No Comments
Kérjük, hogy ossza meg, mert az ismerőseit is érdekelheti. Köszönjük

Új irányelvek – iOS 14
Facebook vs. Apple
A Facebook hivatalos álláspontja
Hirdetési piac megváltoztatása
Hogyan fogjuk érzékelni a változásokat felhasználóként?
Tech óriások cívódása

Az Apple új adatkezelési elveivel nyíltan szembemegy a mobil hirdetési piacból legnagyobb szeletet kihasító cégeknek, nevezetesen a Facebooknak és a Google-nek.
A szeptemberi iOS14 frissítéssel mégsem vezették be az újdonságnak számító adatkezelési elveket (mondván időt szeretnének hagyni a fejlesztőknek az átállásra). A 14.4-es frissítés viszont már tartalmazza a gamechanger(?) változtatásokat.

SUNDABUNDA


Új irányelvek – iOS 14


Néhányan nem annyira örülnek az Apple új adatvédelmi irányelveinek, amik meglehetős változást hozhatnak a hirdetési piac működésébe. A leghangosabb ellenzője a felhasználói adatok nyomkövetés engedélyeztetésének a webhelyek és alkalmazások között a Facebook volt. De hamar be kellett látnia, hogy az Apple túl nagy hal ahhoz, hogy engedjen. Így a Facebooknak nem maradt más választása – tekintve, hogy több százmillió Apple használó az ő felhasználója is – mint megfelelni az Apple által támasztott követelményeknek.


Facebook vs. Apple

Az Apple próbálta egyértelművé tenni, hogy nem a hirdetési platformok elleni húzásról van szó (?). Sokkal inkább arról, hogy választást adjon a felhasználóinak, hogy eldönthessék előre, hogy engedélyezik-e a nyomon követést, vagy sem. Az eddigi alapértelmezett nyomon követés helyett.
Ezzel szemben a Facebooknál minden lehetőséget megragadtak arra, hogy ezt a változtatást „üzletellenesnek” tüntessék fel. Mivel, köztudott, hogy a felhasználók nagyobb százaléka inkább ki x-eli a nyomon követést, ha lehetőség adódik rá, ezért ez csökkenteni fogja a hirdetések és adatok hatékonyságát, mert ezek nagy mértékben a nyomkövetésre támaszkodnak.
Ha tehát, valaki már e-mailt is kapott erről a változtatásról az nem meglepő. A Facebook a vállalkozásoknak így küld értesítőt arról, hogy miért kell frissítenie az alkalmazásait. Ennek elmulasztása ugyanis azt a következményt vonná maga után, hogy a Facebook-ot és egyéb alkalmazásait blokkolja az Apple az iOS rendszeren. Ez pedig még nagyobb károkat okozna. Nem pusztán a Facebooknak, de a vállalkozásoknak és a felhasználóknak is. Ebben az üzenetben arról is értesítést kapunk, hogy a továbbiakban igyekeznek útmutatást nyújtani arra vonatkozóan, hogy hogyan lehet alkalmazkodni az Apple új irányelveihez. De a Facebook Business-ben (hirdetéskezelő) is szembejöhet velünk az üzenet.

Magyarul:

„A Facebook kiáll a kisvállalkozások érdekeiért. Az Apple új iOS 14-es adatkezelési irányelvei káros hatással lesznek sok kisvállalkozásra, amelyek a talpon maradásért küzdenek, és a szabad internetre, amelyre mindannyian jobban támaszkodunk, mint valaha. Itt van egy áttekintés arról, hogy az Apple mit csinál és hol állunk:

1.: Olyan irányelvet hoztak létre – amelyet az iOS 14 AppTrackingTransparency alkalmazásával hajtanak végre -, amely a profitról szól, nem pedig a magánélet védelméről. Kényszeríti a vállalkozásokat, hogy előfizetéseket és más alkalmazáson belüli fizetéseket hozzanak létre a bevételek érdekében, vagyis az Apple profitálni fog, és sok ingyenes szolgáltatásnak el kell kezdenie díjat szedni, vagy el kell hagynia piacot.

2.: Ártanak azoknak a kisvállalkozásoknak és kiadóknak, akik már amúgy is a küzdenek a fennmaradásért a világjárvány miatt. Ezek a változtatások közvetlenül hatással lesznek a hirdetési büdzséjük hatékony és eredményes felhasználására. Tanulmányaink azt mutatják, hogy a saját adataik alapján létrehozott és személyre szabott hirdetések nélkül a kisvállalkozások a webhelyek hirdetésből származó értékesítésének több mint 60% -át elvesztik. Nem számítunk arra, hogy a javasolt iOS 14-es változások a személyre szabás teljes elvesztését okozzák majd, de hosszabb távon ebbe az irányba haladunk.

3.: Nem a saját szabályaik szerint játszanak. Az Apple saját, személyre szabott hirdetési platformjára nem vonatkozik az új iOS 14 irányelv.

4.: Nem értünk egyet az Apple megközelítésével, ennek ellenére nincs más választásunk, mint megfelelni az elvárásaiknak. Ha nem tesszük meg, akkor megtorlással nézünk szembe az Apple-től, ami csak tovább károsíthatja a támogatni kívánt vállalkozásokat. Nem vállalhatjuk ezt a kockázatot. „

Hirdetők kára?

Tehát kérdéses, hogy az Apple valóban a felhasználóinak az érdekében vezeti e be az új adatvédelmi irányelveket? Vagy inkább igyekszik egy szeletet kihasítani a tortából? Mi több új tortát igyekszik e sütni?

