Tartalomjegyzék:
A piaci helyzet elemzése
Milyen alapokra építkeztünk
Az elvégzett SEO feladatok
Keresőoptimalizálási eredmények
Gyors eredmények, de hogyan?
A SEO esettanulmány konklúziója
A tetoteriablak24.hu webshop SEO esettanulmány bemutatja, hogy röpke 2 hónap leforgása alatt milyen eredményeket tudunk elérni a keresőoptimalizálásban. A weboldal SEO elemeivel 2020.03.03-tól kezdtünk el foglalkozni és esettanulmányunk 2020.05.06 dátummal készült.
Gyakran megkapja azt a jelzőt a SEO, hogy hosszabb távon hoz eredményt. Egy vállalkozó így sokáig nem kap visszaigazolást arról, hogy jó helyre fektette-e be a pénzét. A marketing ügynökségek helyzetét pedig nehezíti, hogy esetleg huzamosabb ideig nem tud eredményt felmutatni. Most mutatunk egy SEO esettanulmányt, ami részben megcáfolja ezt. Megmutatja, hogy 2 hónap alatt egy SEO szakember milyen eredményeket tud elérni. Persze ez részben a piaci környezettől is függ. Nézzük meg mivel állunk szembe.
A tetoteriablak24.hu webshopként 4 éve van jelen az online térben. Azt gondolnánk, hogy tetőtéri ablakot biztosan nem lehet régóta kapni webáruházakból. Azonban a nagyobb gyártók viszonylag gyorsan gondoskodtak arról, hogy elfoglalják méltó helyüket az online piacon. Gondoljunk csak bele milyen termékről van szó. Egy tető ablakot személyesen megvásárolni és hazaszállítani nem is olyan egyszerű. Offline boltot nem biztos, hogy találunk a közelünkben. Tehát utazni kell érte. A személyautóba pedig nem fér be egy tető ablak. Ha mégis, akkor nagyon körülményes a szállítása.
Tehát maga a tetőtéri ablakok online kereskedelme remek piacot nyit meg. A vásárlói igénnyel nem lesz baj. Az viszont nehézségeket jelenthet, hogy a tetoteriablak24.hu három ismert gyártó termékét forgalmazza. Ez a Velux, Roto és Fakro. Mind a három márka más webáruház kínálatában is megjelenik. Csak a Fakro márka a tetoteriablak24.hu-n kívül még 5 online kereskedőnél van jelen. Akkor gondolhatjuk, hogy a Velux kínálata még szélesebb körben elérhető. Tehát a SEO-ban jelentős versenytársi helyzettel találjuk szembe magunkat.
A Google kereső első helyén biztosan maga a gyártó weboldala fog megjelenni. Amivel önmagában nincs sok gond. Egy gyártói oldal általában továbbküldi a viszonteladói felé a vevőket, de itt nem mindegy melyiket is választja a fogyasztó. Ezt az esetet, csak úgy tudjuk megelőzni, ha fizetett Adwords hirdetéssel az első helyre kerülünk. Keresőoptimalizálásban pedig arra kell törekedni, hogy mi legyünk a gyártó után a kereső második helyén. Így már nagy eséllyel kattintanak az érdeklődők a tetőtériablak24.hu oldalára, hiszen sokan tudják a gyártói oldalon nincsen kifejezett webáruházi vásárlásra lehetőség.
A piaci verseny több okból is szoros ezen a területen. A három márka forgalmazói tulajdonságban, minőségben teljesen ugyanazokat a termékeket kínálja. Árban sem lehet nagyon kitűnni, mert valamilyen szinten meg kell tartani egy bizonyos árrést. Az viszont verseny előnyt jelent a tetőtériablak24.hu-nak, hogy minden márkából széles választékot tart. Így biztosan megtalálja a vevő a megfelelő terméket. Illetve széles választék található minden tetőtér beépítéshez szükséges termékből és termék kiegészítőkből. Tehát a vevő egy helyen tud beszerezni mindent, ami egy házépítéshez vagy felújításhoz szükséges. Ezt majd a SEO-ban is kommunikálni kell.
