Új irányelvek – iOS 14
Facebook vs. Apple
A Facebook hivatalos álláspontja
Hirdetési piac megváltoztatása
Hogyan fogjuk érzékelni a változásokat felhasználóként?
Tech óriások cívódása
Az Apple új adatkezelési elveivel nyíltan szembemegy a mobil hirdetési piacból legnagyobb szeletet kihasító cégeknek, nevezetesen a Facebooknak és a Google-nek.
A szeptemberi iOS14 frissítéssel mégsem vezették be az újdonságnak számító adatkezelési elveket (mondván időt szeretnének hagyni a fejlesztőknek az átállásra). A 14.4-es frissítés viszont már tartalmazza a gamechanger(?) változtatásokat.
Néhányan nem annyira örülnek az Apple új adatvédelmi irányelveinek, amik meglehetős változást hozhatnak a hirdetési piac működésébe. A leghangosabb ellenzője a felhasználói adatok nyomkövetés engedélyeztetésének a webhelyek és alkalmazások között a Facebook volt. De hamar be kellett látnia, hogy az Apple túl nagy hal ahhoz, hogy engedjen. Így a Facebooknak nem maradt más választása – tekintve, hogy több százmillió Apple használó az ő felhasználója is – mint megfelelni az Apple által támasztott követelményeknek.
Az Apple próbálta egyértelművé tenni, hogy nem a hirdetési platformok elleni húzásról van szó (?). Sokkal inkább arról, hogy választást adjon a felhasználóinak, hogy eldönthessék előre, hogy engedélyezik-e a nyomon követést, vagy sem. Az eddigi alapértelmezett nyomon követés helyett.
Ezzel szemben a Facebooknál minden lehetőséget megragadtak arra, hogy ezt a változtatást „üzletellenesnek” tüntessék fel. Mivel, köztudott, hogy a felhasználók nagyobb százaléka inkább ki x-eli a nyomon követést, ha lehetőség adódik rá, ezért ez csökkenteni fogja a hirdetések és adatok hatékonyságát, mert ezek nagy mértékben a nyomkövetésre támaszkodnak.
Ha tehát, valaki már e-mailt is kapott erről a változtatásról az nem meglepő. A Facebook a vállalkozásoknak így küld értesítőt arról, hogy miért kell frissítenie az alkalmazásait. Ennek elmulasztása ugyanis azt a következményt vonná maga után, hogy a Facebook-ot és egyéb alkalmazásait blokkolja az Apple az iOS rendszeren. Ez pedig még nagyobb károkat okozna. Nem pusztán a Facebooknak, de a vállalkozásoknak és a felhasználóknak is. Ebben az üzenetben arról is értesítést kapunk, hogy a továbbiakban igyekeznek útmutatást nyújtani arra vonatkozóan, hogy hogyan lehet alkalmazkodni az Apple új irányelveihez. De a Facebook Business-ben (hirdetéskezelő) is szembejöhet velünk az üzenet.
„A Facebook kiáll a kisvállalkozások érdekeiért. Az Apple új iOS 14-es adatkezelési irányelvei káros hatással lesznek sok kisvállalkozásra, amelyek a talpon maradásért küzdenek, és a szabad internetre, amelyre mindannyian jobban támaszkodunk, mint valaha. Itt van egy áttekintés arról, hogy az Apple mit csinál és hol állunk:
1.: Olyan irányelvet hoztak létre – amelyet az iOS 14 AppTrackingTransparency alkalmazásával hajtanak végre -, amely a profitról szól, nem pedig a magánélet védelméről. Kényszeríti a vállalkozásokat, hogy előfizetéseket és más alkalmazáson belüli fizetéseket hozzanak létre a bevételek érdekében, vagyis az Apple profitálni fog, és sok ingyenes szolgáltatásnak el kell kezdenie díjat szedni, vagy el kell hagynia piacot.
2.: Ártanak azoknak a kisvállalkozásoknak és kiadóknak, akik már amúgy is a küzdenek a fennmaradásért a világjárvány miatt. Ezek a változtatások közvetlenül hatással lesznek a hirdetési büdzséjük hatékony és eredményes felhasználására. Tanulmányaink azt mutatják, hogy a saját adataik alapján létrehozott és személyre szabott hirdetések nélkül a kisvállalkozások a webhelyek hirdetésből származó értékesítésének több mint 60% -át elvesztik. Nem számítunk arra, hogy a javasolt iOS 14-es változások a személyre szabás teljes elvesztését okozzák majd, de hosszabb távon ebbe az irányba haladunk.
