Kávéztasd a dokit!
Feladatunk
Megjelenések
Összegzés

“Kávéztasd a dokit!”


A tavalyi év egyik legsikeresebb PR kampányaként tudhatjuk magunk mögött ezt a kezdeményezést. A megbízónk itt egy webáruház tulajdonos volt, az X-presso webáruházé. Ebben a webshopban minden kávéval kapcsolatos terméket megtalálhatunk a kávéfőzőtől, a különleges kávéfajtákig. A vevői nagyobb részét kávézók képezik, így érthető módon elég rosszul érintette ügyfelünket a tavaszi lezárás.

femina-pr-kampány

femina-pr-kampány

Ez időszakban gondolkodott el azon, mit tehetne annak érdekében, hogy segítsen azokon, akik az élvonalban küzdenek nap, mint nap azért, hogy ez a helyzet minél hamarabb megoldódjon. Ekkor jutott az eszébe ügyfelünknek, hogy lehetőséget biztosít bárkinek arra, hogy az általa forgalmazott kávék közül megvásároljon egy csomaggal és cserébe az ő webáruháza vállalja, hogy eljuttatja az adott kórházi dolgozóinak. Ezzel a jótékonykodás mellett a saját, nehéz helyzetbe került vállalkozásának is segíthet és nem mellesleg egy nagy PR értékű hírverés övezheti az akciót.

női-portál-pr-kmpány

női-portál-pr-kmpány

Feladatunk


Nekünk az volt a feladatunk, hogy ezt a szuper hír értékű koncepciót jól megfogalmazva, kampányszintre vigyük, amit eljuttatunk a sajtó munkatársainak, hiszen az akció sikerének első és legfontosabb feltétele, hogy minél több emberhez eljuttassuk az üzenetet.

Ehhez készítettünk egy nagyon ütős sajtóközleményt, amelyet eljuttatunk a megfelelő adatbázisra, amely közel 4000 újságírót jelentett ebben az esetben.

pr-kv

pr-kv

A közleményünk hatására a kezdeményezésnek óriási sikere lett. Számos, nívós és nagyon magas reklámértékű internetes magazinban jelent meg. Többek között:

– Femina
– Prím Online
– Propeller
– Eseménymenedzser
– Hírstart
– Bors
– hirvilag.hu
– Csepel-újság
– Keruletiujsag.hu
– Voila Mode
– SzeretünkUtazni
– Kultur Junkie
– nullahategy
– mediakft.hu
– Rendezvény világ
– Oringo.hu
– Amdala.hu
– Debreceni Nap
– gasztroll.hu
– Boldogság Magazin
– Hírstart
– oldal.info
– Szabolcsihír
– Hírkereső
– Cívishír
– Mindenfriss.hu
– Underground.pcdome.hu
– Női Portál

PR-megjelenések-4

PR-megjelenések-4


Mindamellett, hogy ez egy rendkívül nemes gesztus és több ezer orvos, nővér, kórházi dolgozó ihatta az X-presso által forgalmazott minőségi kávét, ez egy nagyon jó célcsoportnak is minősült ügyfelünk számára. Egy felmérés szerint a gyakori kávéfogyasztók egyre nagyobb gondot gondot fordítanak arra, hogy minőségi kávét fogyasszanak és ez a célcsoport ezért ebből a szempontból nagyon jól hasznosulhat ügyfelünk számára. Óriási hírveréssel járt a kampány és a weboldal forgalma átlagosan az azt követő hetekben 25%-kal növekedett. Ez persze számokban is mérhető volt. A nehéz helyzet ellenére ügyfelünknek sikerült elérnie, hogy ne csak visszahozza, hanem megduplázza a vírus, valamint a lezárások előtti forgalmát. Nem csak a forgalom növekedés jelentős az ilyen típusú PR kampányok esetében, de nem mehetünk el említés nélkül amellett sem, hogy több százezer ember ismerhette meg a X-Presso-t, mint márkát. Ez mindenképpen jelentős mérföldkő egy brand esetében, hiszen remek módja annak, hogy megalapozza hitelességét és reputációját a nagyközönség előtt.

Ügyfelünket nagyon sokan ismerték és szerették meg ennek a kampánynak a következtében, amely jól példázza, hogy egy-egy jól szervezett marketing kampány nem csak egy síkon, hanem több dimenzióban is hozhat sikereket.