Alapvetően nem kellett az alapoktól kezdeni a webshop keresőoptimalizálását. A technikai SEO rendben volt. Ez miatt is értünk el szuper eredményeket 2 hónap alatt. Néhány SEO elemet meg is említenék, amihez nem kellett hozzá nyúlni. Az oldal gyorsan betöltődik. A felső és oldalsó menüsor SEO barát és vásárló barát egyben. A termékek és a termék képek jól vannak elnevezve.
Ami viszont javítást igényelt, az a kategória oldali SEO szövegek. Az off-page SEO-t pedig majdnem a nulláról kellett felépíteni.
Elsőként a link építésnek álltunk neki. Erős külső linkekkel mutattuk meg a Google-nek, hogy szenteljen több figyelmet erre a webshopra. A főoldal és a tetőtéri ablak termékcsoportok linkjét helyeztük el más weboldalakon. A linkek köré pedig olyan SEO szöveget építettünk, ami a Fakro, Roto, Velux és a tetőtéri ablak kulcsszavakra fókuszál.
On-page SEO a tetoteriablak24.hu webshopban.
Az off-page SEO-t erősítettük az on-page SEO-val. Vagyis keresőbarát szöveget írtunk az egyes tetőtéri ablak termékcsoportokhoz. Itt is ügyeltünk a fő kulcsszavakra és persze arra, hogy informatív legyen a vevő számára is.
A legnagyobb eredményt a Velux kulcsszóra értük el. Ezzel a kulcsszóval tele van az internet. A kezdetekkor a 40. helyen szerepelt a Velux kulcsszóval a tetoteriablak24.hu. Ami azt jelenti, hogy aki Velux tető ablakot keresett az interneten az esélytelen volt, hogy megtalálja ezt a webshopot. Ezt a 10. helyre tornáztuk fel. Jelenleg a második oldalon jelenik meg vele a tetoteriablak24.hu, de ez akár jelentheti az első oldalt is. Függ attól mennyi fizetett hirdető van jelen a Google-ben. Tehát 30 helyet előztünk be egy jól irányzott SEO szöveggel és a külső linkek építésével. A velux.hu kulcsszóra pedig a 24. helyről a 8.-ra kerültünk.
Természetesen az említett kulcsszavak mellett számos long tail kifejezésre, hosszú farok, azaz 3-4-5 szavas keresésékre kerültünk fel 1-2-3 pozíciókba.
A Fakro kulcsszó megadta az esélyt a legtöbb vásárló elérésére. Az 5. helyről a 2. helyre jutott. A gyártói weboldal után a tetoteriablak24.hu a második a keresőben. Tehát a vevő nagy eséllyel ezt a webáruházat fogja választani a vásárlás helyszínéül.
A tetőtéri ablak, tetőablak kulcsszavakra még látszik az erős verseny. Itt a 9. helyről 6. helyre léptünk. Ez is szép eredmény, ha azt vesszük milyen sok webáruház kínálatában megtalálható a tetőtéri ablak.
A két hónap keresőoptimalizálásba fektetett munka sikeressége abban is látszik, hogy 70%-kal nőtt a webshop látogatóinak száma. Még annak ellenére is, hogy jelenleg a Koronavírus hatására szinte minden területen visszaesés mutatkozik.
Az offsite és onsite SEO munkáink eredményei adódtak össze. Ez abból állt, hogy alaposan átnéztük az oldalt és javítottuk azokat a pontokat, amelyek nem voltak megfelelőek. Valamint nem csupán a Google számára írtunk hatásos SEO szövegeket, hanem az Olvasóknak is. Ennek következtében az onsite SEO munkák és az offsite optimalizálás, valamint az említések – mention – és linkek ereje szinergikusan erősítette egymást.
