Ön használ már chatbotot?

No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Sajnos évről-évre egyre gyatrábbak az organikus elérések a Facebookon. Emiatt lehet bosszankodni, de ami sokkal jobb, ha tesz azért, hogy ennek a hatásait minél kevésbé érezze meg. A chatbot egy kiváló eszköz erre és, ha tovább olvas azt is megtudhatja, hogy miért.

Mi az a chatbot?

Talán kezdjük a legelején és tisztázzuk, hogy mi az a chatbot. Ez valamelyik chat platformon keresztül működik, mint a Messenger vagy Viber. A lényege, hogy az emberek egyszerűen szerezhetnek információkat a segítségével. Írhatnak Önnek üzenetet vagy választhatnak automatikus válaszok közül.

chatbot tippek

A chatbot egy hasznos marketing eszköz.

Miért jó egy chatbot?

Mert így az érdeklődő a számára megszokott közegben léphet veled kapcsolatba. Az e-mail üzenetek inkább a munkahelyeken működnek, telefonálni nem mindig van idő, azonban a Messengert sokan egész nap használják. Ez egy olyan otthonos tere, ahol szívesen veszik fel önnel a kapcsolatot.

Másrészről sokkal hatékonyabb megoldás, mintha csak a hírfolyamban lenne jelen. Ott sokan mások megpróbálják elérni őket viszont chatbot csak nagyon kevés cég stratégiájában szerepel. Ha sikerül elérni, hogy írjon Önnek onnantól Ön is megkeresheti 1-1 jó ajánlattal, akciós termékkel. Teljesen ingyen van és, ha jól csinálja lehet egy csomó új ügyfele.

De mi lesz, ha mindenki elkezdi használni?

Jelenleg még viszonylag kevés vállalkozás használja, így most tud vele igazán nagyot szakítani. Azonban ez lassan megváltozik, hiszen egyre több cég fedezi majd fel benne a nagy lehetőséget. Ettől még az eszköz jó marad, de egy kicsit biztosan veszít majd a hatékonyságából.

Biztosan eszébe jutott már, hogy mi lesz, ha ez is a hírlevelek sorsára jut majd. Ezt az eszközt is tönkreteszik majd az erőszakos vállalkozások? A Facebook azon igyekszik, hogy ez ne fordulhasson elő, azért szigorú szabályozásokkal védi a felhasználókat.

Emellett ezek a vállalkozások is előbb vagy utóbb rájönnek, hogy csak maguk alatt vágják a fát. Ahogyan a hírlevél spemmerek is a saját bőrükön szokták megtanulni, úgy majd Ők is rájönnek, hogy mennyire kártékony hatása van annak, ha nem megfelelően használják ezt az eszközt.

cshatbot a marketingben

Chatbot marketing eszköz.

Hogyan használható a chatbot?

Alapvetően három módja van annak, hogy kapcsolatba lépjen valakivel a messengeren. Vagy ő ír Önnek és, így kezdődik el az üzenetváltás (ezt Standard messaging-nek nevezik). Vagy Ön küld ki időszakosan egy üzenetet a feliratkozóinak ( ezt Subscription messaging-nek nevezik). De lehet fizetés ellenében direkt marketing üzenetet küldeni (ezt pedig Promotional messaging-nek nevezik).

Intelligens vagy irányított chatbot

Intelligens chatbot: nagy vállalkozások tudják alkalmazni, hiszen óriási kapacitás és erős programozói tudás kell hozzá. Itt egy mesterséges intelligencia kommunikál az érdeklődővel. Képes felismerni a felhasználó kérdéseit és arra reagál.

Irányított chatbot: itt egy előre elkészített útvonalon visszük végig a felhasználót. Választhat válaszok közül, melyek további útvonalon viszik tovább. Ez egy sokkal költséghatékonyabb megoldás, mint az előbb említett, de nagyon jól működik.

Milyen célokra érdemes használni egy chatbot?

Természetesen marketingre. Kiváló megoldás a hírlevelek mellé, promóciók kiküldésére vagy akár közvéleménykutatásra is. Mivel ez viszonylag járatlan terep (egyenlőre) a vállalkozásoknak, így nagyon jó konverziókat lehet vele elérni. Érdemes minél hamarabb belevágni.

Ügyfélszolgálatra. Ön is gyakran kapja ugyan azokat a kérdéseket? A GYIK-et senki nem olvassa el, de már nem győzik megválaszolni az egyforma kérdéseket? Akkor hajrá és csináljon chatbotot ügyfélszolgálatnak.

Webes vásárlásra. Egy chatbot kiválóan alkalmas arra, hogy megszerezze a vásárláshoz szükséges információkat vagy akár tovább vigye a bankkártyás fizető felületre. Kényelmes az ügyfélnek, mert egy megszokott felületen történik a tranzakció, praktikus Önnek, mert így többi konverziót zsebelhet be.

24 h+1 chatbot szabály

A Facebook egyik chatbot szabálya Standard messaging-re vonatkozik. Ez arról szól, hogy ha valaki felveszi Önnel a kapcsolatot, akkor Önnek arra 24 órán belül reagálni kell. Ha a felhasználó a válaszunk után nem reagál a chatbotnak, akkor még 1 lehetőségünk maradt (ez a +1), hogy kapcsolatba lépjünk vele mielőtt a rendszer bontja a kapcsolatot. Ezt az üzenetet “UPDATE” taggel kell ellátni, hogy tudják mi a célunk vele. A Messenger platform eldönti, hogy valóban a kapcsolat felélesztése- e a célunk vele és, ha így látja, akkor kiküldi. Ellenkező esetben visszautasítja.

Attól tart, hogy ez számára túlságosan bonyolult lesz?

Nem akarjuk azt állítani, hogy egyszerű, mint az 1×1, de nem is kivitelezhetetlen. Elegendő tanulással Ön is létrehozhat egyet, de ha gyorsan és igazán jót akar, akkor érdemes megbízni egy szakértőt. Bármelyik mellett is dönt ne féljen ettől a lehetőségtől. Az újítók zsebelik be az igazi sikereket.

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

There is no form with title: "Contact Form". Select a new form title if you rename it.

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?