Ahogy az is kérdéses, hogy a Facebook valóban a szívén viseli a kisvállalkozások sorsát, vagy sokkal inkább azért aggódik, mert üzleti vállalkozás lévén dollármilliárdokat keres a hirdetési platformján keresztül, aminek a hatékonyságán az Apple éppen csorbát készül ejteni.

Ezek persze költői kérdések csupán. Ami biztos, hogy a mi szempontunkból, mint marketing ügynökség, aki számos kisvállalkozást képvisel a Facebook érveivel kell osztoznunk. Kérdéses ugyan, hogy valójában mekkora lesz a hatása ennek a változásnak, de az aggodalom jogos. Hiszen, ha a targetálás nem tud elég efficiens lenni, a hirdetők hátrányban lesznek a nagy halakhoz képest. A nagy halak mögött pedig nagy tőke áll és vannak felesleges erőforrásaik arra, hogy jóval drágábban érjék el a számukra értékes közönséget.

Hogyan fogjuk érzékelni a változásokat felhasználóként?


Az alkalmazásnak előre meg kell mutatnia irányelveit, hogy melyik más cégekkel osztja meg a felhasználók adatait. Ami a legelrettentőbb lesz, hogy az állapotsoron egy világító pötty fogja jelezni azt, ha egy alkalmazás a mikrofont, vagy a kameránkat használja. Ez eddig is így működött, de nyilvánvalóan, ha egy világító pötty hívja fel rá a figyelmet az jóval hatásvadászabb lesz, mint eddig.

Ezenkívül, a vezérlőközpontban is a kamera, mikrofon ikonra kattintva ellenőrizhetjük majd mely alkalmazások használták a közelmúltban őket.
Az adatvédelmi jelentés funkcióban pedig beállíthatjuk az intelligens nyomkövetés leállítása funkciót.
Azok az alkalmazások, amik nyomon követési mechanizmusokat akarnak használni, hogy lekövessék a felhasználó viselkedését a különböző alkalmazások között – a letöltés előtt engedélyeztetniük kell.

Ilyenkor egy felugróablakban értesítést fogunk kapni arról, hogy az alkalmazás nyomon szeretné követni tevékenységünket webhelyek között. Azért teszik (tennék) ezt, hogy információt nyerjenek rólunk és ezáltal célzott hirdetéseket jelenítsenek meg. Nos, ezt legtöbben nyilván nem akarják majd engedélyezni. Éppen ezért lesz érdekes a hirdetők számára.

Tech óriások cívódása

Elsőre talán hangzatos, a felhasználók védelmének érdekében tett intézkedések bevezetése az Apple-től. Csakhogy nem kell messzire menni, hogy találjunk vajat az ő fülük mögött is. Sajnos egyre-másra derül ki az almás cégről is, hogy ugyanúgy visszaél és kereskedik a felhasználói adataival, mint más nagy cégek.

Több olyan esetről tudunk, ahol az Apple pert vesztett, mert az megsértette az európai adatvédelmi irányelveket és illegálisan osztott meg adatokat a telefonjain keresztül az alkalmazást használókról harmadik féllel.

Ne legyen tehát kétségünk afelől, hogy ezek a világvezető óriáscégek bárki más érdekeit tartanák szem előtt a sajátjukkal szemben, és hogy az iOS 14.4 bevezetése körüli viták nem a mobil hirdetési piac lobbijáról szól elsősorban. Ez persze nemjelenti azt, hogy nem fogjuk érezni ezeket a változásokat, de az továbbra is kérdés, hogy milyen mértékben lesz meghatározó ez számunkra…

Korábbi cikkeinket Facebook témában itt találod.

Ha szolgáltatásaink érdekelnek azokról pedig itt tudsz bővebben tájékozódni

A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.

Rólunk és a blogról

Bökönyi Norbert Online marketing expert

Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist

Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...

Jelentkezzen INGYENES elemzésünkre! (Rövidesen elérhető)

Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!

101 hasznos tipp... Rövidesen!

Online marketing segítségre van szüksége? Keressen minket bátran!

Csaba Mile
Csaba Mile
12:34 17 Jun 20
after 2 years of collaboration, professionalism and flexibility resulted in a Google Ads business that produced very... good metrics. I can only recommend :)read more
Andrea Kovács
Andrea Kovács
12:40 20 Apr 20
Norbert, We are very grateful for your resilient attitude in a crisis situation, for your loyal behavior towards us.... Thanks for the "Free Webinars" from which we got a lot of good ideas too. And thank you for the extra time you took to get us out of the chase as well. Andrea Kovácsread more
István Szabó
István Szabó
17:40 23 Nov 19
During the ordering process, Google Ads ads management, SEO building and Facebook ad management were discussed. I... didn't have any problems. While the Pallas Communication team is not lightning fast, it puts on the table extremely precise work and I thank them for their outstanding results. A professional team, they do an outstanding job in our online marketing. Norbert Bökönyi is the best Adwords and Internet marketing expert for me. We need to slowly increase the quantities we order from our suppliers, and we have received as many orders as he has managed our Google Adwords account and marketing. Thank you for the results.read more
László Németh
László Németh
09:48 19 Nov 19
Slowly For two years we have been working with the agency, the service I received and the ideas have exceeded my... expectations. We use Google Ads, AdWords and SEO services and we achieved good results in all three areas.read more
Ádám Kiss
Ádám Kiss
07:29 25 Oct 19
Thank you very much for your work on our Facebook and Instagramm pages and for all the great ideas and friendly... attitude!read more
See All Reviews

Még több izgalmas poszt?

Nézze meg az összeset

Ön mit szól ehhez?