PR kampány esettanulmány – Kávéztasd a dokit
Let us help you grow your business through the web

Emberi gesztusból márkaépítő rakéta
Kevés olyan kampány van, amely egyszerre ad, meghat, közösséget mozdít meg – és közben üzletileg is kilő. A „Kávéztasd a dokit!" pontosan ilyen volt. Az X-presso webáruház nemcsak túlélte a lezárásokkal járó nehéz időszakot, de a kampánynak köszönhetően megduplázta a forgalmát. És még valami: több százezer ember ismerte meg a márkát – nem mint hirdetést, hanem mint szívet melengető történetet.




Kihívás
A tavaszi lezárások különösen érzékenyen érintették az X-presso webshopot, ahol minden kapható, ami kávéval kapcsolatos – eszpresszógépek, specialty kávék, barista kiegészítők. A vásárlók többsége vendéglátós volt, a forgalom pedig egyik napról a másikra gyakorlatilag nullára esett. De ahelyett, hogy tétlenül várta volna a végét, a webshop tulajdonosa kitalált valamit.
Az ötlet
Mi lenne, ha bárki, aki segíteni akar, vásárolhatna egy csomag minőségi kávét, amit az X-presso ingyenesen eljuttat az egészségügyi dolgozóknak – orvosoknak, nővéreknek, akik éjjel-nappal küzdöttek a frontvonalban? Így született meg a „Kávéztasd a dokit!" kezdeményezés. Egy apró figyelmesség, ami örömet okoz – és közben az X-presso is életben maradhat.
A mi feladatunk
A kampány zsenialitása abban rejlett, hogy valódi emberi történet volt – a mi dolgunk pedig az volt, hogy erről mindenki tudomást szerezzen. Megírtunk egy ütős, érzelmekre ható sajtóközleményt, amit több mint 4000 újságíróhoz juttattunk el. A célunk az volt, hogy a kampány ne csak a social media buborékban mozogjon, hanem országos hírré váljon.
Az eredmény: robbanásszerű médiafigyelem
- Femina
- Prím Online
- Propeller
- Eseménymenedzser
- Hírstart
- Bors
- hirvilag.hu
- Csepel-újság
- Keruletiujsag.hu
- Voila Mode
- SzeretünkUtazni
- Kultur Junkie
- Nullahategy
- Mediakft.hu
- Rendezvény világ
- Oringo.hu
- Amdala.hu
- Debreceni Nap
- Gasztroll.hu
- Boldogság Magazin
- Hírstart
- Oldal.info
- Szabolcsihír
- Hírkereső
- Cívishír
- Mindenfriss.hu
- Underground.pcdome.hu
- Női Portál
- …és sokan mások
A hatás: nemcsak jó ügy, üzleti áttörés is
A PR kampány nem csak kávét juttatott el több ezer egészségügyi dolgozónak – hanem vevőket is visszahozott. A weboldal forgalma az akciót követő hetekben 25%-kal megugrott, a márka ismertsége pedig ugrásszerűen nőtt. Az X-presso a nehéz időszak ellenére nemcsak talpra állt, hanem több mint kétszeresére növelte a forgalmát. Ráadásul egy olyan célcsoport felé nyitott, amelynek kávéfogyasztási szokásai pont a minőségre épülnek – ez hosszú távon is értékes kapcsolatot jelentett.
Összegzés: amikor a jó ügy, a jó sztori és az üzleti cél találkozik
A „Kávéztasd a dokit!" kampány tökéletes példája annak, hogy a jótékonykodás és az üzleti stratégia nem zárják ki egymást – sőt. Egyetlen ötlet, jókor, jól kommunikálva hatalmas brandépítő és forgalomnövelő erővé válhat. És ami talán még fontosabb: az emberek emlékeznek arra, aki szívből adott. Ez a kampány pedig szívből szólt – és messzire jutott.
71% Célcsoport elérés
93% megtakarítás
25,7 M Ft megjelenítési érték
Visszajelzés az ügyféltől
"Amikor 2020 tavaszán belevágtunk a Kávéztasd a dokit! kampányba, tudtuk, hogy nem csak jót szeretnénk tenni, hanem a márkánkat is közelebb vinni az emberekhez egy hiteles és szívhez szóló üzenettel. A kampány ötlete megvolt, de kellett valaki, aki abból valódi mozgalmat csinál – és pontosan ezt kaptuk. A sajtókommunikáció villámgyorsan és profin történt, a PR megjelenések száma pedig minden várakozásunkat felülmúlta. Több tucat releváns online médium vette át a hírt, köztük olyan portálok is, amelyekre korábban még nem is gondoltunk volna. A kampány hatása kézzelfogható volt: a weboldal forgalma ugrásszerűen megnőtt, új vásárlókat értünk el, és megerősítettük a márkánk iránti bizalmat. A közös munka gördülékeny, inspiráló és eredményes volt. Bátran ajánljuk mindenkinek, aki nemcsak látszani akar, hanem valóban hatni is."