Tartalomjegyzék:
Marketing szövegírás:
A jól megírt szöveg:
Út a vásárló és a termék közt:
Valódi tartalom:
Üres lap szindróma:
Ügyeljünk a helyesírásra:
Hagyjuk magunkat inspirálni:
Ne legyünk túl konkrétak!
Cím és alcím:
Probléma
Megoldás
Miért?
Megoldás2
Miért2
Csak most, csak neked
Útmutatás
Ajánlatkérés itt!
Nem könnyű a marketing szövegíró élete. Elsősorban el kell döntenie kinek szeretne megfelelni. Hogy röviden, tömören írjon-e, mert az emberek nem olvasnak. Vagy hosszasan fejtegessük a témát, némi mellébeszéléssel, mert a Google ezt szereti, közben mégis fogalmazzunk egyszerű tőmondatokban.
Mire összpontosítsunk? Összpontosítsunk a kulcsszavakra, vagy inkább a tartalomra? Hogyan írjunk úgy egy témáról mintha a szakértője lennénk, de közben egy másodikas is megértse?
Mert a marketing szövegírás nyilvánvalóan arról szól, hogy értékesítsünk. Viszont! Ha ezt túl rámenősen, egyértelműen szájbarágósan tesszük, akkor veszett ügyünk van.
Marketing szövegírás közben milliószor ismétlődnek ezek a kérdések a fejünkben. És igen, fontos a tartalomra koncentrálni, miközben igenis lényeges része a munkának, hogy a Google mennyire szereti az általunk kreált tartalmat. Hiszen egy jól megírt marketing szöveg megragadja az olvasó figyelmét és vásárlásra buzdítja.
A leglényegesebb pontja marketing szövegírásnak az, hogy elvezessük egy általunk kijelölt úton a vásárlót a termékhez vagy a szolgáltatáshoz. Ehhez viszont nem lehet megspórolni azt az időt, amit azzal töltünk, hogy megismerjük a rajtunk keresztül értékesíteni kívánt terméket. Amikor szöveget írunk róla nem csak úgy kell hangzania, mintha értenénk hozzá, hanem teljesen hitelesnek kell maradnunk az olvasód szemében.
Ahhoz, hogy hitelesek maradjunk pedig adni is kell valamit: valódi tartalmat. Nem elég belecsempészni a kulcsszavakat, valamilyen értéket is közvetíteni kell. Tehát: nem érdemes elkapkodni, időt kell hagyni, hogy a kreatív energiák kibontakozhassanak. Minél kevesebb karakterszám áll a rendelkezésünkre, annál nehezebb a dolgunk, hiszen annál kevesebb időnk van megragadni a figyelmet és elérni a kívánt hatást.
Csak ül az üres papír felett, közben a tökéletesre törekszik, de nem jönnek a szavak?! Írja le minden gondolatát, ami menet közben eszébe jut. Majd ezekből dolgozzon ki egy vázlatot, ami megadja majd az ívét a gondolatmenetnek.
Ha profi képet akarunk festeni magunkról, akkor fontos, hogy figyeljünk a helyesírásra. Nem elég ráadásul a helyesírásra figyelni, a megfogalmazás is ütős és érthető kell, hogy legyen. Próbáljunk meg a lényegre koncentrálni írás közben, tudjuk azt, hogy mit akarunk pontosan kifejezni az adott mondattal.
Ismerjük meg az olvasóinkat és szokásaikat, és hagyjuk magunkat inspirálódni általuk. Nagyon jó ötletek kaphatunk és gyakran a nem várt helyekről jön az ihlet.
Soha ne azt fogalmazzuk meg konkrétan, amit szeretnénk, hogy a vásárlójelölt gondoljon. Hagyjuk, hogy saját maga fogalmazza meg. Ismerjük meg a problémáit és próbáljunk meg megoldást nyújtani!
Például: ne azt írjuk egy szlogenbe, hogy vegye meg ezt vagy azt a terméket, hanem próbáljuk meg elérni, hogy úgy érezze, hogy szüksége van rá, mert valamelyik problémájára megoldást kínál.