Összességében az mondható el a SEO tanulmány alapján, hogy gyors eredményeket tud elérni egy online marketing ügynökség ezen a területen. Egyrészt ehhez szükség van egy már meglévő jól felépített technikai SEO oldalra. Másrészt a marketing ügynökség szakértelmére, aki a megfelelő SEO technikákat alkalmazza. Persze itt még nem ér véget a munka. A cél, hogy összesen 20 kulcsszóra az első helyen szerepeljünk. Azután pedig megtartsuk a Google helyezésünket. A SEO esettanulmányból látszik, hogy azok a kulcsszavak mozdultak csak előre a keresőben, amivel ténylegesen foglalkoztunk. Például a fénycsatorna, padlásfeljáró még mindig azon a helyen rostokol, ahol az elején is volt. A kezdetekkor sok munkát kell befektetni a keresőoptimalizálásba. Aztán pedig apránként megtámasztani a munkánk gyümölcsét.
A Pallas Communication Reklámügynökség sokkal többet rejt magában egy klasszikus marketing tanácsadó vállalkozásnál. Bökönyi Norbert - az alapító - állandó lendülettel és lelkesedéssel keresi ügyfeleinek az újabb és újabb értékesítési megoldásokat. Valódi, hamisíthatatlan gyakorlati szakember, aki az életben is adott már el ezernyi terméket! Nem csak meséket sző arról, hogy hogyan kéne valamit felépíteni, hanem meg is valósítja a klienseinek a vágyait, elérendő céljait. Olykor a nulláról épít fel egy vállalkozást a terméktől, a weboldalán át, a komplett marketing kampányig. Már működő, profitot termelő vállalkozásoknak is szívesen segít a folyamatos, biztonságos megtérülés növelésében. Ezért azonban sokat kell dolgozni! Az áldozatos és folyamatos munka biztosítja az előrehaladást. Lépésről-lépésre meghozza a várt eredményeket. Legfőbb erőssége a konkrét eredmények realizálása mellett a komplex online marketing szemlélet. Úgy sakkozik a marketing eszközökkel: Google SEO, Google AdWords kampány, Facebook kampány, Email adatbázis építés, Hírlevél marketing, Hírlevél szövegírás, EDM kampány, Tartalomfejlesztés, Videó marketing, Affiliate marketing, Komplex médiavásárlás és kampány kivitelezés, hogy abból kézzelfogható, folyamatosan növekvő értékesítés történik. Bár rendszeresen hívják előadónak, folyamatosan publikál, mégis a legnagyobb kitüntetés egy őszinte köszönet, hála az ügyfeleitől.
Bökönyi Norbert - Online marketing expert/Database marketing specialist
Hogyan érheti el Ön is üzleti céljait? Hogyan fog Önnek is teljesülni az online értékesítésben áhított célkitűzése? Mi ismerjük a receptet! Kipróbáltuk, megsütöttük, működik. Megkóstolja? A puding próbája...
Az internetes ügyfélszerzés egyik alapját azok az érdeklődők képezik, akik a Google keresőből találnak rá a weboldalára. Ezzel a látogatószerzési módszerrel egy folyamatos, masszív ügyfélkört tud képezni Ön is, amelyet aztán más marketing eszközökkel tovább atud bővíteni. ITT ÉS MOST EGY INGYENES SEO ELEMZÉST KÍNÁLUNK ÖNNEK!
Bökönyi Norbert
Online Marketing Expert
A Vállalkozás Megálmodója
Pallas Communication
Online marketing ügynökséget, reklámügynökséget keres az értékesítésének a fellendítéséhez? A marketing keret jobb, magasabb megtérülésében vár segítséget? Komplett, komplex munkát vár el? Szeretné harcedzett, tapasztalt szakemberekre bízni a marketing befektetését? A Pallas Communication csapatában gyakorlatias, viharedzett marketing guruk támogatják a garantált ügyfélszerzést. Gondolt már arra, hogy átadja a stafétabotot a fókusz megtartása érdekében? Akkor a lehető legjobb helyen jár, mert mi több vállalkozás komplett ügyfélszerzését menedzseljük. Olyan összetett online marketinget építünk Önnek is, amely folyamatosan, biztonságosan, kiszámíthatóan hozza az ügyfeleket. Írjon, díjmentesen visszahívjuk. Vagy nézz e meg az Önnek szóló videót. Családi vállalkozások marketingjében segítünk, dolgozunk a KKV szektor képviselőivel, értékesítésben és marketingben is támogatunk multinacionális vállalatokat. Mindezeken felül az utóbbi 5 évben külföldi értékesítésben és marketingtevékenységben is segítjük ügyfeleinket.
