Tartalomjegyzék:
Mi a Facebook marketing stratégia?
Milyen kérdéseket kell megválaszolni a Facebook stratégiában?
Ki a célcsoportunk?
Milyen problémát old meg a termékünk / szolgáltatásunk?
Mi az erősségünk?
Milyen üzleti célokat támogat a Facebook marketingünk?
Hogyan fogjuk mérni az eredményeket?
Marketing költségvetés felállítása
Miben segíthet egy Facebook menedzser?
A Facebook marketing az évek múltával egyre nehezebb lesz, legalábbis ami az ingyenes elérést érinti. A fizetett hirdetések azonban egyre intelligensebbek és ezáltal egyre jobb eredményeket lehet velük elérni. Ahhoz, hogy sikeressen elérjük a célközönségünket a közösségi médiában, ahhoz megfelelő Facebook marketing stratégia tervezés szükséges.
Ha úgy érzi sok időt tölt el a Facebook posztok és hirdetések összeállításával és nem hozzák a várt eredményt, akkor ideje átgondolni milyen stratégiát is kell folytatnia ezen a felületen. Cikkünkben segítünk mire is lesz szüksége.
A Facebook marketing stratégia meghatározza azt az utat, amin keresztül elérjük a célcsoportot és a végén vásárlóvá válnak. Tehát felépítünk több vásárlói csatornát, felállítunk több alternatívát és ennek megfelelően végezzük a marketing tevékenységünket.
A stratégiában meg kell fogalmaznunk a célcsoport jellemzőit, a marketing mixet, a kulcsüzeneteket, az ajánlatokat.
A Facebook marketing stratégiával kitűzünk magunk elé célokat. Érdemes dokumentálni a stratégiánkat, mert sokkal összeszedettebb lesz a munkánk és így nagyobb valószínűséggel érjük el a célokat is.
Vegyük végig a fontos kérdéseket amire, ha választ ad már könnyebben építi fel a Facebook marketing stratégiáját.
Felállíthatunk konkrét perszonákat és minden perszonának külön stratégiát építhetünk. Ha nagyon nehéz behatárolni a perszonákat és nem is szeretnénk ennyire beskatulyázni a vásárlóinkat, akkor próbáljunk meg néhány csoportot felállítani. A célcsoport meghatározása nagyon fontos a Facebook marketing stratégia tervezésben. Ez mindennek az alapja. Hiszen minden vásárlói csoportot máshogy kell megszólítani, más kreatívokkal kell felhívni a figyelmet. Nem mindegy, hogy mikor szólítjuk meg a Facebookon a fiatalokat és mikor az idősebb korosztályt. Más-más érvekkel lehet őket megfogni. A problémáik, amire megoldást nyújtunk is eltérőek lehetnek. Tehát különböző vásárlói csatornán kell végigvezetnünk őket. Ha megfelelően felállítjuk a célcsoportokat, akkor a Facebook hirdetési célzásokat ennek megfelelően gördülékenyen be tudjuk állítani.
Vegyük végig milyen problémákra megoldás a termékünk vagy szolgáltatásunk. Segítség lehet, ha végig gondoljuk, hogy a személyes boltunkban vagy telefonon milyen problémával fordulnak hozzánk a vevők, amire a megoldást is nálunk találja meg. Írjuk fel az összes ilyen problémát a stratégiánkban, mert ennek megfelelően kell majd kommunikálni.
Miben másabb a mi termékünk vagy szolgáltatásunk a versenytársakéhoz képest? Soroljunk fel érveket! Ezeket az érveket a Facebook kommunikációnkba bele kell majd fogalmazni.
Tűzzük ki a célokat, mert anélkül nehéz lesz mérni az eredményeket. Szeretnénk még több látogatót a webshopunkba? Támogatni szeretnénk az offline boltunkat és növelni annak bevételét? Szeretnénk még több Facebook követőt, hogy aztán ennek az adatbázisnak folyamatosan hirdethessünk? Szeretnénk hírlevél feliratkozókat gyűjteni? Sok célja lehet a Facebook marketing stratégiának. Ezeket jegyezzük fel és próbáljuk meg számszerűsíteni is, mit várunk el egy-egy Facebook kampánytól.
Állítsunk fel minden egyes üzleti célhoz egy mérési pontot. A webshop látogatókat mérjük Facebook képpont segítségével, ezt állítsuk is be mielőtt nekilátunk a munkának. A hírlevél feliratkozók számát mérhetjük úgy, hogy a Facebook kampányból érkezőket egy egyedi landoló oldalon iratkoztatjuk fel. A boltba betérőknek adhatunk egy kedvezményes kupont, amihez csak a Facebook hirdetés láttán juthatnak hozzá.
Tehát a lényeg, hogy állítsuk fel a stratégiánkat és készítsük elő, hogyan tudjuk majd mérni az egyes konverziókat.
Állíthatunk fel 3-4 vásárlói tölcsért, de felesleges, ha nincs elég pénzügyi keretünk hozzá. A kampányokat nem érdemes pár száz forintos napi keretre felosztani. Ha szűkös a keretünk, akkor koncentráljunk egyenlőre egy fő célra. Hosszabb távon már gondolkodhatunk több kampányban és nagyobb napi keretben, hiszen a cél a vállalkozás fejlesztése.
Itt pedig gondolnunk kell az emberi erőforrásra is. Lesz olyan a vállalkozásban, aki szakmailag el tudja látni a Facebook marketing feladatokat és lesz elég ideje rá? Esetleg szükségünk lesz egy szakember felkutatására, aki végrehajtja a Facebook stratégiát?
Az is lehet, hogy elakadunk már a Facebook marketing stratégia tervezési folyamatában. Egy marketing szakember ezt a problémát is megoldhatja. Az itt elhangzott kérdéseket és feladatokat alapos kutatás és korábbi tapasztalatok alapján összeállítja. Rutinosan kezeli a képszerkesztőt és figyelemfelkeltő kreatívokat készít. A posztolás minden formáját használja. Jól ismeri a Facebook hirdetéskezelő felületét. Pontosan tudja hogyan kell mérni az eredményeket.
A Facebook kampány menedzser a több éves tapasztalat segítségével könnyedén felépíti és végrehajtja a Facebook marketing stratégiát. Ha házon belül állunk neki egy ilyen projektnek, akkor időhiány miatt elkövethetjük azt a hibát, hogy hetekig a hirdetések felé sem nézünk. Ez viszont sok pénz vehet ki a zsebünkből. Egy marketing szakember folyamatosan rajta tartja a szemét a hirdetéseken, mér, optimalizál, rendszeresen posztol és mindig friss aktuális témákat publikál a Facebookon. Minden hónapban elkészíti a jelentését. Egy jól felépített stratégia segítségével pedig könnyedén átlátjuk majd az elért eredményeket.
Érdemes tehát első körben egy Facebook marketing tanácsadáson részt venni, hogy átlássuk pontosan mire is van szüksége a vállalkozásunknak a közösségi médiában. Ezután tervezzük meg közösen a Facebook marketing stratégiát az ügynökséggel és bízzuk rá a közösségi marketingünket.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.