Érdemes valami frappáns, figyelemfelkeltő, de mégis a lényegre törő, nem túl erőltetett címet választani, hiszen ez alapján fogják eldönteni, hogy hajlandóak-e elolvasni a cikkünket. A legnagyobb hiba olyan címet adni a szövegnek, ami nem kapcsolódik szorosan a tárgyhoz, hiszen így a közönség átverve érzi majd magát, és elvesztegetett időnek fogja tartani a szöveg olvasásával töltött időt.
Tipp: érdemes feltüntetni az olvasási időt a cikk legelején.
Ahhoz, hogy a fentebb említett módon kommunikáljunk meg kell találni a célcsoportot foglalkoztató problémákat. Ha ez megvalósult kapcsolódni kell az olvasóhoz, úgy hogy részletezzük az őt érintő probléma mélységeit.
Rögvest ezután nyugtassuk meg az olvasónkat arról, hogy létezik a problémájára megoldás és mi ismerjük is azt.
Kell, hogy legyen konkurens cég akitől meg kell különböztetni magunkat. Akinek nincs konkurenciája, annak nincs piaca sem. Így, a következő részben meg kell győzni az olvasót, hogy miért ezt a céget válassza, miben különbözik a mi termékünk vagy szolgáltatásunk a többi, rivális cég termékétől, szolgáltatásától.
Menjünk bele részletesen abba, hogy mit kínálunk pontosan. Nyugodtan térjünk ki azokra a részletekre is, amikről mi magunk azt gondoljuk, hogy evidens. Próbáljunk meg egy teljesen laikus fejével gondolkodni. Milyen kérdést tenne fel nekünk, ha érdeklődne a termék / szolgáltatás iránt?Ha nem tudunk elvonatkoztatni, kérdezzük meg esetleg a környezetünket, nekik, mint kívülálló mi jut az eszükbe? Ebben a részben próbáljunk meg minden olyan kérdésre válaszolni, amit az ember már fél lábbal a kasszában kérdezne meg. Minden olyan kérdésre, ami így kezdődik: Jó-jó, de…. Értem, csak… Ezzel a taktikával rengeteg időt spórolhatunk meg magunknak egyébként is.
Magyarázzuk el miért lesz jobb az ő élete akkor, ha a mi termékünkkel éli tovább. Segítsünk elképzelni a vevőnek, a vásárlás utáni szakaszt. Mennyivel könnyebb és szebb lesz minden akkor, ha igénybe veszi ezt a szolgáltatást. Ebben az is segíthet, ha itt már őt különböztetjük meg a többi „átlag” embertől, aki nem rendelkezik az általunk kínált termékkel. Akkor jó a marketing szöveg, ha egyfajta életérzést is árul nem csupán egy produktumot. Ha jobban megfigyeljük, ezt teszik a nagyvállalatok is.
Az ajánlattevés ideje. A fenti mondatot feltétlenül elkerülném, bár már mindeni találkozott vele élete során, éppen ezért van, hogy senki nem hiszi el. A cél az, hogy miután ajánlatot tettünk, ez legyen a vásárló belső érzete, hogy ez egy valóban kihagyhatatlan ajánlat és élni szeretne vele. Limitált kedvezmények, bónuszok, kuponok… bármi jöhet, amit a termékkel kapcsolatban jónak tűnik.
Itt már eldőlt, hogy sikerült—e meggyőzni a vásárlójelöltet és rávenni a vásárlásra. Ezért, hogy flottul menjenek a dolgok, adjunk utasításokat, tippeket a vásárlás nyélbe ütéséhez. Írjuk le, hogy mi fog történni addig, amíg eljut hozzá a termék. Adjunk meg kapcsolati elérhetőséget, azért, hogy ha valami nem volt egészen egyértelmű, akkor telefonon/e-mailben is kapcsolatba léphessenek velünk.
A marketing szövegírás egy szakma. Ha Ön mégis szeretné profikra bízni a weboldala/landoló oldala/céges blogja/termékleírás szövegezését a magasabb konverzió érdekében, bátran keressen bennünket! Nálunk jó kezekben lesz a toll! Sok éves tapasztalattal rendelkezünk és hiszünk a közös munka erejében, azaz mindig szorosan együttműködünk a termék ismerőivel, vállalkozókkal!
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.