Hétfőtől–Péntekig 9AM–5PM
Egy weboldal még mindig az origója az internetes jelenlétének, ezért fontos a milyensége. Büszkék vagyunk rá, hogy marketing és értékesítési szemlélettel átitatott oldalakat építünk, amelyeket (és gazdáikat) aztán a internet marketing szövevényes hálójában is segítjük.
Egy kép többet mond 1.000 szónál? És vajon mennyit mond Önről egy jó grafika, brossúra, banner, webdesign, Facebook fejléc kép vagy névjegykártya? Mindegy, hogy ki tervezi meg az arculatát? Vagy ez forintosítható?!
Hogyan lehet eredményes egy Facebook kampány? A Facebook rendszerben nagyon könnyen el lehet veszni. Ugyanaz a probléma vele, mint a többi hirdetési rendszerrel. Ez nem más, mint az a tény, hogy könnyen elfolyik a pénze benne.
Milyennek látja a Google a vállalkozását? Fejlődőnek vagy hanyatlónak? Ez komoly szerepet játszik abban is, hogy a weboldala milyen pozíciókat foglal el a keresőben. A Google szereti a rendszeres tartalombővülést, erre remek megoldást nyújt a blog írás, blogolás.
A cikkek írása minden vállalkozás velejárója kellene, legyen, de az élet rendszerint ezt teljesen másként alakítja. A weboldal tulajdonosok életvitele, napi rutinja - gondolom az Öné is - elég sűrű, így ezek a feladatok rendszerint elmaradnak. Rengeteg cikk, blogbejegyzés, PR Cikk, poszt, hírlevél születik meg a kezünk által naponta. Pontosan látjuk, hogy ez mennyire fontos a kommunikáció során. Egy vállalkozásnak láttatni kell a környezetével, ügyfeleivel, partnereivel, hogy létezik, sőt fejlődik. Ebben tud segítséget nyújtani a cikk írás szolgáltatásunk.
Egy webáruházban, ha 100 látogatóból 1 vásárló van, akkor az már sikertörténetnek számít. Vajon lehet emelni ezeket a rátákat, számokat? Megvalósítható az a utópiaszerű vágyálom, hogy a 100 látogatóból ennél több vásárlója legyen? És ha igen, akkor ennek mi a módszere, technikája a gyakorlatban? Ezt konverzióoptimalizálásnak nevezzük! Bár már ez a kifejezés is ismertté bált az elmúlt években, de a valódi háttérmunkáról keveseknek van rálátása. Ami nem is csoda, mert ez nagyon magas kvalitást igényel az internetes értékesítés területén. Itt röviden bemutatjuk, hogy miről van szó.
Érdemes a marketing outsourcing lehetőségével élni? Sokan sokféleképpen látják a helyzetet. Vannak maradiak, akik bent tartanák, másik részben kiszerveznék és a vezetők egy szűkebb hányada felismerte, hogy soha nem fognak házon belül annyira érteni az internetes marketinghez és webes értékesítéshez, mint egy erre szakosodott csapat. Nos az utóbbiaknak van igazuk, mert olyan fénysebességgel történik a fejlődés, hogy az követhetetlen. A saját munkája mellett Ön, az alkalmazottai vagy a vezetői képtelenek az online marketinggel naprakészen foglalkozni. Ezért érdemes egy megbízható csapatot választani. De hogyan válasszon? Mire érdemes figyelni a választása során? Erre hívjuk fel a figyelmet ebben a rövid bemutatásban és videóban.