Egy e-mail címlista nagyon hasznos egy vállalkozás számára, hiszen a segítségével egy időben több ezer embert is megszólíthat a hírleveleivel. Azonban nem minden esetben igaz ez. Vannak esetek, amikor egy adatbázis teljesen haszontalan, sőt még kártékony is lehet a vállalkozásnak. Most felmerült Önben a kérdés, hogy mitől lesz rossz egy címlista? A cikkben megtalálja a választ.
Ön találkozott már letölthető e-mail címlistával?
Ha beírja a Google keresőjébe, hogy „e-mail adatbázis letöltés” vagy „e-mail adatbázis olcsón”, akkor biztos vagyok benne, hogy nagyon hamar talál olyan oldalakat, ahol vásárolhat vagy letölthet kész e-mail címlistákat. Ezek az ajánlatok mindig nagyon csábítóak, mert az ígérik, hogy egy viszonylag kisebb összegért több ezer esetleg 10 ezer címet kap, melyekre azonnal meg is kezdheti a kiküldést. Így megspórolhatja a hosszú hónapokig tartó munkát, amíg saját magának felépít egyet.
Egy ilyen e-mail címlista használhatatlan!
Ebben az esetben is igaz, hogy ami olcsó az nem jó. Hiába kap több ezer címet, ha azoknak egy nagy százaléka már nem is él. Mert, hogy ezekre az adatbázisokra az a jellemző, hogy nincsenek karban tartva és a rajta szereplő adatok nagy többsége elavult. Nyilván nem tudják rotálni a leiratkozókat, mert lehet, hogy a feliratkozás sem történt meg vagy nem náluk. Ez abban az esetben is igaz, ha valaki más által épített címlistát szeretne megvásárolni. Lehet, hogy az adott bázis nagyon jó annak a vállalkozásnak, aki elkészítette, de az az Ő célcsoportja és nem az Öné. Ráadásul biztos lehet benne, hogy a rajta szereplő több ezer ember nem adta ez engedélyét hozzá, hogy tovább értékesítsék a róluk szereplő információkat.
Az e-mail címlista gyűjtést szigorú törvények szabályozzák!
Hazánkban is vannak törvények az adatbázis építésre vonatkozóan, melyek szabályozzák az adatok begyűjtését és a tárolását is. Azonban az ilyen előre elkészített listák 99%-ig biztosan törvénybe ütköznek és, ha máskor nem is a hírlevelek kiküldésénél biztosan akad majd olyan személy, akinél betelik a pohár és jelenti ezt a tevékenységet az adott hatóságnál. Ez akár több százezres vagy milliós bírságot is vonhat maga után. Akkor pedig már jobban megéri sajátot építeni, nem?
Az a sajnálatos hírem van, hogy nem csak a spam adatbázisok lehetnek rosszak a vállalkozása számára. Akár saját magának is építhet olyan címlistát, ami ha nem is káros, de haszontalan lesz, és abban biztosan egyetértünk, hogy az elvesztegetett idő is óriási kárt jelent vállalkozásának. Egy e-mail címlistát felépíteni nagyon sokféleképpen lehet. Vannak online és offline módszerek is, azonban nem mindegyik egyformán jó a vállalkozásának. Ami, az egyik cégnek nagyon jól beválik, az nem biztos, hogy a másiknak is ugyan olyan jó eredményeket hoz majd.
Az email adatbázis építés talán a marketingnek az a területe, ami a legtöbb szaktudást és tapasztalatot igényli! Nagy a rizikó a törvények miatt és könnyen beleeshetünk abba a hibába, hogy az egyszerűbb módszereket választjuk a lassabb, de valóban hatékonyak helyett. De ahhoz, hogy ezt megítélje nagyon sok tapasztalattal kell rendelkeznie. Miért mondom ezt?
Találkozott már olyan nyereményjátékkal az interneten, ahol wellness hétvége, iPhone vagy más kütyü volt a főnyeremény? Biztos vagyok benne, hogy igen! Ilyen értékes és mindenki számára érdekes fődíjakkal nagyon gyorsan lehet óriási bázist építeni (persze ha kellőképpen meg is van promózva). Hiszen ki nem akarna egy jó kis wellness hétvégén részt venni? De éppen ezért egy ilyen email címlista nagyon híg is lesz, mert nagyon sok olyan feliratkozója lesz majd, akik csak a nyeremény reményében vesznek részt a játékon, de a terméke nem érdekli Őket. Persze a TúróRudi vagy a Nivea megtehetik, hogy ilyen eszközökkel építsenek címlistát a hírlevelekhez, hiszen az Ő termékeik nagyon sok mindenki számára érdekesek. De ha Ön ennél specifikusabb termékkel vagy szolgáltatással rendelkezik, akkor az e-mail címlista építésnél is a szűkebb szegmentálásra kell törekednie. Lehet, hogy ezzel a módszerrel egy óriási adatbázisa lesz, de sajnos nagyon kevesen lesznek, akik valóban érdeklődnek majd, így nem is várhat tőle olyan eredményeket, mint egy lassabban, de hatékonyabb módszerrel felépített adatbázistól.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.