A keresőmarketing lényege – Search Engine Marketing! Lehet, hogy a rövidítésével, a SEM szóval már találkozott. – olyan technikák összessége, amik arra hivatottak, hogy egy weboldalra minél többen kattintsanak az internetes keresőkből. Sajnos vannak olyanok, akik azt hirdetik – már az botrány, hogy egyáltalán szakembernek nevezik magukat az ilyen személyek-, hogy már nem szabad keresőmarketinget folytatni. Ez egy óriás, fatális félrevezetése a weboldal, webáruház tulajdonosainak, mert ebből a folyamatból – inkább folyamatokból- még mindig rengeteg bevételt lehet termelni.
Egy honlap elkészítése csak a kezdeti lépése annak, hogy valamit az interneten hirdessünk, a lehetséges vevőket is oda kell vonzani. Ebben lesz méltó társa, partnere a keresőmarketing, mert általa új olvasókhoz, érdeklődőkhöz és vásárlókhoz fog jutni Ön is. A keresőmarketing nélkül viszont nem sok babér fog teremni…
A keresőmarketing alapvetően több elemből áll, de ezek egy része még tovább bontható:
– keresőoptimalizálás
– fizetett kereső hirdetés
– retargeting
– remarketing
– tartalom marketing
Hogy ezek közül melyik a legkifizetődőbb, melyikbe érdemes a legtöbb energiát és pénzt fektetni? A kérdés érdekes és sok áltudományos válasz létezik rá, hogy csak ezt vagy azt használjuk, ezért vagy azért… A lényeg azonban az, hogy mindegyikkel kell foglalkozni, mert ezek szinergikusan erősítik egymást. Ha csak az egyikkel foglalkozunk, akkor a másik területen (vagy területeken) átengedi a potenciális ügyfelek elérését a versenytársainknak. És ugyan melyik vállalkozó engedhetné ezt meg magának?
Mi a keresőmarketing lényege? Több is van, a legelső mindig az, hogy kik a mi potenciális vevőink és ők hogyan találnak meg minket a legkönnyebben. A célcsoport meghatározása mindig az egyik legalapvetőbb feladat egy marketingkampány során, de itt nem feltétlen demográfia vagy más ismérvek alapján kell ezt megterveznünk. A keresőmarketingben ugyanis a szavak, kereső kifejezések, kulcsszavak útján jönnek az ügyfelek, tehát azt kell pontosan feltérképezni, hogy milyen kifejezésekre érdemes hirdetni, keresőoptimalizálni és szöveget írni.
Ezután a következő lépés megtervezni, hogy a potenciális vevőket hogyan szólítsuk meg. Ezzel már kis van jelölve, hogy a hatékony keresőmarketing elemei hogyan, milyen arányban tevődnek össze. Együtt kell alkalmazni őket a teljes siker érdekében, sőt ma már nem elég csak a keresőmarketing a lendületes fejlődéshez más marketing eszközöket, csatornákat is be kell vonni. Például a Facebook kampányok éppúgy kihagyhatatlan elemei az eredményes marketingnek, mint az email marketing.
Mennyi a hatásos keresőmarketing ára? Mennyit érdemes erre a szolgáltatásba befektetni? A lényeg a megtérülés. Ha van egy előzetes elképzelésünk, hogy mekkora hasznot várhatunk az online kampánytól, akkor a ráfordítható összeggel is tisztában leszünk. Érdemes-e rajta spórolni? Egyértelműen nem. Egy igazán jó és ütős reklámhadjárat a többszörösét hozza vissza a befektetett összegnek. A világ elvitathatatlanul leghatásosabb és legzseniálisabb marketing kampányai akár éveken keresztül hasznot hozhatnak.
