A COVID19 járvány közepén, érezhetően fokozódó társadalmi aktivitásban rengeteg új funkciót vezetett be az Instagram. Ezeknek egy része még el sem ért idáig, de máris követhetjük a kialakult trendeket velük kapcsolatban.
Ilyen nagy változások közepette nehéz megjósolni a következő év trendjeit, de mégis van pár ötletünk, amit most megosztunk veletek!
Az Instagram marketing trendek első és legfontosabb változója a – már nálunk is elérhető – Instagram Shop. Ezzel a platform egy sokkal egyszerűbb módszert hozott létre a digitálisan is jelen lévő márkák számára. Lehetővé tette a felhasználók számára a böngészést az Insta üzletekben a vásárolható termékek közt.
Az Instagram májusi sajtóközleménye szerint ez egy válasz volt részükről a COVID19 járványra. Sok kisvállalkozás számára ez egy küzdelmes év és az üzletek bezárása miatt egyre többen keresik az alternatívákat a fennmaradásra. Céljuk az volt, hogy zökkenőmentessé tegyék a vásárlást és mindenki számára – a kisvállalkozásoktól a nagy világmárkákig appjukon keresztül elérhetővé tegyék a az ügyfelekkel való kapcsolattartást. Lehet, hogy az egyablakos ügyintézés a legmeghatározóbb változás az Instagram marketing trendek szempontjából? Abszolút! A hirdetéstől – a termékek eladásáig, valamint a közösséggel való kapcsolattartásig mindenre igyekeznek megoldást kínálni! Ami egykor szép képek megosztására szolgált, az a márkák és alkotók számára egy teljes körű e-kereskedelmi platformmá nőtte ki magát, hogy a vállalkozások tartalmaikat pénzre válthassák. Nem valószínű, hogy lassítani fognak a tempón 2021-ben sem…
A TikTok mánia végigsöpört a világon videóival 2020-ban. Tökéletes menekülési lehetőség volt a karantén és a zárlatok idején és hirtelen hatalmas népszerűségre tett szert a túlnyomóan fiatalabb generáció körében. (Bár számos olyan videót is láthattunk, ahol a fiatalabb generáció mókázásra „kényszerítette” a velük együtt élő idősebb generációkat is. Kedvencünket itt nézhetitek meg.) Persze, az Instagram előtt sem maradt észrevétlen a népszerűsége és azt tették, ami egy üzleti vállalkozástól elvárható, mégpedig szinte azonnal reagált az Instagram Reels-szel. Annak ellenére, hogy az Instagram Reels egy új funkció és Magyarországon még nem is érhetjük el, már most több, mint 500 millió felhasználója van. Az Instagram Reels segítségével a márkák kreatív módon szórakoztathatnak és mutathatják be szolgáltatásaikat vagy termékeiket.
A Carousel bejegyzések továbbra is hódítanak majd, 2021-ben is. A körhinta bejegyzések tökéletesek tippek, ötletek átadására. Könnyen megoszthatók és szívek eltűnésével azt gondoljuk, hogy a menthető és megosztható tartalmak még fontosabbá válnak jövőre.
Vagy, felhívhatjuk a figyelmet társadalmilag fontos ügyekre, és remek „hogyan” bejegyzéseket is készíthetünk a körhinta funkcióval.
A hasznos, edukatív körhinta bejegyzések pedig növelhetik az elköteleződést. Ugyanez elmondható a mémekről is. Ha jól csináljuk a lapozható mémek képregényszerű tartalma lapozásra készteti a követőinket.
Mielőtt beépítené a közösségi média stratégiájába ezt az Instagram marketing trendet, fontos lehet megfontolni, hogy a márkával összhangban van-e ez a fajta kommunikáció.
A társadalmi kérdésekben egyre növekvő állásfoglalás a platformon rávilágított a sokszínűség hiányára az influencer marketingben. Valamint közösségi média marketingben, így a márkák hirdetési kultúrájában is.
Sokkal színesebb és vegyesebb rétegnek kellene képviselnie a megszokottnál a márkákat, hogy minél hitelesebb maradhasson az influencer marketing és lépést tartson a 2021-es igényekkel.
Sokkal több, jó értelemben vett átlagos emberre lenne szükség, hogy a hihetetlen és irreális külső elvárásoktól megszabadulva kicsit jobban tudjuk érezni magunkat a bőrünkben.
Az influencer marketing már egy dollármilliárdos iparággá vált és a platform progresszív fejlődésének köszönhetően ez jövőre sem lesz másként. A kibővült e-kereskedelmi funkciókkal, alkotóspecifikus eszközökkel az influencerek képesek lesznek kibővíteni hálozatukat és a hosszú távú partnerségek irányába fognak elmozdulni.
