A sajtóközlemények, vagy más néven PR cikkek remek és hatásos módja annak, hogy a webhelyek vagy vállalkozások azonnali nyilvánosságot szerezzenek terméküknek vagy szolgáltatásuknak. Hatékony és megfizethető módszer vállalkozásának népszerűsítésére és az üzenet eljuttatására a megfelelő közönséghez.
A sajtóközleményekkel kapcsolatban az a helyzet, hogy rengeteg van belőlük, de kevés információ áll rendelkezésünkre arról, hogy miért is olyan fontosak a növekedni akaró vállalkozásoknak. Ebben a cikkben a PR cikkek és sajtóközlemények összes előnyét megvizsgáljuk, és azt elmondjuk, hogy miért érdemes megfontolni, ha azt szeretné, hogy a márkája/vállalkozása és a weboldala új embereket érjen el.
Ha csak cikket cikkre halmozunk a weboldalunk blog részén, és reméljük, hogy organikus forgalmat vonzunk be- nem jutunk messzire. Lehet a miénk a legjobb termék a piacon, de ha senki sem tud róla, vagy nem látta, akkor értelemszerűen nem fog túl jól teljesíteni.
Egy professzionális PR cikkíró hatalmas megjelenést segíthet elérni a cégeknek.
Egy jól elkészített sajtóközlemény ereje és hatékonysága felbecsülhetetlen. Nézzük ezek néhány fő előnyét:
A sajtóközlemények és PR cikkek nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy weboldalát és márkáját azonnal megismertesse egy olyan internetes kiadványon vagy weboldalon keresztül, amely már rendelkezik követői bázissal.
Új márkaként fontos, hogy beinduljon a forgalom és minél többen megismerjék, és ilyen módon gyors ismertséget szerezhet weboldalának és termékének.
A sajtóközlemények hatékonyan segítik a márkaismertség megszerzését, hogy az emberek a megfelelő időben tudják majd, kihez forduljanak, hiszen megismerik kínálatunkat.
Néhány kezdeti kérdés, amely felbukkanhat a fejében a PR cikkekkel kapcsolatban:
Ez néhány fontos összetevő, amelyekre érdemes odafigyelni, mielőtt eldönti, hogy mit fog szerepeltetni a sajtóközleményében.
Amint ezeket leszögezte, világos képet kap a célközönségéről és a PR cikk teljesítménye mögötti alapvető elvárásokról.
A legjobb megoldás az, ha szakértő segítségét kéri és közösen válaszolják meg a fenti kérdéseket. Ön a szaktudást hozza és a részletes információkat vállalkozásáról, egy professzionális cikkíró pedig a szövegírói tapasztalatot, az értékes kapcsolati tőkét az internetes online magazinokkal és újságírókkal, valamint a marketing/értékesítési szemléletet.
Új vállalkozóként (és régiként is) fontos, hogy a marketing- és reklámköltségeket kordában tartsa. A sajtóközleményekben az a nagyszerű, hogy rendkívül hatékonyak, miközben nagyon megfizethetőek. A sajtóközlemények összköltsége sokkal kedvezőbb, mint a hagyományos fizetett reklám más formái.
A sajtóközlemények kiküldése nem kerülhet túl sokba, sem b2b, sem b2c vonalon.
A PR cikkek költségei az Ön által kiválasztott cégtől és a kiadványtól függően változnak. Érdemes egy PR cikkek írásával foglalkozó ügynökséget felkeresnie (link), hogy részletes ajánlatot kapjon az árakról.
A sajtóközlemények amellett, hogy megfizethető áron segítik márkája hírét sok emberhez eljuttatni, segíthetnek vállalkozásának az értékesítésben is. Erre persze nincsen garancia, de elég nagy rá az esély, ha márkája és terméke megfelelően van pozicionálva és megfelel a közönség érdeklődési körének és igényeinek.
Annak érdekében, hogy növeljük az értékesítés valószínűségét a PR cikkekben kiemeljük a termék vagy szolgáltatás fő előnyeit és jellemzőit.
A sajtóközlemények értékes eszközként szolgálnak honlapja keresőoptimalizáltságának növelésére. Amikor PR cikk jelenik meg egy médiakiadványban az Ön cégéről, az általában tartalmaz egy visszamutató linket az Ön weboldalára. Ez erőteljes forgalmat indíthat be, valamint az algoritmusok is kedvezőbben értékelhetik weboldalát.
