Tavaly már tapasztalhattuk, hogy narancssárgáról zöldre változtak az AdWords hirdetések színei. Akkor már írtam egy cikket erről a jelenségről, hiszen ez nem csak egy jó design váltás volt, hanem egy nagyon jó marketing fogás is.
A tavalyi színváltás nyilvánvaló oka az volt, hogy így még kevésbé legyen feltűnő, hogy mely Google találatok fizetősek. Mivel jogilag kötelesek jelezni, hogy ezek nem organikus találatok, ezért látjuk a kis „Hirdetés” feliratot a találatok mellett. Azonban a Google-nek nem titkolt célja, hogy ezt minél kevésbé helyezze ki feltűnően. Ez az apró átalakulás akkor is érezhető változásokat eredményezett és ez most sem lesz másképp.
Nyilván az Ön számára sem újdonság, hogy az emberek egyre kevésbé kedvelik a hirdetéseket. Egyre több felhasználó fáradozik azon, hogy blokkolja őket a keresőjében. Sokan ha már a hirdetés szót meglátják fejvesztve menekülnek. Mivel orvosolja ezt a Google? Az emberekben lévő ellenállást igyekszik csökkenteni a Google a minél inkább a normál találatokra hajazó hirdetés kinézetekkel. Az AdWords fejlesztői mindent megtesznek, hogy minél kevésbé legyenek feltűnőek a fizetett találataik. Ennek következményeképpen tapasztaljuk, hogy a napokban a teli zöld kis ikonok helyett már csak zöld kerettel jelenik meg a „hirdetés” felirat a Google reklámok mellett. Ez az aprócskának tűnő módosítás sok száz milliót fog behozni a Google reklámrendszerének, mert szinte már észrevehetetlen a „Hirdetés” kifejezés. Ez az átalakítás újabb javulásokat fog eredményezni az AdWords hirdetések megnyitási arányában. Bár privát emberként nagyon kíváncsi leszek, hogy ezt meddig fogják tűrni nekik a felügyeleti szervek, mert ezzel átbillentek a ló másik oldalára, szerintem. Ugyanakkor a döntéseik mögött nyilvánvalóan az ügyfelek magasabb kiszolgálása mellett a több profit is szerepet játszi. Ugyanis gyakran futok bele AdWords béta tesztekbe. Pl.: a jobb oldalról eltűnt AdWords hirdetéseket már hetekkel korábban láttam, mint a nagyközönség. Ezek a tesztek pontosan kimutatják, hogy egy változtatás plusz bevételt vagy veszteséget termel.
Sok esetben sajnos nagyon is jogosan úgy érzik, hogy teljesen megalapozatlan állításokkal próbálják manipulálni Őket. Éppen ezért mi mindig azt javasoljuk, hogy a marketingje legyen a lehető legőszintébb. Soha ne állítson olyat, amit nem igaz vagy nem tudja teljesíteni, mert ezzel tovább mélyíti az emberekben kialakult ellenszenvet a hirdetésekkel kapcsolatban.
Több ismerősömtől hallottam már vissza, hogy sokkal szívesebben nyitják meg az organikus találatok között szereplő weboldalakat, mint a hirdetetteket. Miért van ez így? Mert sajnos sokan úgy vágnak bele az AdWords hirdetések faladásába, hogy egyáltalán nem értenek hozzá és abban reménykednek, hogy ha mindenkit megcéloznak vele, akkor abból csak lesz majd értékesítés is. Azonban ez minden szempontból rettentően rossz hozzáállás! A cégek számára azért, mert így olyan kattintások után is fizetniük kell majd, amikből soha nem lesz vásárló. A fogyasztó oldaláról nézve pedig elvesztegetett idő egy olyan link megnyitása, ami haszontalan információt tartalmaz. Mondok egy példát, hogy könnyebben érhető legyen. Nem régen autó szervizre volt szükségünk itt Sopronban, így értelem szerűen bepötyögtem a Google keresőjébe, hogy „ autó szerelő Sopron”. Az első találati listában szereplő cég ugyan autó szerviz volt, azonban nem Sopronban hanem Budapesten. Hogyan kerülhettek mégis ilyen jó pozícióba? Úgy hogy gyakorlatilag mindenkit megcéloztak az országban és rendesen felemelték a kattintásaik árát.
Ezeknek az önjelölt szakembereknek köszönhetően sok szegmensben tapasztalom, hogy a reálisnál többet kell fizetni egy ppc hirdetésért a legnépszerűbb kulcsszavak esetén. Mivel Ők nincsenek tisztában vele, hogy milyen beállításokkal lehetne olcsón és hatékonyan hirdetni, így csak egy fegyverük marad és az a rengeteg beleölt pénz. Ennek „köszönhetően” pedig a jól hirdetők is ráfáznak, bár vannak azért lehetőségek, hogy minimalizáljuk a kevésbé hozzáértők által okozott károkat.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.