Havi 13 Citroën eladás – Google Ads Esettanulmány
Indítsd be velünk robbanásszerűen a vállalkozásod az interneten!

Hogyan értünk el havi 13 eladott Citroënt egyetlen Google Ads kampánnyal? Egy hazai Citroën márkakereskedés digitális forgalomnövelésre keresett megoldást. A cél egyszerű volt – több online érdeklődőből több eladás. Mi pedig nemcsak hogy hoztuk a számokat, de túlszárnyaltuk minden korábbi várakozásukat is.




Kihívás
A márkakereskedés már futtatott Google Ads kampányokat, de ezek jellemzően újra és újra ugyanazokat a látogatókat célozták meg – így a hirdetések hatékonysága rohamosan csökkenni kezdett. A legnagyobb probléma az volt, hogy nem sikerült új, valóban érdeklődő közönségeket elérni, és a remarketing kampányok gyorsan „kiégtek".
Megoldás
Egy dinamikus és innovatív Google Ads stratégia keretében teljesen újraterveztük a kampánystruktúrát. A kulcs az volt, hogy: Tartalomalapú remarketinget alkalmaztunk, az alapján, hogy melyik modellt nézte meg legtovább a felhasználó. Bevezettünk kontextuális célzást, ahol a kampány a legnépszerűbb modellekre irányította rá a figyelmet. Használtunk napi és teljes élettartamra vonatkozó frekvencialimitet, hogy elkerüljük a túlcélzást és banner-fáradtságot. Finomhangoltunk a keresési kampányokat, és szegmentáltuk a hirdetéscsoportokat a látogatók szándéka szerint. Ez a hirdetési ökoszisztéma nemcsak új érdeklődőket hozott, hanem sokkal jobb minőségű látogatókat is.
Eredmények
A kampány első hónapjában az alábbi eredményeket értük el: 13 eladott Citroën – az értékesítési osztály havi rekordot döntött. 11%-os átkattintási arány (CTR) – iparági átlag felett. 21%-kal csökkent CPA – vagyis kevesebb költségen szereztünk több vásárlót. 1972%-os ROI – minden elköltött 1 forintból több mint 19,72 forintnyi bevételt termeltünk.
11% CTR
21%-kal csökkentett CPA
1972% ROI
Az Ügyfél
"A kampány beindulása után hétről hétre jöttek a tesztvezetési igények, és végre éreztük, hogy működik, amit a marketing csapat ígért. Ma már nem csak érdeklődők, hanem konkrét vevők jönnek online."