Ez lassan növelni fogja webhelye helyezését a keresőmotorokban, és segít az organikus forgalom növelésében. Fontos tehát, hogy tartalmát profik készítsék el, akik ismerik a SEO optimalizálás követelményeit, annak érdekében, hogy pozitív eredményeket érjenek el.
A weboldala tartalmának létrehozásán túl ugyanolyan fontos az is, hogy népszerűsítse is ezt a tartalmat, hogy több látogatót szerezzen a termékeinek. A Pr cikkek nagyszerű eszközként szolgálhatnak arra, hogy a célközönsége felfigyeljen oldalára.
Az, hogy mekkora forgalom érkezik oldalára egy-egy ilyen sajtóközleményből az nagyobb részben attól függ, hogy milyen típusú kiadványt választunk a közlemény terjesztéséhez, és hogy mennyire profin írták meg az adott cikket.
Ahogy kikerül a sajtóközlemény, PR cikk- az emberek elkezdenek interakcióba lépni a tartalommal. Ha értékesnek, egyedinek és érdekfeszítőnek találják, nagyobb valószínűséggel osztják meg másokkal is, akik számára érdekes lehet.
A sajtóközlemény tökéletes módja annak, hogy az emberek megosszák a vállalatáról vagy termékéről szóló jól megfogalmazott üzenetet.
A közösségi megosztás rengeteg forgalmat hozhat Önnek, ha a sajtóközlemény üzenete egybeesik a célközönség érdeklődésével. Ha az emberek valóban egyedinek és értékesnek találnak valamit, nem fognak habozni, hogy megosszák azt barátaikkal és családtagjaikkal közösségi oldalaikon keresztül.
Amint egy ügyféljelölt kapcsolatba lép az Ön weboldalával vagy márkájával, ez megnyitja a lehetőséget, hogy visszatérő vásárlóvá váljon, ha nagyszerű kezdeti tapasztalata volt és elégedett a látottakkal. Ez a célja a PR cikkeknek, amelyek nagy hasznot hozhatnak webhelye és márkája számára.
Ezért fontos, hogy a PR cikkel nagyszerű első benyomást keltsen közönségében. Annak érdekében, hogy növelje a visszatérő látogatók valószínűségét, fontos, hogy már a kezdetektől fogva olyan tartalom kerüljön ki weboldalára, amelyek javíthatják az általános élményt számukra.
A PR cikkek által vállalkozása egy új marketingcsatornát ad hozzá a marketing stratégiájához. A kiegyensúlyozott marketingstratégia érdekében fontos, hogy a vállalkozások különböző módszereket próbáljanak ki, hogy pontosan felmérjék, mi működik a legjobban vállalkozásuk számára.
Nem javasoljuk, hogy a sajtóközleményeket, PR cikkeket egyedüli marketingstratégiaként használja vállalkozása vagy márkája számára. Ezeknek egy már kialakított marketingstratégia kiegészítéseként kell szerepelniük annak érdekében, hogy elősegítsék vállalkozása növekedését.
Minden más előnyén túl, amit már említettünk, hitelességet és szakmaiságát alapozhatja meg vállalkozásának egy jól megírt sajtóközlemény vagy PR cikk.
Az a tény, hogy vállalkozása neve egy olyan kiadványhoz kapcsolódik, amely elismerést ad Önnek, sokat elmond terméke és stratégiája komolyságáról.
Hozzon létre jobb „márka tekintélyt” azáltal, hogy rendszeresen sajtóközleményeket és PR cikkeket tesz közzé vállalkozásáról.
Azok a vállalkozások és márkák, amelyek gyakran használnak sajtóközleményeket, háromszor nagyobb valószínűséggel szereznek hűséges ügyfélkört. A márka hírnevét is növeli a PR cikkek használata, mivel ezek lényegében bizalomépítő eszközként működnek a márkák és az ügyfelek között.
Ha szeretné, hogy vállalkozásáról kreatív, jól megírt PR cikkek jelenjenek meg a legnagyobb internetes magazinokban vegye fel velünk a kapcsolatot!
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.