a költségkeretet, majd az automatikus elhelyezésnél, az elhelyezés szerkesztésénél eltávolítjuk a pipát a többi elem mellől, kivéve az Instagram Story-t.

instgram hirdetes keszites

instgram hirdetes keszites

Megjegyzés: Az Instagram Story-hirdetéseket más elhelyezésekkel együtt is futtathatja – de a Story-hirdetés kreativitásának egyedi jellege miatt érdemes teljesen külön kezelni őket.

 

 

Nem az a cél, hogy ugyanazon hirdetésből néhány  ismétlést készítsünk. Mindenképpen érdemes időt  fordítani arra, hogy egyedi, kreatív tartalmat hozzunk létre erre a hirdetési módra.

Lássuk az alapvető méretezési követelményeket:

 

Instagram Story hirdetések mérete:

Három különböző méretezés közül lehet választani: az első az 1:1, vagyis négyzet alakú hirdetések, a második a landscape 1.91:1, és az álló hirdetések, melyek aránya 4:5. Az ajánlott felbontás 1080 x 1920 pixel, de ha szükséges ennél alacsonyabb felbontással is feltölthetjük a képet.

Kép kreatív

  • Fájl típus: .jpg or .png
  • Fájl méret: max 30MB
  • Hosszúság: A képeket 5 mp-en keresztül tekinthetik meg

Videó kreatív

  • Fájl típus: mp4 vagy .mov
  • Fájl méret: max 4GB
  • Hosszúság: A videókat 15 mp-en keresztül tekinthetik meg
  • Támogatott kodekek: H.264, VP8

Ezek azok az alapkövetelményyek, melyeknek teljesülniük kell egy Instagram Story hirdetés létrehozásánál.

Hogy védekezzünk a tovább lapozás ellen?

Ahogy már említettük a „sponsored” feliraton kívül nem sokban tér el az Instagram story hirdetés az organikus tartalmaktól, vagyis attól a tartalomtól, melyet a felhasználó barátai, családja és az általa kedvelt márkák osztanak meg. Ez egy nagy előny a többi hirdetési felülettel szemben, mégis a nehézséget is éppen ez okozza. Hogyan emelkedjünk ki a tömegből úgy, hogy nem egy tolakodó hirdetést készítünk, amelyről ordít, hogy eladni kíván valamit.

Használjon egyedi vagy hasonmás közönséget

Mindenképpen használjunk egyedi célközönséget, de még jobb, ha remarketing közönséget célzunk meg a hirdetésünkkel, akinek már ismerős a márkánk. Tegyük ezt a következő öt szempont alapján:

 

  • Ügyféladatok: Email címek, telefonszámok vagy bármilyen más szükséges adat, amiből később konverziót generálunk.
  • Remarketing / weboldalforgalom növelése: Olyan emberek célzása, akik korábban már meglátogattuk weboldalunkat, webshopunkat és szeretnénk őket visszafordítani.
  • Remarketing / Alkalmazáshasználat növelése: Olyan emberek célzása, akik korábban már használták az akalmazásunkat és szeretnénk őket visszafordítani.
  • Offline aktivítás: Emberek, akik már valamilyen formában kapcsolatba kerültek a márkánkkal, akár fizikai vásárlók.
  • Elköteleződés: Emberek, akik gyakran olvassák tartalmainkat Facebookon vagy Isntgramon.

Itt egy jó példa.

Egy nagyszerű kreatívot láthatunk, de ami még lényegesebb, az a célzás. Ebben a kampányban 20%-kal volt magasabb a megtérülés az átlagnál, mert egy hasonmás közönséget hoztak létre, a korábbi vásárlóik karakterisztikájára alapozva. Szintén ebben a kampányban 3%-kal magasabb volt az átkattintási arány a korábbiakhoz képest. Megfelelő hasonmás közönség használatával hasonló eredményeket érhetünk el, ha az Insta story hirdetést olyanoknak mutatjuk meg, akik valamilyen egyezést mutatnak létező közönségünkkel.

Carousel hirdetések

A körhinta hirdetések remekül működnek a Facebookon és ugyanolyan jól működhetnek az Instagram story-knál is. Egy dolgot érdemes szem előtt tartani – Az Instagram Stories körhinta-hirdetései nem jelenhetnek meg más elhelyezésekkel együtt, ezért külön kampányban kell felépíteni őket. Ezek egyértelmű előnyei, hogy mélyebb és meggyőzőbb bepillantást nyújtanak a márkáról a lehetséges ügyfeleknek. Amit fontos még tudni velük kapcsolatban az az, hogy ezek a körhinták maximum 3 panelt tartalmazhatnak, és videós hirdetés esetén minden panel maximum 15 mp hosszúságú lehet.

A Facebook körhintához hasonlóan lehetőséget nyújtanak arra, hogy az egyes panelekből különböző céloldalra linkeljünk. Természetesen értékes adatokat is gyűjthetünk hirdetéseinkről – ha kíváncsiak vagyunk arra mely panelt nézték meg a legtöbben, mennyi ideig nézték őket, melyikről lapoztak el a leggyakrabban, akkor könnyen hozzáférhetünk ezekhez az információkhoz a hirdetéskezelő központban.

Az első másodpercek a legfontosabbak

A kakaóscsigával ellentétben itt nem tartogathatjuk az ütős pillanatokat a videós hirdetésünk végére. A felhasználó szokásait figyelembe véve kulcsfontosságú az első 7 másodpercben meggyőzni őket, hogy ne lapozzanak tovább.

  • Legyen hangja a hirdetésnek. Az Instagram story-kat 60%-ban hanggal nézik meg a felhasználók, vagyis kár lenne kihagyni ezt az elemet a videós hirdetésekből. Használjuk arra, hogy a kreatív anyag mondandóját még inkább nyomatékosítsuk.
  • Használjunk márkajelzést. A márkánk a story bal felső sarkában látszik, úgy ahogyan profilunkban is megadtuk (név + kép), de ha a felhasználó továbblapoz, nem biztos, hogy különös figyelmet szentel arra, hogy megfigyelje. Jelenítse meg márkanevét, logóját jól láthatóan az Instagram story néhány másodpercében.
  • Mondja el az ügyfeleknek, hogy mit értékesít. Még akkor is, ha a sztorijához 45 mp-es körhinta hirdetést használ, már ez első panelben érdemes tisztáznia mi a termék, amiről a kreatív szól. Marketing kutatások azt bizonyítják, hogy azok a hirdetések, amelyek egyértelmű Call to Actionnel rendelkeznek alapvetően jobban teljesítenek.

 

Már láthatjuk, hogy a hírcsatorna-hirdetésekről a Story-hirdetésekre való áttérés lényeges.
Lehet, hogy az Instagram Story a hirdetések jövője lesz?

Még több cikk közösségi média marketingről

Instagram marketing tanácsadás: ITT

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?