3.: Nem a saját szabályaik szerint játszanak. Az Apple saját, személyre szabott hirdetési platformjára nem vonatkozik az új iOS 14 irányelv.
4.: Nem értünk egyet az Apple megközelítésével, ennek ellenére nincs más választásunk, mint megfelelni az elvárásaiknak. Ha nem tesszük meg, akkor megtorlással nézünk szembe az Apple-től, ami csak tovább károsíthatja a támogatni kívánt vállalkozásokat. Nem vállalhatjuk ezt a kockázatot. „
Tehát kérdéses, hogy az Apple valóban a felhasználóinak az érdekében vezeti e be az új adatvédelmi irányelveket? Vagy inkább igyekszik egy szeletet kihasítani a tortából? Mi több új tortát igyekszik e sütni?
Ahogy az is kérdéses, hogy a Facebook valóban a szívén viseli a kisvállalkozások sorsát, vagy sokkal inkább azért aggódik, mert üzleti vállalkozás lévén dollármilliárdokat keres a hirdetési platformján keresztül, aminek a hatékonyságán az Apple éppen csorbát készül ejteni.
Ezek persze költői kérdések csupán. Ami biztos, hogy a mi szempontunkból, mint marketing ügynökség, aki számos kisvállalkozást képvisel a Facebook érveivel kell osztoznunk. Kérdéses ugyan, hogy valójában mekkora lesz a hatása ennek a változásnak, de az aggodalom jogos. Hiszen, ha a targetálás nem tud elég efficiens lenni, a hirdetők hátrányban lesznek a nagy halakhoz képest. A nagy halak mögött pedig nagy tőke áll és vannak felesleges erőforrásaik arra, hogy jóval drágábban érjék el a számukra értékes közönséget.
Az alkalmazásnak előre meg kell mutatnia irányelveit, hogy melyik más cégekkel osztja meg a felhasználók adatait. Ami a legelrettentőbb lesz, hogy az állapotsoron egy világító pötty fogja jelezni azt, ha egy alkalmazás a mikrofont, vagy a kameránkat használja. Ez eddig is így működött, de nyilvánvalóan, ha egy világító pötty hívja fel rá a figyelmet az jóval hatásvadászabb lesz, mint eddig.
Ezenkívül, a vezérlőközpontban is a kamera, mikrofon ikonra kattintva ellenőrizhetjük majd mely alkalmazások használták a közelmúltban őket.
Az adatvédelmi jelentés funkcióban pedig beállíthatjuk az intelligens nyomkövetés leállítása funkciót.
Azok az alkalmazások, amik nyomon követési mechanizmusokat akarnak használni, hogy lekövessék a felhasználó viselkedését a különböző alkalmazások között – a letöltés előtt engedélyeztetniük kell.
Ilyenkor egy felugróablakban értesítést fogunk kapni arról, hogy az alkalmazás nyomon szeretné követni tevékenységünket webhelyek között. Azért teszik (tennék) ezt, hogy információt nyerjenek rólunk és ezáltal célzott hirdetéseket jelenítsenek meg. Nos, ezt legtöbben nyilván nem akarják majd engedélyezni. Éppen ezért lesz érdekes a hirdetők számára.
Elsőre talán hangzatos, a felhasználók védelmének érdekében tett intézkedések bevezetése az Apple-től. Csakhogy nem kell messzire menni, hogy találjunk vajat az ő fülük mögött is. Sajnos egyre-másra derül ki az almás cégről is, hogy ugyanúgy visszaél és kereskedik a felhasználói adataival, mint más nagy cégek.
Több olyan esetről tudunk, ahol az Apple pert vesztett, mert az megsértette az európai adatvédelmi irányelveket és illegálisan osztott meg adatokat a telefonjain keresztül az alkalmazást használókról harmadik féllel.
Ne legyen tehát kétségünk afelől, hogy ezek a világvezető óriáscégek bárki más érdekeit tartanák szem előtt a sajátjukkal szemben, és hogy az iOS 14.4 bevezetése körüli viták nem a mobil hirdetési piac lobbijáról szól elsősorban. Ez persze nemjelenti azt, hogy nem fogjuk érezni ezeket a változásokat, de az továbbra is kérdés, hogy milyen mértékben lesz meghatározó ez számunkra…
Korábbi cikkeinket Facebook témában itt találod.
Ha szolgáltatásaink érdekelnek azokról pedig itt tudsz bővebben tájékozódni
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.