A COVID19 járvány hosszútávú hatása a reklámiparra fontos tényező, amelyet figyelembe kell venni. A hagyományos formátumok például offline marketing hirdetések már eddig is jelentősen a háttérbe szorultak, de az otthon és social media-ban töltött idő ugrásszerű növekedésével az arányok jelentősen eltolódtak. És itt lépnek be az influencerek.
Mivel a brandek marketingköltségéből nagyobb forrás áll majd rendelkezésre az online marketingre, az influencerek marketing ipara izgalmas évnek áll elébe jövőre.
A tartalomgyártók és a márkák közötti együttműködésnek folytonossága mindkét fél célja lesz a jövőben. Így remélhetőleg búcsút inthetünk az egyszeri tucat bejegyzésektől és történetektől, a hosszabb távú, hitelességen alapuló együttműködések javára. Az affiliate marketing is biztosan nagyobb hangsúlyt fog kapni a következő évben. Valamint a mikro- és nano- influencerek is sokkal nagyobb teret kapnak majd organikus és elkötelezett közösségüknek köszönhetően.
A külföldi tendencia azt mutatja a hitelességre való igény hatalmasat nőtt ebben az évben, és azok az influencerek tudtak nemzetközi szinten is kiemelkedni, kivirágozni a tömegből, akik az átláthatóságra és egyediségre törekedtek. Ezen kívül, mertek autentikusak és önazonosak maradni. Ebben az évben egyre több influencer használta platformját arra, hogy kevésbé szűrt, manipulált tartalmakat osszon meg. Olyan fontos témák is gyakran előkerültek, hogy ki hogyan éli meg például a járvány okozta elszigetelődést. Ez társadalmi szempontból nagyon fontos és sokak számára hasznos lehet ebben az időszakban. A tökéletesség felől tettünk egy lépést a közösségi médiában az emberi, a hiteles felé. Ez a trend nem csak az influencereket érintő változás, sok márka is változtatott a kommunikációján ebbe az irányba. Itt találhattok is egy jó példát erre. De, szintén nagyon kedvelt téma volt a mentális egészség, a testpozitivitás, a vállalkozói lét – annak minden nehézségével együtt, főleg egy világjárványban. Szerintünk az átláthatóság és autentikus tartalmak létrehozása végre igazán értelmet fog nyerni 2021-ben és nem csak beszélni fogunk róla.
Hogy a témánál maradjunk, az influencerek egyre inkább mikroblogként fogják használni az Instagram felületüket, hogy oldaluk tartalmai valóban önazonosak legyenek és a megfelelő embereket vonzzák be számukra, egy erős közösséget kialakítva ezzel. Már több ízben is kiderült – nem csak szép képeket szeretünk nézegetni az Instagramon, de a mögötte lévő – valódi – történetekre is nyitottak és kíváncsiak vagyunk. Alig várjuk, hogy a mentés és megosztás funkció hozzánk is megérkezzen! Hiszen, a visszajelzésekből értékes adatokat kaphatunk majd tartalmaink minőségéről és a közönségünk igényeiről egyaránt.
2020 a virtuális események és összejövetelek sorozata volt. Tegye fel a kezét aki az idei évben nem vett részt legalább egy élő konferencián, vagy csoportos videómegbeszélésen, családi live chat-en? Na, ugye! Az Instagram természetesen itt sem késlekedett, bevezették az Instagram live funkciót
A boltokban tartott események helyett az Instagram lehet az új hely, ahol összehozhatja közönségét élőben. Ez a funkció akkor is hódítani fog, amikor a világ újból megnyílik majd. Miért? Mert a fizikai elhelyezkedésünk nem jelent problémát és lehetőséget nyújt arra, hogy egy közösség minden tagját összefogja bárhol legyen a világon.
2021 mindjárt beköszön és reméljük nagyobb szabadságot és több pozitívumot tartogat majd nekünk, mint az idei év. De nem várhatunk mindig a következő évre, hónapra, napra, hogy jobb legyen, most kell a lehetőségeinkből kihoznunk a legjobbat.
Reméljük, cikkünk inspiráló volt az Ön számára is és talál benne hasznos információkat! Ha igen, kérjük ossza meg ismerőseivel és ismerkedjen meg további tartalmainkkal ITT!
Amennyiben segítségre van szüksége közösségi oldalai kezelésében, mert nincs ideje posztokat készíteni vagy nem akarja ezzel tölteni drága idejét.
Akkor keressen meg minket bátran, mert Önnek is tudunk segíteni időt felszabadítani és ezzel párhuzamosan szép, megnyerő, élénkebb közösségi jelenlétet létrehozni.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.