A keresőoptimalizálás vagy SEO (Search Engine Optimization) olyan technikák összessége, amiknek célja, hogy a keresőoldalak minél előbbre sorolják az adott honlapot a találati listájukon. Hogy ez hatékony legyen a keresőmarketing folyamatában nagyon sok szempontot kell figyelembe venni. Ezek között ott van a keresőmotorok működése, a fogyasztók keresési szokásai és a kulcsszavak is. Egy igazán profi és hatékony keresőoptimalizálás, amitől egy honlap tényleg keresőbarát lesz, egy külön szakma. A keresőoptimalizálással szemben sokan támasztanak irreális elvárásokat! A seo eredmények gyümölcsére néha fél évet is várni kell. Ám, erre mégis megéri várni, ha hosszútávú eredményt szeretnénk.
A fizetett kereső hirdetés egy direkt technika, aki a keresőkben látja, az biztosan tudja: neki most eladni akarnak. Ennek ellenére hatásos, mert pont olyan termékeket lát az érdeklődő, amelyek keresésének tárgyát képezik. Egy profin megtervezett kereső hirdetés nagyon sok vevőt vonz be, ugyanakkor a csatlakozott oldalakon megjelenő reklámokkal óvatosan kell bánni. Ugyanis olyan szerencsétlen együttállások céltáblájává válhat a vállalkozása a display hálózaton, mint amikor egy internetes, légi háborús játék reklámja egy híroldalon jelent meg, a hirdetés alatti cikk pedig egy utasszállító gép lelövésének a tragédiájával foglalkozott. Nem mindegy, hogy hol, melyik oldalon jelenik meg hirdetése, mert az a visszájára is elsülhet, mint azt a fenti szomorú, de megtörtént példa szemlélteti.
A retargeting egy újracélzási megoldás, amelyet leginkább nagy vállalatok alkalmaznak. A retargeting hatására az oldalon járt látogatókat újra el lehet érni. A kedves és gyanútlan Olvasót miközben más oldalakon szörföl ütköztetjük korábbi keresésének tárgyával. Sokan hagynak el kosarat a webáruházakban a fizetés előtti szakaszban, mert leszállnak a buszról, bepattannak egy taxiba, beérnek a munkahelyükre, betoppan a főnökük az irodába. Ezek a potenciális vásárlók saját elhatározásból könnyen lehet, hogy soha többet nem folytatnák a vásárlásaikat, de a retargeting hatására sokuk befejezi a vásárlást, mert emlékeztetjük őket rá. Ebben rejlik a retartgeting fantasztikus hatása!
A remarketing a hagyományos módja a hirdetések újra célzásának, mely mérettől függetlenül minden vállalkozás számára elérhető. A remargeting hatására az oldalán járt látogatókat újra el tudja érni üzeneteivel, reklámjaival. Miért kell alkalmaznia? A remarketing hatalmas segítség abban, hogy akkor is emlékeztesse potenciális érdeklődőit, ha azok bármilyen okból kifolyólag elhagyták az oldalát. Mivel ők már megismerték Önt, a vállalkozását, ezért nagy valószínűséggel fogják a cége termékeit, szolgáltatásait választani. Azért ne vigye túlzásba a noszogatást…
A kreatív szövegírás szintén több elemet tartalmaz, amik között ott van a honlap szövege, egy hatékony hírlevél vagy pedig egy ütős szlogen. Ez a keresőmarketing technika szorosan összefonódhat a keresőoptimalizálással, hiszen egy jó szöveg mindig keresőbarát. Ez a mai rohanó, fókuszra nehezen rávehető emberek, valamint a keresőmotorok miatt elengedhetetlen.
A keresőmarketing lényeg az, hogy árunkat megtalálják a keresőkben, amelyeknek mérhetetlenül nagy forgalma van! Itthon is egyértelműen a Google kereső viszi a pálmát. Ehhez az egészhez azonban rátermett segítség kell, hiszen ez az egyszerűnek hangzó cél nagyon sok kis apró részletből áll össze, amik mind – mind külön szaktudást igényelnek, sőt az utóbbi években külön szakmává nőtték ki magukat. A keresőmarketing lényege már kérdés többé, mert az egyik legnagyobb lényege, hogy folyamatosan legyen Önnek is keresőmarketingje!
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.